Oświetlenie błyskowe kontra stałe
#11
ja pracuję jak dotąd na błyskowym typu slave jak te:
http://www.fsfoto.pl/category/lampy-blys...typu-slave

dlatego nie mam niestety oświetlenia pilotowego, stąd trudność w obserwowaniu co gdzie i jak
dopiero chcę sobie sprawić jakąś lampę bardziej profesjonalną
Odpowiedz
#12
fotoaloja jesteś świetnym przykładem jak robić super foty na niedrogim sprzęcie. Podziwiam.
Odpowiedz
#13
hm, bo ja wiem, też niestety poprawiam je często w PS, np. jak nierówno oświetlę to potem pac białym pędzlem i jużIcon_cheesygrin

ale oczywiście dążę wciąż do ideału prosto z matrycy, dlatego wciąż udoskonalam swoje mini studio
Odpowiedz
#14
(2013-03-02, 16:16:36)hlynur napisał(a): Nie wiedziałem gdzie wrzucić.
Puknięte z udziałem jednej lampy błyskowej.

Jakbyś jeszcze napisał, jakiej mocy ta lampa, to byłoby może na temat.
Jeżeli chcesz sie pochwalić, lub oczekujesz opinii, to jest taki dział "Krytyka"
Odpowiedz
#15
To ja jeszcze dodam, że kolega robił z przysłona f22, ISO = 320 i musiał wydłużyć czas aż do 1/4s.
Wg moich szacunków, moc lampy systemowej to ok. 45-50Ws (sprawdzałem w podobny sposób, jak dla porównania światła ciągłego z błyskowym - pierwszy post w watku)
Odpowiedz
#16
a co powiecie o tych lampach:
http://www.fsfoto.pl/lampa-studyjna-powe...t-300.html
Czy są okej?
są tańsze niż te:
http://www.fsfoto.pl/lampa-studyjna-cy300k.html
Odpowiedz
#17
Mam 2 szt tych drugich (CY-300K) od paru lat i sprawują sie dobrze. Z Powerluxów mam model serii VC (VC-500) i tez nie narzekam. Powerluxy maja szerszy zakres regulacji mocy i jak dla mnie wyswietlacz to lepsza sprawa niż podziałka na gałce. Nie doczytałem, czy seria VT ma mozliwość proporcjonalnej regulacji mocy pilota i błysku (tak ma seria VC), co jest przydatna opcją. Cy takiej opcji nie mają - regulacja dla pilotów i błysku jest oddzielna (pokrętła)
Odpowiedz
#18
Miałem CY-300K zamieniłem na VC-500 właśnie ze względu na wyświetlacz/moc/położenie palnika. Jak sie używa dużo warto dołożyć. Wygoda jest dla mnie istotna więc kolejna przesiadka była na lampy sterowane z pilota i na takie powoli wymieniam sprzęt. Jeżeli chodzi o niezawodność to wszystkie chodziły bezproblemowo.
Odpowiedz
#19
Ja z kolei jesli chodzi o tańsze lampy jestem bardzo zadowolony z Quantuum 300R+ Digital i 600R+ Digital. Mam je już 4rok i sporo je męczylem przez 3lata. teraz przesiadłem sie na fomei ale nadal znajduje dla nich zastosowanie. Maja pominięcie przedbłysku lampy systemowej, regulowany pilot itp. Pilot bardzo trwały. Minus ze rozładowuja sie przez błysk. Ale to podobnie jak z wyższej półki - Fomei Pro X sterowane z poziomu kompa (tez polecam, mega wygodne, stabilne, błyskawicznie sie ładują). Ale to nie na początek.

Co do powerluxow VC (300 i 600), ma je mój kolega i zawsze wkurzało mnie strasznie ciasne umiejscowienie raczki która haczyła o obudowę podczas przykręcania / ustawiania nachylenia lampy. Fakt ze te VC ma tez już 4lata. Możliwe ze poprawili ten feler.
Odpowiedz
#20
Światło ciągłe ma jednak jedną zaletę - jak robi lub planuje się coś robić pod video to jeden komplet i masz ogarnięte obie rzeczy. Używa ktoś może ciągłego ledowego i może coś podsunąć jako dobry wybór?
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Podstawowe oświetlenie do mini studia januszt25 19 13 387 2014-12-13, 19:31:29
Ostatni post: fotek
  Oświetlenie do mini-studia domowego - fotografia produktowa/komercyjna MB-Furia 0 4 709 2012-10-26, 20:43:09
Ostatni post: MB-Furia
  Lampy błyskowe VS-68W/34W mateuszmlyniec 9 8 043 2009-04-13, 11:34:52
Ostatni post: mateuszmlyniec
  Lampy błyskowe Fun CY-200K do studia ? Gubcio 9 8 673 2008-04-16, 09:39:36
Ostatni post: Zolthar
  Żarówki błyskowe na początek krysek 5 13 866 2008-01-06, 11:06:12
Ostatni post: fotek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości