2008-02-18, 21:46:19
Jedna poprzez kostkę synchro i kabel a druga na fotocelę, ale testowałem też wywoływanie obu na fotocelę poprzez lampę wbudowaną i nie było problemu.
[monster666] Moje domowe studio - NOWE! 10.02.08
|
2008-02-18, 21:46:19
Jedna poprzez kostkę synchro i kabel a druga na fotocelę, ale testowałem też wywoływanie obu na fotocelę poprzez lampę wbudowaną i nie było problemu.
2008-05-04, 02:34:14
W którym nikonie mozna wyłączyć przedbłysk w lampie wbudowanej ? u mnie w canonie się nie da :/
2008-05-04, 09:53:28
Widzę że jako tło stosujesz ekran projekcyjny - kupiony czy już miałeś? Zerknąłem na alledrogo to ceny jakieś zachęcające nie są. Z kolei w funsport tło polipropylenowe białe (i inne) ma fakturę z dziurkami.
2008-05-04, 11:27:42
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2008-05-04, 11:28:32 {2} przez monster666.)
W Nikonie to raczej w każdym lustrze można wyłączyć przedbłysk. W D50 a teraz w D80 wyłączam bez problemu. Było już o tym w którymś wątku.
Jarek to nie ekran projekcyjny tylko zwykły biały karton ze sklepu papierniczego tylko tak go sobie zamocowałem
2008-05-04, 11:36:24
Wedlug mnie materialy(tła) sie nie sprawdzaja, poniewaz maja te dziurki i jest to nie wygodne. Rowniez robie zdjecia na bialym kartonie.
2009-01-30, 10:40:23
Przeglądając Forum trafiłem na Twój post o studio.
Zacząłem swoje próby na jesieni zeszłego roku. Też od halogenów, ale do takich jak Twoje efektów jeszcze bardzo mi daleko, ze światłem ciągłym poległem. Wszystko było niedoświetlone. Teraz próbuję z 3 lampami błyskowymi z Funsportu. Mój "warsztat"na dziś to namiot na szybie. Przejrzałem Twoją " stopkę" - Moje uznanie! Ponieważ zabieram się do zmontowania jakiegoś ludzkiego konta do focenia mam pytanie: 1. Czy plexi którego Użyłeś było białe czy mleczne ( ja kupiłem mleczne) 2. Czy wystarczały Ci 3 źródła światła ( 2 na obiekt, plus kontra od spodu), czy może też konieczne było czasem doświetlenie od tyłu tła - (widoczny na zdjęciu ekran prostopadły do stołu ) czwartym źródłem światła? 3. Jak wygląda na fotkach przed obróbką graficzną "szew" linia styku dwóch blatów plexi, pozdrawiam wojtek
2009-01-30, 12:19:15
Jeśli obiekt jest większy to rzeczywiście przydałoby się tło z softboxu. Przeważnie wychodzi szare, ale wszystko da się podciągnąć w rawach (oczywiście w miarę rozsądku). Linię łączenia tła z plexi też widać, ale jest to bardzo proste do usunięcia. Co do plexi to nie wiem jaka jest różnica między białym a mlecznym.
2009-01-30, 14:01:29
(2009-01-30, 12:19:15)monster666 napisał(a): Jeśli obiekt jest większy to rzeczywiście przydałoby się tło z softboxu. Przeważnie wychodzi szare, ale wszystko da się podciągnąć w rawach (oczywiście w miarę rozsądku). Linię łączenia tła z plexi też widać, ale jest to bardzo proste do usunięcia. Co do plexi to nie wiem jaka jest różnica między białym a mlecznym. Pewnie w foceniu różnica jest istotna, bo mleczne plexi ma znacznie większą przepuszczalność światła niż białe. ( We Wrocku bardzo ciężko znaleźć białe) Dostałem mleczne i na nim rozpoczynam próby. U Ciebie jak rozumiem i blat i tło są z jednakowego kolorystycznie materiału. Też mam problemy z szarością, a niestety w graficznej obróbce jestem nowicjuszem i do tego mękolę poprawki w GIMPIE 2.6. ( GIMP jest dopełnieniem "linuxa"). Podobno GIMP "goni" PS-a. Nie umiem porównać tych obu oprogramowań bo do PS-a dopiero się przymierzam. pozdr w
2011-01-31, 11:56:05
GIMP byłby ok, gdyby nie gubił exifa przy zapisie jpegów lub potrafił obrabiać 16bitowe tify.
2011-02-01, 18:42:14
mi także wystarcza w wielu przypadkach GIMP.
w jakim celu niezbędne są exify ? |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
[rachwal] Moje nowe domowe mini studio | rachwal | 23 | 26 511 |
2008-05-06, 13:41:25 Ostatni post: monster666 |