2007-10-20, 14:19:43
no wlasnie, jak uzyskac czarne tlo, tak zeby obiekt byl dobrze oswietlony a tlo nie wyszlo szare? tu tez sekret tkwi w postprocessingu?
Zdjęcia na czarnym tle
|
2007-10-20, 14:19:43
no wlasnie, jak uzyskac czarne tlo, tak zeby obiekt byl dobrze oswietlony a tlo nie wyszlo szare? tu tez sekret tkwi w postprocessingu?
2007-10-20, 17:33:53
Czarne tło, tak samo jak białe można uzyskać bez żadnego postprocessingu !
Fotografia istnieje już blisko 200 lat i zawsze uzyskiwano takie efekty poprzez odpowiednie oświetlenie.
2007-10-20, 17:46:57
Z czarnego tła korzystam bardzo rzadko, w sumie do tej pory skorzystałem raz
Tło to czarny karton. W PS usunąłem kilka paprochów i podbicie czerni w levelsach. To wszystko.
2007-10-20, 18:20:45
Jerzy napisał(a):Czarne tło, tak samo jak białe można uzyskać bez żadnego postprocessingu ! No pewnie, lecz jesli ktos nie ma "odpowiedniego oswietlenia" to trzeba kombinowac ...
2007-10-22, 12:25:37
200 lat temu nikt nie myslal o uzyskaniu kolorow idealnie #000 albo #FFF
2007-10-22, 14:02:47
patkob napisał(a):200 lat temu nikt nie myslal o uzyskaniu kolorow idealnie #000 albo #FFF taaa powiedz to inspektorom ze stocków ale takie czasy większość roboty ze zdjęciami odwala fotograf zamiast cykać foty trza się męczyć z PSami żeby białe było białe grafik kupuje już gotowca aaaaa najlepiej ze ścieżkami odcinania
2008-03-20, 22:56:20
Może pomogę troszkę.
Jako tło wykorzystujemy matowy materiał. Jeżeli model jest oświetlony z boku to możemy część tła zasłonić parawanem, który możemy wykonać z listewek, materiału, zawiasów itp., robiąc to za grosze, tak by nie wchodził nam w kadr. Jak oświetlamy z przodu to można w miarę możliwości oddalić czarne tło. Eliminujemy zbędne oświetlenie w pomieszczeniu i uzyskujemy modela pięknie wtopionego w matową czerń.
2008-03-21, 10:13:29
to i ja dorzucę swoje dwa grosze;
uzyskanie czarnego lub białego tła za modelem rządzi się moim zdaniem w sumie jedną zasadą: odległością tła od modela i odpowiednimi warunkami oświetleniowymi przy przepalaniu dzięki temu możemy zapobiec podświetlaniu modela światłem odbitym od tła (dlatego stosuje się tła matowe w celu zminimalizowania odbicia światła, tła są światło przepuszczalne tj. więcej światła przejdzie przez tło niż odbije się od niego) natomiast w przypadku czerni fotografujemy w ciemnym pomieszczeniu oświetlając tylko modela - a to już tylko teoria której nie omieszkam sprawdzić niebawem - jednak wydaje się to logiczne, w/g mnie wystarczą 2m odległości modela od tła aby wyszło idealnie czarne - oczywiście przy eliminacji światła zastanego, dysponując choćby zwykłym softboxem można już przecież jakoś ukierunkować światło z lampy faktycznie postprodukcja dziś to spore ułatwienie, ale Jerzy ma rację, przecież czarnego czy białego tła nie wymyślił ktoś w erze photoshopa ale dużo wcześniej - odpowiednią konfiguracją lamp i przestrzeni studia z pewnością można uzyskać niemal każdy efekt |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|