Liczba postów: 2
	Liczba wątków: 1
	Dołączył: Aug 2010
	
Reputacja: 
0
Miejscowość: Radom
	
 
	
	
		Witam
Czytałem ten wątek i na około 30 stronie znalazłem posty odnośnie DG i karty podatkowej.
Ale to było już dawno temu - półtora roku temu.
Nie jestem pewny, więc zadam pytanie na nowo:
Czy to, co robicie, czyli sprzedajecie zdjęcia na stockach, lub jak to gdzieś mądrze słyszałem – sprzedajecie licencje, podlega karcie podatkowej? 
Czy to, co robicie, można nazwać robieniem usług, czy produkcją?
Chciałem założyć DG na karcie podatkowej i zarabiać na stockach - można tak?
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2
	Liczba wątków: 0
	Dołączył: Dec 2009
	
Reputacja: 
0
Miejscowość: Polska
	
 
	
	
		Witam, przebrnalem przez prawie caly temat ale dalej sam nie wiem co zrobic bo wiekszosc z was traktuje stocki jako zarobek dodatkowy a dla mnie jest to zarobek podstawowy. Jedynym zrodlem dochodu jest freelance + stocki (komponenty do stron internetowych itd.) Nie bardzo wiem jak to rozliczac, jak zalorze DG to czy moge to rozliczac jakos przez ryczalt? Albo naprzyklad wystwiajac rachunki a nie faktury, 99% moich klientow jest zza granic Polski... Jakos nie widzi mi sie oddawanie 50% zarobku... Prosze o pomoc bylem u ksiegowych ale nikt mi nie jest do konca wstanie pomoc wszyscy mowia zebym zakladal DG i tyle.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 475
	Liczba wątków: 3
	Dołączył: Mar 2010
	
Reputacja: 
10
Miejscowość: Puławy
	
 
	
	
		Z tego co się orientuje działalność fotograficzną można rozliczać w postaci podatku zryczałtowanego. Jest to bodajże 8% od całości dochodów i odliczamy sobie ZUS tak jak na zasadach ogólnych, oczywiście odpada rozliczanie VAT-u. Tak że jest to dosyć korzystna forma. 
Ale radzę to jeszcze dokładnie sprawdzić.
Podstawa prawna: art. 6 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.)
Pozdrawiam.
 No niestety działalność fotograficzna podchodzi pod 17%, od całości dochodów, ale możemy odliczyć sobie ZUS.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 475
	Liczba wątków: 3
	Dołączył: Mar 2010
	
Reputacja: 
10
Miejscowość: Puławy
	
 
	
	
		Chyba że jest się artystą.
Wtedy płacimy 3% podatku zryczałtowanego, i ZUS-u trochę mniej...
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 16
	Liczba wątków: 1
	Dołączył: Dec 2008
	
Reputacja: 
0
Miejscowość: Częstochowa
	
 
	
		
		
		2011-02-09, 15:56:56 
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2011-02-09, 15:59:31 {2} przez Amaviael.)
	
	 
	
		Rozliczenie stocków to skomplikowana sprawa między innymi z powodu przeliczenia kursów walut na każdy dzień osiągniętego przychodu a na koniec okresu rozliczenia przeliczanie różnic kursowych. Obowiązek podatkowy powstaje w momencie osiągnięcia przychodu na stocku (każdy dzień osobno) a nie w momencie przyjścia pieniędzy na konto (paypal czy inny bank). Trzeba mieć DG i jest to jedyna zgodna z wszystkimi przepisami możliwość sprzedaży na stockach. Obowiązuje normalna stawka podatkowa i normalny ZUS. Są to informacje, mogę powiedzieć że, bardzo potwierdzone i świeże. Właśnie tak to rozliczam a w zasadzie księgowa.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 16
	Liczba wątków: 1
	Dołączył: Dec 2008
	
Reputacja: 
0
Miejscowość: Częstochowa
	
 
	
	
		Postaram się opisać to praktycznie, ponieważ teorią i przepisami się nie zajmuję osobiście. Każdy zakończony dzień na stockach trzeba podsumować w PLN. Robi się to tak: np. zarobione jest 10USD, potrzebny jest kurs średni USD NBP z poprzedniego dnia roboczego (jeśli był niepracujący to pierwszy w tył pracujący) np. 2,7435PLN. Mnoży się 10USD x 2,7435PLN i wynik zapisuje. Takie dane z każdego dnia miesiąca należy zapisywać na raporcie dziennym. Taki raport potrzebny jest księgowej która rozlicza miesiąc. Kiedy wysyłasz przelew z PayPal do banku potrzeba spisać kurs skupu z tego dnia na Paypal. Księgowa liczy różnicę kursową między przelewem z PP a przychodami (z raportu miesięcznego). Jeżeli przelew z PP jest większy niż to co na raporcie (z różnicy kursu USD) to od tej różnicy płaci się również podatek, jak był mniejszy to jest koszt. 
Koszty rozlicza się normalnie jak w każdej DG, ZUS też. 
Należy zachować dokumentację przez 5 lub 6 lat dla US, nie pamiętam 5 czy 6 lat US ma prawo sprawdzać przychody.
	
	
	
	
		
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 4 069
	Liczba wątków: 358
	Dołączył: Oct 2007
	
Reputacja: 
35
Miejscowość: Wrocław
	
 
	
	
		Nie trzeba mieć DG aby licencjonować zdjęcia na stockach.