2013-04-16, 09:06:41
Niestety prawda jest taka ze jak kiepskie zdjęcie to nawet dobre opisanie nie pomoże...na opisywanie nie ma reguły... niektórzy po prostu przewijają setki zdjęć aż znajdą właściwe bez używania wyszukiwarki.
Rozterki nowego stockera
|
2013-04-16, 09:06:41
Niestety prawda jest taka ze jak kiepskie zdjęcie to nawet dobre opisanie nie pomoże...na opisywanie nie ma reguły... niektórzy po prostu przewijają setki zdjęć aż znajdą właściwe bez używania wyszukiwarki.
2013-04-16, 09:36:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-04-16, 09:37:18 {2} przez SHaiith.)
Ja czasami dodaje słowa, które na początku wydają się absurdalne, ale po namyśle pasują.
np: dla tej fotki dodałem wyraz "accomodation". O dziwo ktoś właśnie po tym słowie znalazł i kupił fotkę. Pewnie się wyróżniała Tytuł fotki także nawiązuje tematycznie : "Warm place in cold winter night" Wszystko zależy od tego jaki pomysł wiąże się ze zdjęciem, czasami warto podpowiedzieć klientowi coś innego,
2013-04-16, 17:27:54
Jest możliwość sprawdzenia po jakim słowie kluczowym klient odnajduje nasze zdjęcia ?
2013-04-16, 17:30:17
2013-04-16, 18:02:59
Dzięki. Przy okazji zapytam czy na Shutterstock są poziomy jak np. na fotolii gdzie wraz z rankingiem sprzedaży wzrasta prowizja ?
2013-04-16, 18:35:58
2013-04-16, 21:01:43
(2013-04-16, 09:06:41)kreatorex napisał(a): Niestety prawda jest taka ze jak kiepskie zdjęcie to nawet dobre opisanie nie pomoże...na opisywanie nie ma reguły... niektórzy po prostu przewijają setki zdjęć aż znajdą właściwe bez używania wyszukiwarki. Czy chciałeś powiedzieć, że ludzie ze stock-board robią kiepskie zdjęcia??? Jedno jest pewne - reguł brak czasem idą gnioty a wybitne dzieła stoją w miejscu, bo na 20mln zdjęć w bazie nasze zdjęcia muszą się wyróżniać z tłumu aby zaistnieć. Dziś "techniką" dysponuje większość z nas. Ostatnio na Dreamstime poszły 2 moje zdjęcia, że niby kupiec zakupił je po słowach "football, stadium". Troszkę się zdziwiłem i stwierdziłem, że po pijaku nie będę opisywał zdjęć ale gdy sprawdziłem to w moich słowach kluczowych, to brak jest "football" a tym bardziej "stadium". Więc reguła jest jedna masz pomidora pisz "football, stadium" i zdjęcie zejdzie jak świeże bułki
2013-04-16, 21:10:11
słowa kluczowe nie zawsze naprowadzają na tok myślenia klienta i popełnionego przez niego zakupu. Wpisał co wpisał, system to zapamiętał, facet kliknął fotkę zgodnie z tym co wpisał, ale później kliknął portfolio fotografa i w końcu kupił to co kupił. Kupił zupełnie co innego niż wpisał, ale system to odnotował. Tak w życiu bywa. Idziesz do hipermarketu po chleb i bułki a wracasz z odkurzaczem, pół biedy jak wrócisz z nowym obiektywem, albo body, ale po licho Ci ten odkurzacz?, myślisz sobie.
2013-04-16, 21:30:17
Tak potwierdzam, niektórzy robią kiepskie zdjęcia np. ja..
Sprawdzałem w darkroomie tym na Shutterstock sporo zdjęć ma sprzedaż a nie ma słów kluczowych (tych niby klientów), Na fotolii zaczeły mi się sprzedawać zdjęcia których kiedyś nikt nie tykał a opisywane były przeze mnie patrząc w sufit i wymyślając słowa prosto z bani..odpowiedź jest prosta wskoczyłem parę oczek rankingu i zadziałały tajne algorytmy. Porównanie z marketem jak najbardziej trafne... Pojechałem kiedyś do Ikei zobaczyć półki a przyjechałem z odtwarzaczem dvd
2013-04-16, 21:38:17
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|