Canon 24-70 f/2.8 czy 24-105 f/4 do zdjęć stockowych?
#21
Testy podpowiadają, że w moim przypadku nie warto dopłacać 1,5 tys. do 24-70. Wg testów jego przewaga to jedynie światło, a jak pisałem, używam raczej przysłon w okolicach f8. Dla super światła doposażę się w przyszłości w stałki.
Odpowiedz
#22
Jeżeli ma to być twój jedyny obiektyw i pracujesz w studio to weź 24-105. Ostrość jego jest troszkę gorsza niż 24-70 ale zdjęcia i tak powinni ci akceptować. Nie zdarzyło mi się na sesji studyjnej zejść poniżej f8 więc akurat dla mnie f2.8 jest niepotrzebne.
Mam 24-70 2.8 ale mam też uzupełnienie do niego w postaci 70-200. Najczęściej używam obu z aparatem pełnoklatkowym.
Odpowiedz
#23
No i kupiłem 24-105. Na razie jestem pod wrażeniem jego pracy (szybko, precyzyjnie i cicho). Jestem zadowolony. Dziękuję wszystkim za rady!
Odpowiedz
#24
Minęło kilka miesięcy. Zdjęcia są przez stocki akceptowane (nie wrzuciłem ich zbyt wiele). Nadal jestem zadowolony. IS to fajny bajer, ale na początku zbyt często przeceniałem jego możliwości - wystarczył np. lekki wiaterek i obiekty były nieostre.
Odpowiedz
#25
IS nie mrozi ruchu obiektu tylko drganie Twoich rąk Icon_wink
Odpowiedz
#26
(2009-09-08, 22:49:03)knmisiek napisał(a): IS nie mrozi ruchu obiektu tylko drganie Twoich rąk Icon_wink

Doskonale o tym wiem Icon_cheesygrin Jednak próba zrobienia zdjęcia przy idealnej niemal flaucie spełzała na niczym. Pozornie nieruchomy obiekt (np. kwiaty konwalii) okazywał się poruszony przy czasach rzędu 1/40. Wkońcu znalazłem taki, który sie nie ruszał, ale mocno ucierpiała na tym migawka Icon_wink

Poza tym myślę, że jednak powinienem był dozbierać do 24-70/2.8. Mój jest ostry dopiero od f8, a to, przy akceptowalnym iso, w plenerze, daje już zbyt długie czasy. Sporo zdjęć "przepadło" mi w ten sposób. Dziś np. robiłem "sesję" na zewnątrz młodszemu synowi (skończył 5 miesięcy) i wyjąłem poczciwą 50 1.8. Spisała się na medal Smile
Podsumowując - 24-105 to fajne szkiełko, nawet na cropie (niektórzy twierdzą, że ten zakres jest do niczego), ale na stocki przydało by się coś ostrzejszego. Następny będzie 70-200 L4 IS albo 2.8 bez IS (jeszcze się zastanawiam).
Odpowiedz
#27
sielan, a może przed podejmowaniem zakupowych decyzji oddaj 24-105 do kalibracji na żytnią.
Odpowiedz
#28
Ostatnio zacząłem to rozważać, bo mam problemy z ostrością przy większych odległościach (np. postać 10 m ode mnie), ale problem dotyczy też mojej kochanej 50 1.8 więc to pewnie puszka. Najpierw jednak kupię dobry statyw i zweryfikuję moje przypuszczenia.
Odpowiedz
#29
Który obiektyw byłby najlepszy na "ulicę" i wnętrza zarazem?
Bo siedzę, przeglądam amazon i zgłupiałem już...
Odpowiedz
#30
to sa 2 zupełnie inne szkła. ja mam 24-105, bo nie potrzebuję 2.8 (albo inaczej - do ciemnicy mam stałki). to szkło to ŻYLETA już na 5.6. Do studia i na spacer polecam 24-105.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Icon_question Wasze ulubione obiektywy do zdjęć stockowych? Kromkovitz 19 16 398 2009-03-24, 13:14:08
Ostatni post: wime

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości