Pomoc w wyborze lamp studyjnych i aparatu
#51
(2008-08-17, 19:29:41)robgr85 napisał(a): [quote='delfin' pid='8685' dateline='1218969942']

Argument z wygodą trzymania aparatu w ręce? Też wg mnie bez sensu. Jak nie będzie leżał to można dokupić gripa (zamienniki już od ok 150-200pln) i wszystko się zmienia.

Może masz rację, jednak o ich istnieniu nie wiedziałam.
Mam za sobą sesję robioną Nikonem z ciężkim osprzętem i powiem Ci, że trwała długo tylko z 1 powodu- musiałam co chwilę go odkładać, aby odpoczęła ręka. I dla mnie jest to ważne.
z kolei właściciel w/w Nikona nie dotykał mojego 400d, bo jak mówił : wypada mu źdźbło z ręki.
jeśli ma się wybór, trzeba wziąć pod uwagę to, co może nam potem utrudniać życie.
Odpowiedz
#52
Aparat jest ciężki tylko przez pierwsze 100h - potem staje się naturalnym przedłużeniem kończyny... Smile
Odpowiedz
#53
(2008-08-18, 19:04:05)agoxa napisał(a):
(2008-08-17, 19:29:41)robgr85 napisał(a): [quote='delfin' pid='8685' dateline='1218969942']

Argument z wygodą trzymania aparatu w ręce? Też wg mnie bez sensu. Jak nie będzie leżał to można dokupić gripa (zamienniki już od ok 150-200pln) i wszystko się zmienia.

Może masz rację, jednak o ich istnieniu nie wiedziałam.
Mam za sobą sesję robioną Nikonem z ciężkim osprzętem i powiem Ci, że trwała długo tylko z 1 powodu- musiałam co chwilę go odkładać, aby odpoczęła ręka. I dla mnie jest to ważne.
z kolei właściciel w/w Nikona nie dotykał mojego 400d, bo jak mówił : wypada mu źdźbło z ręki.
jeśli ma się wybór, trzeba wziąć pod uwagę to, co może nam potem utrudniać życie.

Duże jasne szkła sporo ważą, bez względu na model body, wydaje mi się że hadrian ma rację, po kilku wypadach z aparatem mięśnie Twoich rąk się wzmocnią i nie będziesz już czuła takiego zmęczenia (no bo przecież aparat nie waży 10kg, aby było to uciążliwe na dłuższą metę). A jak ktoś ma spore łapy, i założy gripa to różnica w wadze będzie niezauważalna w porównaniu z poprawieniem komfortu pewniejszego uchwytu...
Odpowiedz
#54
chciałam trochę powrócić do tematu

żeby jeszcze poradzić się co do światła w studio i ogólnie studia
na studio chyba 1000 zł +/-
w studiu raczej tylko makro

np taki zestaw http://www.funsports.pl/p,pl,40,zestaw+fun200k.html
• 1 x Lampa CY200K z płynnie regulowaną energia błysku
• 1 x Parasolka transparentna (biała) 90 cm
• 1 x Statyw W806

i co do tego?
jestem nadal laik

mam ksiązkę freemana ale jeszcze nie napoczęta.

do tego aparat 450d i canon 100mm 2.8 makro

pleas o pomoc - bo wątpę abym sama dobrze wybrała
już tyle nad tym myślałam Smile
Odpowiedz
#55
zaczełam czytać ową książkę - ale nie przeskoczę jej szybko
w moich warunkach gdzie nie mogę mieć wydzielonego miejsca na "studio"
będzie on się znajdował na tapczanie Icon_wink namiot bezcienowy..
i jakie do tego statywy Icon_wink - wiem że karkołomne zadanie Smile
jakie lampy

nie widziałam na oczy tych wszystkich rzeczy i nawet nie wiem jak sobie to wyobraż w praktyce w moim pokoju.

może powinnam się przejść do sklepu i obejrzeć to wszystko i zastanowić co by najlepiej pasowało.
Odpowiedz
#56
nie obraź się, ale czy to nie jest przypadkiem prowokacja?
Odpowiedz
#57
po pierwsze odpowiedz sobie na pytanie co chcesz tym zestawem fotografować?
skoro masz do dyspozycji tapczan (nie najlepszy pomysł, już lepiej jakikolwiek kawałek stołu, z równą i twardą płaszczyzną) i wspominasz o namiocie to zakładam że packshoty - czyli zdjęcia produktów, ludzie raczej odpadają tak?
jeśli tak, to dalej zakładamy że ma być to fotografia bezcieniowa, a obiekty będziemy oświetlać miękkim światłem; zgadzasz się? więc dalej; musimy stworzyć w pierwszej kolejności mini plan zdjęciowy; albo w postaci namiotu bezcieniowego albo stołu bezcieniowego, to pierwsze rozwiązanie jest prostsze, zatem zakładamy namiot. Namiot ma tą przewagę nad stołem że zapewnia Ci równomierny rozkład miękkiego światła ponieważ jego ściany spełniają rolę dyfuzorów zatem nie musisz stosować żadnych dodatkowych akcesoriów na lampy, zaletą stołu jest większa możliwość w manewrowaniu oświetleniem, ale przyjęliśmy namiot bo taniej i łatwiej zacząć, więc ... musimy się zastanowić jak go oświetlić. Najprostszą i najtańszą metodą jest zastosowanie dwóch źródeł światła które rozstawiamy po bokach namiotu mniej więcej centralnie względem bocznych powierzchni, taka konfiguracja zapewnia równomierny rozkład światła we wnętrzu namiotu, ale od razu mówię że nie zapewni przepalenia tła (isolated on white) przy jednoczesnym prawidłowym oświetleniu obiektu, zatem trzeba wiedzieć że jeśli będziemy chcieli mieć wyizolowane obiekty na białym tle to czeka nas zabawa w photoshopie, aby tego uniknąć musielibyśmy stosować dodatkowe źródła światła małej mocy których zadaniem byłoby doświetlanie ścian namiotu (od góry, od tyłu), ale wtedy zaczyna się to wszystko komplikować i moim zdaniem do tego celu lepiej nadaje się stół ...
reasumując:
wiesz ze musisz kupić namiot i dwie lampy, najlepiej z regulowaną mocą błysku, w praktyce przy takim ustawieniu jakie opisałem powyżej wykorzystasz około 45Ws na lampę, więc moim zdaniem zakup lampy 200Ws do tego celu nie ma sensu - lepiej np. 100Ws z regulacją mocy (tak aby można było zjechać do około 20Ws) albo żarówki błyskowe o mocy 68Ws i wtedy konieczność oddalenia ich od boków namiotu o jakiś metr z każdej strony ... do tego statywy, jeśli np. namiot stałby na stole to kupujesz statyw który pozwoli Ci ustawić na tej wysokości lampę, jeśli miałaby to być wersalka (czego nie polecam, patrz wyżej) to musisz sama pokombinować jak ustawisz te lampy - jeśli na wersalce to ratują Cię rozwiązania typu statyw piesek (bardzo niski, praktycznie sam trójnóg i trzpień do mocowania lampy) jeśli na podłodze to zwykły statyw - dystrybutorzy zawsze podają max i minimalną wysokość pracy statywu
druga sprawa; patrzenie w przyszłość - zakup ekonomicznego zestawu dedykowanego do konfiguracji pod namiot zemści się w przyszłości małymi możliwościami wykorzystania go przy innej pracy - głównie jeśli chodzi o nieregulowane żarówki błyskowe - potem ciężko z nimi pracować np. przy stole bezcieniowym o ludziach nie wspomnę, ale tu też trzeba przekalkulować to po swojemu: czy stać nas teraz na bardziej przyszłościowe rozwiązania? czy może lepiej na początek wybrać wariant ekonomiczny "na dziś" a w przyszłości jak zdjęcia zaczną zarabiać i cała ta zabawa coraz bardziej wciągać to dopiero inwestować w konkretne rozwiązania w sposób bardziej świadomy swojego wyboru?
ja wybrałem rozwiązanie numer dwa, mam trzy zestawy lamp: 4 żarówki, trzy lampy 100Ws, ostatnio trzy dużej mocy ... i w sumie chociaż zagracam się coraz bardziej to zakup tego wszystkiego nie bolał tak bardzo, gdyż był poczyniany stopniowo w zależności od potrzeb, osobiście w swoim postępowaniu zmienił był tylko krok numer dwa, czyli przejście z żarówek na regulowane lampy 100Ws, ale ze względu na osprzęt; gdyż te tanie funsportowe lampy mają jakieś własne, śmieszne mocowanie softboxów, więc kupiłbym takie które mają mocowanie bowensa bo potem i tak wchodzi się w ten system (duże, profesjonalne lampy, nie ważne czy markowe czy chińczyki mają takie właśnie mocowania lub adaptery do gniazd bowensa) więc cały osprzęt pasuje Ci do wszystkiego, ja mam 5 softboxów których nie mogę zastosować do nowo zakupionych, dużych lamp właśnie ze względu na to mocowanie i tylko z tego powodu dziś zrobiłbym inaczej
ufff
pomogłem? a może jeszcze bardziej zamotałem?
to tak bardziej konkretniej:
nie, ten zestaw który podałaś nie jest dobry bo posiada tylko jedno źródło światła, a do namiotu musisz mieć minimum dwa

Cytat:może powinnam się przejść do sklepu i obejrzeć to wszystko i zastanowić co by najlepiej pasowało.

no ba, od tego należałoby zacząć, nawet nie chodzi o to przejście się do sklepu (chociaż jak masz możliwość to jak najbardziej) co ten ostatni element: zastanowić się - i to najlepiej kilka razy, wzdłuż i wszerz przemyśleć temat, poczytać i dopiero kupować. Im większa świadomość co się kupuje tym więcej kasy zostanie w kieszeni
Odpowiedz
#58
robgr85
nie. przepraszam że robię takie zamieszanie. ja mam w głowie jeszcze większy mętlik. tym aparatem itd. chyba próbuje zaleczyć wszystkie swoje problemy itd.

Tomek De
strasznie ci dziękuję Smile

"zastanowić się - i to najlepiej kilka razy"
owszem zastanawiam się dużo i czytam. ale w tym wszystkim brakuje jednak wizyty w sklepie. może wtedy mnie olśni i będę wiedzieć co mi tak najbardziej pasuje i do mojego pokoju i do mojej ręki. może to w końcu okaże się decydujące w wyborze.

i tak bardzo pomogłeś.
Odpowiedz
#59
Cytat:nie. przepraszam że robię takie zamieszanie. ja mam w głowie jeszcze większy mętlik.

nie masz za co przepraszać, to Twój wątek.

wiesz, poprostu wydaje mi się że trochę zbyt szybko się do tego wszystkiego zabierasz. Najpierw pisałaś że najwięcej czasu poświęcisz na fotografię koni. Jeszcze nawet nie kupiłaś aparatu (do którego chciałaś jeszcze dozbierać) a już zaczynasz rozglądać się za wyposażeniem domowego studio z kapitałem +/- 1000PLN. Całość w przeciągu kilku tygodni. Jak na moje oko, dziwnie to trochę wygląda. Spójrz na to trochę bardziej chłodnym okiem, jeśli planujesz microstocki to na zwroty takiej inwestycji będziesz musiała chwilę poczekać.
Odpowiedz
#60
"zwroty takiej inwestycji będziesz musiała chwilę poczekać."
no wiem. tak sobie zakładam że jak po dwóch latach (rok?) focenia i ćwiczeń zacznę troszku na tym zarabiać to będzie chyba ok.

ogólnie mam 4.500 i nie wiem jak tą kasę najlepiej rozplanować. trochę za dużo kasy jak na jedne zakupy dla mnie - wszystko mi się miesza. na początku wszystko miało pójść na obiektyw + body. ale rozważałam ostatnio opcje tańsze body i stałka + jakiś wstęp do studia (wersja domowa w końcu zbliżają się mroźne dni)
ewentualnie - tańsze body + obiektyw zmiennoogniskowy + rower Icon_wink (wersja wyjściowa - ale teraz będą co raz gorsze warunki pogodowe)

tak więc wersja z elementami studia chyba by była najbardziej ok na najbliższy czas.

owszem robiłam zdjęcia koni - ale tak na dobrą sprawę - jakie mogę kupić szkło? L bez is + 450d.
ogólnie możliwości jewt wiele.
prubuję wymyśleć jakiś najlepszy wariant dla siebie.
marzy mi się by mieć dodatkowy zarobek na stockach. najbardziej podoba mi się po prostu robienie w photoshopie. więc może i studyjne focenie też przypadło by mi do gustu a jeszcze jakby umiała na tym zarobić. no ale nie liczę na to w najbliższym czasie. jak wytrwam to coś będzie a jak nie to będzie szkoda.

jeszcze muszę sobie popatrzeć na ceny i tak to rozplanować by się zmieścić w kwocie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Mocowanie aparatu do sufitu Tomek De 14 11 118 2017-03-23, 16:00:17
Ostatni post: spyman
  Wyzwalacz radiowy lamp studyjnych Echo 58 40 135 2010-11-30, 20:14:29
Ostatni post: arturm
  Co dobrać do zestawu lamp studyjnych? rlat 9 8 052 2010-09-02, 17:21:58
Ostatni post: rlat
  Softbox do lamp Quantuum Fotogal 22 19 263 2008-10-30, 23:28:07
Ostatni post: Fotogal
  wyzwalanie lamp blyskowych - kabel synchro [eos 400D] robootb 17 13 482 2008-08-20, 10:12:12
Ostatni post: robootb

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości