2009-11-06, 08:24:35
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2009-11-06, 08:36:58 {2} przez canion.)
niserin. dodaj że jak mawiają najstarsi górale te 10-20 uploadowanych zdjęć zapewniało 50DL codziennie nawet przez tydzień badź dwa. tak młodzieży...tak było. dziś taki upload utonie niezauważony. spokojnie może mieć kilka a nawet 0 DL.
jak tak sobie ostatnio pogadałem ze stockerami przy wódeczce to doszliśmy do wniosku ze .eh....gdyby tak stocki wyczaić w 2003 roku.
a jeśli stocki chcą mieć powazniejszych klientów to rozwiązanie jest bardzo proste. wprowadzić kategorię one sale. czyli zdjęcie wystawione może być kupione tylko raz /za adekwatną kwotę/ i znika z bazy. wielokrotnie w rozmowach z wydawcami przewija sie jeden, ich zdaniem największy problem ze zdjęciami stockowymi a wiec wykorzystanie wielokrotne przez różnych kupujących. nikt nie chce mieć w reklamie zdjęcia które jest na tysiącu innych reklam/artyułów. jeśłi stocki wprowadzą taką modyfikację z pewnością pozyskają wielu nowych klientów. może nawet bogatszych i poteżniejszych niż dotychczasowi
równie dziwną polityką jest brak reakcji stocków na pakiety zdjęć wystawiane w necie przez piratów. Wielokrotnie zgłaszam np do supportu Shutterstock gdzie taki pakiet jest wystawiany i co? reakcji zero. Czasem bezpośredni mój kontakt z adminem strony powodował usunięcie plików ale to nie tak powinno być. Natychmiastowa reakcja stocków naprawde pomogłaby w walce z bezpłatnym rozpowszechnianiem plików. no w każdym razie nie byłby one wystawiane do sciągniecia tak jawnie chamsko olewając autorów zdjęć. a niestety model stockowej sprzedaży powoduje że nie mamy kontroli nad rozejściem sie zdjęcia i widzac je w gazecie musi założyć że było legalnie kupione. niestety jak uczy życie nie do końca tak musiało być i problem wcale nie dotyczy małych wydawnictw.
jak tak sobie ostatnio pogadałem ze stockerami przy wódeczce to doszliśmy do wniosku ze .eh....gdyby tak stocki wyczaić w 2003 roku.
a jeśli stocki chcą mieć powazniejszych klientów to rozwiązanie jest bardzo proste. wprowadzić kategorię one sale. czyli zdjęcie wystawione może być kupione tylko raz /za adekwatną kwotę/ i znika z bazy. wielokrotnie w rozmowach z wydawcami przewija sie jeden, ich zdaniem największy problem ze zdjęciami stockowymi a wiec wykorzystanie wielokrotne przez różnych kupujących. nikt nie chce mieć w reklamie zdjęcia które jest na tysiącu innych reklam/artyułów. jeśłi stocki wprowadzą taką modyfikację z pewnością pozyskają wielu nowych klientów. może nawet bogatszych i poteżniejszych niż dotychczasowi
równie dziwną polityką jest brak reakcji stocków na pakiety zdjęć wystawiane w necie przez piratów. Wielokrotnie zgłaszam np do supportu Shutterstock gdzie taki pakiet jest wystawiany i co? reakcji zero. Czasem bezpośredni mój kontakt z adminem strony powodował usunięcie plików ale to nie tak powinno być. Natychmiastowa reakcja stocków naprawde pomogłaby w walce z bezpłatnym rozpowszechnianiem plików. no w każdym razie nie byłby one wystawiane do sciągniecia tak jawnie chamsko olewając autorów zdjęć. a niestety model stockowej sprzedaży powoduje że nie mamy kontroli nad rozejściem sie zdjęcia i widzac je w gazecie musi założyć że było legalnie kupione. niestety jak uczy życie nie do końca tak musiało być i problem wcale nie dotyczy małych wydawnictw.