Editorial Use Only
#31
Może się też innym przyda - informacja ze strony Pałacu:
"Photographs of the Schönbrunn site may not be marketed and sold via commercial picture agencies".

Kiedyś nie wiedziałem i wstawiłem nocne zdjęcia z The Rock - niedawno musiałem je skasować ze wszystkich stocków, bo jak ktoś się przyczepi, to można słono za to zapłacić...
Odpowiedz
#32
Czy ktoś z Was wie jak to jest tak do końca z reklamami na budynkach?;>

Zawsze myślałem że trzeba albo tego się pozbyć albo wrzucać jako edytorial a tu coś takiego przykładowo:
[Obrazek: stock-photo-la-defense-424547143.jpghttp:]

Allianz jak drut i przyjęte jako normalna fota.
To można wrzucać miasta z reklamami czy muszą iść jako edytorial ? Czy jakiś inspektor po prostu puścił nieopatrznie?
Odpowiedz
#33
Raczej niedopatrzenie inspektora. U mnie też kiedyś jakiś szyld reklamowy przemycił się ukradkiem.
Odpowiedz
#34
Zdecydowanie niedopatrzenie. Ostatnio musiałem usuwać logo operatora z ledwie widocznej anteny satelitarnej.
Odpowiedz
#35
inspektor przegapil Icon_cheesygrin mialem podobne przypadki ale takze dostalwalem maile, czasem po dlugim okresie- z info ze zdjecie nie moze byc w RF ze wzgledu na copyright/MR/PR itp
Odpowiedz
#36
Oki wszystko jasne i jak zwykle podziękował;]
Odpowiedz
#37
Co w tym przykładzie zdjęcia z Allianz byście polecili:
Zamazać napis czy wysłać takie jako editorial?
Odpowiedz
#38
Zamazać. Napis tylko jeden i mały - w LR bez śladu zniknie, a zdjęcie fajne i nie ma co ograniczać go do edytoriali.
Odpowiedz
#39
Ja miałabym pytanie o przedmioty, które można fotografować i wstawiać jako zdjęcia komercyjne. Przykładem niech będą lalki. Barbie idą jako editorial, natomiast inna marka, np. lalki z marki Simba, idą już jako komercyjne:
https://www.dreamstime.com/royalty-free-...ge22448926
Gdzie leży granica? Oba produkty są rozpoznawalne, choć wiadomo, że Barbie oczywiście znacznie bardziej.
Odpowiedz
#40
Im bardziej rozpoznawalne produkty/marki tym trudniej, aby zaakceptowali je do sekcji komercyjnej. Niektóre produkty nie są przyjmowane nawet jeśli usuniemy loga firm. Dobrym przykładem są samochody marki BMW, samo usuniecie znaczka nic nie da, ponieważ samochód ma swoje rozpoznawalne i zastrzeżone elementy, np grill w kształcie nerki. W przypadku innych samochodów tego problemu nie ma. To samo z produktami apple. Trzeba usuwać przyciski, aby nie naruszały praw autorskich.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości