Jaka przestrzeń kolorów?
#81
Ja cały proces mam aRGB (tak też przechowuje TIFFy). Konwersję robie dopiero przy zamianie na JPGi na stocki.

Nie po to mam dobry sprzęt (aparat, monitor), żebym obcinał kolory w postprodukcji. W razie późniejszych zmian (a może kiedyś będzie bank co będą chcieli aRGB) zawszę będę miał nieskompresowane w aRGB. Zawsze ktoś może chcieć kupić do druku i chcieć pełna przestrzeń. Nie widzę sensu odrazu obcinać kolorów tylko dlatego, że na stocki idą sRGB.
Odpowiedz
#82
też myślę, że kiedyś przylecą kosmici i mnie zabiorą z tej planety, na nową lepszą, gdzie na stokach nie ma Getty i płacą należycie Icon_cheesygrin
______________
:twisted:
Odpowiedz
#83
Od dłuższego czasu widzę, że jestes już "wykończony" stock-ami Smile Odpocznij, naładuj akumulatory, zacznij robić nowe foty, z czasem przyjdzie kasa i będzie Pan zadowolony Smile więcej optymizmu
Odpowiedz
#84
(2017-07-13, 17:41:50)arturm napisał(a): Od dłuższego czasu widzę, że jestes już "wykończony" stock-ami Smile Odpocznij, naładuj akumulatory, zacznij robić nowe foty, z czasem przyjdzie kasa i będzie Pan zadowolony Smile więcej optymizmu

stokami to nie, ale polityką niektórych to tak Smile
______________
:twisted:
Odpowiedz
#85
(2016-04-30, 11:28:49)Kange napisał(a): Dlatego jeśli zdjęcie nie jest w sRGB tylko np. w Adobe RGB 1998 w programie do edycji widzisz jedno, a po przesłaniu na stronę kolory wyraźnie się zmieniają. W sumie żeby widzieć Adobe RGB 1998 w pełnym zakresie kolorów potrzebny jest monitor wyświetlający taką przestrzeń - np. średnia lub wyższa półka EIZO.

Nie umiem zacytować dwóch cytatów na raz :/ Pod tym postem GregorK napisał, że to nie prawda.
Kange jednak ma rację.

Ja też ostatnio się zastanawiałam i szukałam info w jakiej przestrzeni barw wysyłać zdjęcia na stocki. Dla mnie logiczne jest, że powinna to być przestrzeń AdobeRGB. Jednak stocki chyba jeszcze do tego nie dojrzały.

To nie jest kwestia tego co lepiej wygląda na stronie www. W necie przestrzenią jest srgb. Adobe wyświetlą tylko monitory, które maja taką przestrzeń barwną. Reszta monitorów będzie kolory wyjaskrawiać a tym samym przekłamywać.

Mam monitor eizo z serii cx. Byłam na kilku szkoleniach z kalibracji i mam pana w eizo, który dba o mój monitor i służy radą i pomocą (w cenie z monitorem jest taki pan Icon_wink ) . Od momentu jak zdecydowałam się na taki monitor szarokogamutowy zmagam się z szeregiem problemów - właśnie jaka przestrzeń, co do czego, jak to wyjdzie w druku,  i cała reszta. Trochę już ogarniam po rozmowach z tym panem. I trzymam się tego co mi mówi.

Robię zdj w rawach, więc dopiero po otwarciu w programie nadaje się im przestrzeń AdobeRGB. Obrabiam jako AdobeRGB i jak zdjęcie jest gotowe to konwertuję do przestrzeni srgb. I ten pan z eizo i lab współpracujący z eizo każą tak robić, chyba że potrzebne mi zdj w AdobeRGB, a tak się dzieje, kiedy drukuję zdjęcia w druku pigmentowym.

Ale moim zdaniem to ma zastosowanie w druku głownie, bo na strony i tak daje się srgb. Szkoda, że banki nie chcą AdobeRGB. Gdybym miała robić zdjęcia tylko na banki to uważam, że monitor szerokogamutowy i bawienie się w AdobeRGB nie miałoby sensu :/
Odpowiedz
#86
Klaudia, a ile publikacji zrobiłaś ? chodzi mi ile przygotowałaś prac do druki i ile z nich później mogłaś porównać ?
Prace do druku idą w CMYK, a profil sRGB to profil tego, co widzi dany monitor, profilu Adobe RGB nie widzi sporo monitorów, dlatego standardem stał się okrojony profil sRGB, ale to nie oznacza, że informacje zawarte w pliku są również obcinane. Profil do pliku jest dołączony. Jedyne zmiany jakie zachodzą dzieją się przy konwersji do modelu CMYK z RGB, wtedy wartości kolorów są przeliczane na konkretną paletę barw.
______________
:twisted:
Odpowiedz
#87
Absolutnie zdjęć nie drukuje się w CMYK! W cmyku to do gazet zdj się przygotowuje, czy drukarnie drukują w cmyk. Ale ja nie mówię o drukarniach i cmyku tylko o wywoływaniu zdjęć.
Zdjęcia w dobrym labie drukuje się w adobeRGB na drukarkach pigmentowych. Tylko zwykłe laby drukują w srgb.
Cmyk to inna branża zupełnie Smile Nie moja SmileI mało czyja.
My, jako fotografowie, prezentujemy zdjęcia w sieci i drukujemy w labach. Jedynie do tego się odniosłam.
Odpowiedz
#88
(2017-07-21, 15:10:02)Claudia napisał(a): Absolutnie zdjęć nie drukuje się w CMYK! W cmyku to do gazet zdj się przygotowuje, czy drukarnie drukują w cmyk. Ale ja nie mówię o drukarniach i cmyku tylko o wywoływaniu zdjęć.
Zdjęcia w dobrym labie drukuje się w adobeRGB na drukarkach pigmentowych. Tylko zwykłe laby drukują w srgb.
Cmyk to inna branża zupełnie Smile Nie moja SmileI mało czyja.
My, jako fotografowie, prezentujemy zdjęcia w sieci i drukujemy w labach. Jedynie do tego się odniosłam.

Dziubku śliczny zawężasz okrutnie to wszystko, my prezentujemy, ale stoki sprzedają te zdjęcia do wszelakich zastosowań.
Poza tym aRGB to profil wyświetlania, do tego każdy skalibrowany monitor ma swój profil oparty o aRGB. Do druku jak to nazwałaś w labie potrzebny jest profil maszyny drukującej, przypięty do pliku i wyświetlony na monitorze w aplikacji, która ten profil obsłuży.  Uwierz mi, że to są bardzo skomplikowane procesy. Smile  Każdy dobry lab, czy drukarnia i tak odrzuca podpięty profil i przyłącza profil urządzenia drukującego oraz nośnika.  Wiesz, że każdy rodzaj papieru jest oddzielnie profilowany ?
Dodam jeszcze "dobry fotograf" nie pracuje na aRGB, tylko na ProPhoto i 16 bitach na kolor :Smile a to wszystko po to, że pewne rzeczy można dokładniej wyretuszować i obrobić. Później i tak zamienisz to wszystko na 8bitów, bo żadne urządzenie drukujące tego nie obsłuży. 
Odnośnie "druku w adobeRGB" który przywołałaś ... nic bardziej mylnego wszystkie urządzenia drukujące używają CMYK . To są kolory farb (tuszy, pigmentów)  Po prostu Pan w Labie powiedział żeby dać plik w aRGB chociaż to nie powinno mieć dla niego znaczenia.
______________
:twisted:
Odpowiedz
#89
(2017-07-21, 15:29:27)GregorK napisał(a): Dziubku śliczny

Do mnie nigdy tak ładnie nie powiedziałeś, czuję się dotknięty do żywego Icon_razz
Odpowiedz
#90
(2017-07-21, 15:29:27)GregorK napisał(a): Dziubku śliczny zawężasz okrutnie to wszystko, my prezentujemy, ale stoki sprzedają te zdjęcia do wszelakich zastosowań.
Poza tym aRGB to profil wyświetlania, do tego każdy skalibrowany monitor ma swój profil oparty o aRGB. Do druku jak to nazwałaś w labie potrzebny jest profil maszyny drukującej, przypięty do pliku i wyświetlony na monitorze w aplikacji, która ten profil obsłuży.  Uwierz mi, że to są bardzo skomplikowane procesy. Smile  Każdy dobry lab, czy drukarnia i tak odrzuca podpięty profil i przyłącza profil urządzenia drukującego oraz nośnika.  Wiesz, że każdy rodzaj papieru jest oddzielnie profilowany ?
Dodam jeszcze "dobry fotograf" nie pracuje na aRGB, tylko na ProPhoto i 16 bitach na kolor :Smile a to wszystko po to, że pewne rzeczy można dokładniej wyretuszować i obrobić. Później i tak zamienisz to wszystko na 8bitów, bo żadne urządzenie drukujące tego nie obsłuży. 
Odnośnie "druku w adobeRGB" który przywołałaś ... nic bardziej mylnego wszystkie urządzenia drukujące używają CMYK . To są kolory farb (tuszy, pigmentów)  Po prostu Pan w Labie powiedział żeby dać plik w aRGB chociaż to nie powinno mieć dla niego znaczenia.
  Pojechałeś :/
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zanikanie kolorów przy zapisie JPEG rebel 6 7 906 2011-08-22, 20:44:17
Ostatni post: KAPA
Icon_neutral Jak wyrównać poziom kolorów? Michał 2 6 194 2008-12-20, 18:03:58
Ostatni post: Michał

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości