Słowa kluczowe w różnych agencjach stockowych
#21
Faktycznie masz rację, staram się dobierać słowa według ważności ale i tak Shutterstock ustawia je według alfabetu ale po czasie im więcej razy dane zdjęcie się sprzeda tym większe następują przetasowania i słowa zaczynają układać się według tego co wpisywali klienci.
Odpowiedz
#22
Pytanie do zawodowców: czy jest szansa poznania najczęściej wpisywanych słów kluczowych przez klienta? Szukałem po necie, ale nic ciekawego nie znalazłem. Napisałem zapytanie na Fotolie, odpisali mi że nie prowadzą takiego rankingu. Z naszego punktu widzenia przydałaby się informacje nie tylko taka jakie zdjęcie się dzisiaj sprzedało, ale jakie klienci wpisywali słowa klucze. Może sami stworzymy taki ranking: Top 50 słów kluczowych...
Odpowiedz
#23
Wiem ze troche archeologia, ale teoria Yuma2 chyba sie potwierdza, sprawdzilem na swoich bestsellerach i rzeczywiscie kolejnosc calkiem inna niz swiezakow. Pytanie po jakiej liczbie DLi zaczyna sie dane slowo przesuwac ku gorze listy ?
Druga kwestia to czy w takim razie moze warto dodawac po kilka ale tylko tych kluczowych keywordsow ?

Zrobilem maly eksperyment i pozmienialem w kilku swiezakach - poczekamy kilka dni/tygodni na rezultaty

Jeszcze pytanie ktorego generatora do slow kluczowych warto teraz uzywac ? Ten ze strony microstockgroup czy np shutterstockowy ?

http://microstockgroup.com/tools/keyword.php

http://submit.shutterstock.com/portfolio...ions.mhtml
Odpowiedz
#24
(2016-03-31, 13:37:19)stocking napisał(a): Wiem ze troche archeologia, ale teoria Yuma2 chyba sie potwierdza, sprawdzilem na swoich bestsellerach i rzeczywiscie kolejnosc calkiem inna niz swiezakow. Pytanie po jakiej liczbie DLi zaczyna sie dane slowo przesuwac ku gorze listy ?
Druga kwestia to czy w takim razie moze warto dodawac po kilka ale tylko tych kluczowych keywordsow ?

Zrobilem maly eksperyment i pozmienialem w kilku swiezakach - poczekamy kilka dni/tygodni na rezultaty


Jeszcze pytanie ktorego generatora do slow kluczowych warto teraz uzywac  ? Ten ze strony microstockgroup czy np shutterstockowy ?

http://microstockgroup.com/tools/keyword.php

http://submit.shutterstock.com/portfolio...ions.mhtml

Moja teoria jak najbardziej prawdziwa Icon_cheesygrin sprawdzalem wielokrotnie i nie tylko u siebie. Po jakiej liczbie DLi? Ciezko okreslic, bo nie dotarlem do tego czy ilosc powiekszen po wpisaniu slowa ma wplyw czy tylko sprzedaz. Aktualnie prowadze eksperyment ze zdjeciami z 15-20 slow, takze ze slowami ukladanymi w kolejnosci waznosci, lecz problem w tym ze jesli zdjecie sie sprzedaje dobrze a ma 50 slow i poukladanych byle jak ale trafilo na dobry dzien i leci? a drugie zdjecie ma 15 super slow ale wpadlo w czrna dziure?
mysle ze trzeba sie skupic na uzywaniu slow ktore sa aktualnie popularne w danych dziedzinach a nie kopiowaniu tych najczesciej wpisywanych, wyszukiwarki slow ktore podales sa ok ale biora pod uwage zdjecia stare i nowe, prawie kazde stare zdjecie ma slowa typu background, wooden, beautiful itp teraz modne sa np flat lay, overhead, wellbeing, itp a dwa ja widze ze duzo slow jest z bledem, tak wiec programy sa dobre jako referencja czy pomoc ale trzeba samemu troche poszperac w trendach,
np: moje jedno z lepszych zdjec na ktorym sa mexicanskie Fajitas sprzedaje sie po slowie "street food" oraz "authentic" drugi bestseller - warzywa na stole idzie po slowie "market" i "local"
tak wiec trzeba myslec dosc szeroko jak sie okazuje

(2016-03-31, 10:37:08)Frankenstein napisał(a): Pytanie do zawodowców: czy jest szansa poznania najczęściej wpisywanych słów kluczowych przez klienta?

Byla taka strona ktora obliczala jakie jest prawdopodobienstwo trafienia w nisze z danym slowem na podstawie ilosci dostepnych zdjec i czegos tam jeszcze, jak przypomne to zapodam linka. Generalnie to ja bym radzil zajac sie robieniem zdjec ktore sa najbardziej pozadane Icon_cheesygrin
Odpowiedz
#25
Drogi działania kupujących są niezbadane


Załączone pliki
.jpg   Schowek.jpg (Rozmiar: 53.53 KB / Pobrań: 58)
Odpowiedz
#26
Dreamstime pod tym względem zawsze zaskakiwał Icon_cheesygrin ale to dość prosto jest wytłumaczone na ich stronie FAQ - mianowicie, często jest tak, że kupujący - te konkretne słowa (nieadekwatne zupełnie do zakupionego finalnie zdjęcia) wpisuje w pole wyszukiwarki a potem klika w zdjecia, które się wyświetlają poniżej wybranej pierwotnie fotografii ....
Ja np. mam przy zdjęciu córki bawiącej się domkiem dla lalek hasła: PEOPLE, FLOOD Icon_cheesygrin
Odpowiedz
#27
Sądzę, że to jest najważniejszy wątek na forum ale brak kontynuacji. Mam takie pytanie do doświadczonych czy jest jakaś wiedza na temat tego jaki procent ludzi kupujących zdjęcie wyszukało je korzystając z wyszukiwarki danego stocka a jaki procent wyszukało zdjęcie przez google.
Odpowiedz
#28
Witam. Mam pytanie odnosnie slow kluczowych. Jakiego programu urzywacie aby je zalaczac do plikow wideo ??
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Icon_eek Zdjęcia w agencjach partnerskich Rumpelstiltskin 10 7 956 2016-05-02, 22:29:42
Ostatni post: Agnes
  Sprzedaż fotomontaży ze zdjęć Stockowych artek 24 7 273 2013-10-20, 14:33:23
Ostatni post: majszter
  Oszczędności na wspólnych sesjach stockowych canion 50 11 803 2012-03-02, 19:29:59
Ostatni post: piotr290
  Rozmiary zdjęć w Mpx na różnych stockach Crazy_Cat 8 3 941 2011-11-04, 20:35:05
Ostatni post: remik44992
  Czy darmowe zdjęcia niszczą rynek zdjęć stockowych? niserin 37 12 247 2009-07-29, 15:30:45
Ostatni post: rachwal

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości