Liczba postów: 44
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2008
Reputacja:
1
Miejscowość: Zielona Góra
Nie przesadzam, Rodenstock podaje granicę 10 mikronów dla normalnych obiektywów Rodenstock Digital, dla mniejszych pixeli są specjalne obiektywy HR, ale tylko trzy.
Stałoogniskowe Rodenstocki to wzór jakości obiektywów pod każdym względem.
Matryce o pikselach 5,5 microna być może nie doczekają się obiektywów które pokażą ich rozdzielczość.
Dla matryc 24x36 mm optymalna rozdzielczość to 11-12 mln o ile stosuje się dobre obiektywy.
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2008
Reputacja:
1
Miejscowość: Zielona Góra
Zerknąłem na zdjęcia, na pierwsze (portret 100 iso) i ostatnie (samochód).
Nie wiem w jakich warunkach były wykonywane i jak obrobione ale to co widzę to potwierdza wcześniejsze przypuszczenia. Na portrecie (oczy, rzęsy, brwi) obraz jest brzydki, wygląda jak interpolowany z mniejszej rozdzielczości, jest jakiś taki nienaturalny. Pewnie należy pomniejszyć i będzie dobrze.
Na zdjęciu samochodu jest gorzej, bardzo mocna nieostrość na brzegach (prawy dół), jakieś plamy w ciemnych partiach (trudno to nazwać szumem), aberracje chromatyczne.
Może zdjęcia zostały zrobione słabymi obiektywami, tego nie wiem bo nie znam szkieł nikona.
Na podstawie tych próbek mogę stwierdzić że nie jest to zawodowy sprzęt do studia, choć na pewno jest to b. dobry aparat.
Liczba postów: 233
Liczba wątków: 2
Dołączył: Oct 2007
Reputacja:
1
Miejscowość: Wrocław
Campis - jeszcze raz zobacz i zastanów się co piszesz.
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2008
Reputacja:
1
Miejscowość: Zielona Góra
Mrowek, obejrzane zdjęcia z D3X porównuję z obrazem jaki dają profesjonalne urządzenia studyjne, nie porównuję tego ze sprzętem amatorskim i reporterskim.
Jeśli nie miałeś okazji pracować "prawdziwym" studyjnym sprzętem to być może nie masz punktu odniesienia.
Liczba postów: 233
Liczba wątków: 2
Dołączył: Oct 2007
Reputacja:
1
Miejscowość: Wrocław
2008-12-04, 21:57:55
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-12-04, 21:58:59 {2} przez mrowek.)
Campsis - Jakbyś nie spostrzegł fotki auta są focone szerokim kętem. nie znam szkła które by w tym zakresie nie posiadało aberacji na krawędziach kadru, zwłaszcza przy pełnej klatce. Jedne mają mniej a inne więcej. druga sprawa to wywołanie rawa. Większa matryca to każdy błąd jest widoczy (cera, detale itp)
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 1
Dołączył: Aug 2008
Reputacja:
1
Miejscowość: Zielona Góra
No takie zaprojektowane i wykonane do studia, np: Eyelike (Sinar), lub chociaż uniwersalne ale nie reporterskie, np: Mamiya, Leaf.
Kryterium jest jedno - dobry obraz.