Liczba postów: 251
Liczba wątków: 0
Dołączył: Feb 2014
Reputacja:
1
Miejscowość: Lublin
(2018-01-29, 00:12:22)User10x napisał(a): Wiem, że ktoś mógłby powiedzieć, że przecież paypalem można płacić ale jak wspomniałem używam go tylko do transferu stocki-pl konto.
Czy w takim wypadku lepiej byłoby robić, liczyć to za pomocą obliczania tych kursów z dnia poprzedniego otrzymanie pieniędzy na paypal?
Czy US w razie co mógłby się jakoś znacząco doczepić do mojego sposobu rozliczania?
Dla US PayPal jest rodzajem konta bankowego - nie ma więc znaczenia czy coś kupujesz płacąc z PayPala czy też nie. W momencie wpływu środków na PayPal masz je do dyspozycji więc powstaje zobowiązanie podatkowe. Dlatego też należy do rozliczenia przyjąć średni kurs NBP z dnia roboczego poprzedzającego wpływ środków na PP. I tak, jak pisał Edge - nie ma, że boli
Sytuacja ta dotyczy osób, które nie mają działalności gospodarczej - jak księgowi liczą dla DG to już inna bajka.
No i do tego PIT ZG dla każdego kraju, z którego otrzymujesz wynagrodzenie (np. łącznie dla wszystkich stocków amerykańskich jeden ZG).
Liczba postów: 973
Liczba wątków: 14
Dołączył: Nov 2009
Reputacja:
11
Miejscowość: Wrocław
(2018-01-23, 11:21:20)maccio napisał(a): hej,
odniosę się tylko do tego, co wiem
"Jeszcze jedno, jak radzicie sobie z wyciąganiem kwot do obliczenia. tzn. w momencie wejścia zarobków na paypal czy jak pieniądze z paypal trafiają na konto w polskim banku?"
Dostarczam do mojego biura księgowego wydruk z każdej transakcji w PayPal, czyli:
- szczegóły transakcji (data i wpływająca kwota np. $115) od stocku X,
- szczegóły transakcji (data i wypływająca kwota po przewalutowaniu tych $115), czyli informacje z polecenia przelewu środków, gdzie podany jest kurs, po jakim przeliczono środki przelewane na konto bankowe.
Dzięki temu, łatwo można obliczyć różnicę kursową i ją rozliczyć.
Nie uwzględniasz prowizji PP?
Ja wystawiam faktury sprzedażowe w $ na kwoty jakie wpłynęły na PP.
Niestety jest tu pewna strata dla nas, tzn prowizja PP, która wynosi ok 2.9%.
Więc moje faktury są w $ po kursie NBP z dnia wypłaty. A to co dostaję na konto PL jest mniejsze o 2.9%.
Niestety póki co nie wrzucam w koszty tego 2.9%.
Macie na to jakiś patent?
Liczba postów: 2 078
Liczba wątków: 24
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
39
Miejscowość: Szczecin
Prowizja u mnie wchodzi w różnice kursowe (kurs waluty z dnia poprzedzającego wpłynięcie waluty od stocku na PP, a kursem w momencie przewalutowania - podczas złożenia dyspozycji wypłacenia kasy z PP na konto bankowe) - i jest kosztem.
Liczba postów: 973
Liczba wątków: 14
Dołączył: Nov 2009
Reputacja:
11
Miejscowość: Wrocław
Czyli księgujesz PLN z konta docelowego? Tak na prawdę nie jest to różnica kursowa, tzn realny kurs PP zawiera prowizję i różni się całkiem sporo od NBP. U mnie na fakturze jest kurs z dnia wpłynięcia na PP.
Liczba postów: 2 078
Liczba wątków: 24
Dołączył: Dec 2012
Reputacja:
39
Miejscowość: Szczecin
Księguje biuro księgowe - dla nich się liczy kurs NBP, a także kurs, po jakim wychodzi kasa z PP na konto bankowe.
Liczba postów: 953
Liczba wątków: 11
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
19
Miejscowość: Poznań
Kiedyś jeden z Was pisał (w wątku o faktycznie fakturowanej kasie), że - aby uniknąć nieporozumień z US wpisuje kwotę realnie zarobioną a nie przelaną na paypal - konkretnie w przypadku np. SH - chodzi o kwotę GROSS ( https://submit.shutterstock.com/payments?language=en)...
Chodziło konkretnie o to, by w US nie było rozbieżności pomiędzy pismem z danego banku (gdzie figuruje kwota GROSS) a tą kwotą z PAYPAL...
Rozumiem blas i maccio, ze wpisujecie kwotę netto? czyli to, co realnie wpływa na paypal?
W zeszłym roku zacząłem wpisywać kwotę GROSS (nie w każdym banku da się ją "wydobyć")... a teraz zacząłem mieć znowu wątpliwości :/
Ktoś wpisuje wartość GROSS (poza mną , czy wszyscy netto?
Liczba postów: 973
Liczba wątków: 14
Dołączył: Nov 2009
Reputacja:
11
Miejscowość: Wrocław
Wpisuję kwotę $$, jaka pojawia się na PP(realny przychód). Ale chodzi o co innego, o prowizję PP, która pojawia się przy przelaniu na konto PL(czyli dodatkowy koszt).
Ja księgowej nie raportuje tej różnicy 3%, ale może warto, bo w sumie z tylu lat, to zawsze trochę mniej by się podatku zapłaciło.
Liczba postów: 337
Liczba wątków: 4
Dołączył: Nov 2014
Reputacja:
6
Miejscowość: Niedomice
Liczba postów: 953
Liczba wątków: 11
Dołączył: Oct 2014
Reputacja:
19
Miejscowość: Poznań
blas, gubernat - dzięki za odpowiedzi
Liczba postów: 973
Liczba wątków: 14
Dołączył: Nov 2009
Reputacja:
11
Miejscowość: Wrocław
(2018-01-29, 21:32:39)gubernat napisał(a): Tak ja. W zaliczkę podatku uwzględniam też zapłacony podatek w stanach. Przez co pomniejsza się to co mam dopłacić US.
Jak wystawiacie fakturę, żeby nie płacić podwójnie podatku?
Jeśli gross jest $100, z czego $50 w US, to płacicie w US $5 podatku, czyli netto będzie $95. Ja wpisuję $95 czyli płacę drugi raz podatek od $50(a raczej już od $45).
Jak to rozbić, żeby było info o już zapłaconym podatku w US? A może na jakimś rocznym zeznaniu?
Ja dostaję tradycyjną pocztą listy z podsumowaniem roku z Shutterstock i Dreamstime i tam te kwoty są.
|