[monster666] Moje domowe studio - NOWE! 10.02.08
#31
Jedna poprzez kostkę synchro i kabel a druga na fotocelę, ale testowałem też wywoływanie obu na fotocelę poprzez lampę wbudowaną i nie było problemu.
#32
W którym nikonie mozna wyłączyć przedbłysk w lampie wbudowanej ? u mnie w canonie się nie da :/
#33
Widzę że jako tło stosujesz ekran projekcyjny - kupiony czy już miałeś? Zerknąłem na alledrogo to ceny jakieś zachęcające nie są. Z kolei w funsport tło polipropylenowe białe (i inne) ma fakturę z dziurkami.
#34
W Nikonie to raczej w każdym lustrze można wyłączyć przedbłysk. W D50 a teraz w D80 wyłączam bez problemu. Było już o tym w którymś wątku.

Jarek to nie ekran projekcyjny tylko zwykły biały karton ze sklepu papierniczego tylko tak go sobie zamocowałemSmile
#35
Wedlug mnie materialy(tła) sie nie sprawdzaja, poniewaz maja te dziurki i jest to nie wygodne. Rowniez robie zdjecia na bialym kartonie.
#36
Przeglądając Forum trafiłem na Twój post o studio.
Zacząłem swoje próby na jesieni zeszłego roku. Też od halogenów, ale do takich jak Twoje efektów jeszcze bardzo mi daleko, ze światłem ciągłym poległem. Wszystko było niedoświetlone.
Teraz próbuję z 3 lampami błyskowymi z Funsportu. Mój "warsztat"na dziś to namiot na szybie.
Przejrzałem Twoją " stopkę" - Moje uznanie!
Ponieważ zabieram się do zmontowania jakiegoś ludzkiego konta do focenia mam pytanie:
1. Czy plexi którego Użyłeś było białe czy mleczne ( ja kupiłem mleczne)
2. Czy wystarczały Ci 3 źródła światła ( 2 na obiekt, plus kontra od spodu), czy może też konieczne było czasem doświetlenie od tyłu tła - (widoczny na zdjęciu ekran prostopadły do stołu ) czwartym źródłem światła?
3. Jak wygląda na fotkach przed obróbką graficzną "szew" linia styku dwóch blatów plexi,
pozdrawiam
wojtek
#37
Jeśli obiekt jest większy to rzeczywiście przydałoby się tło z softboxu. Przeważnie wychodzi szare, ale wszystko da się podciągnąć w rawach (oczywiście w miarę rozsądku). Linię łączenia tła z plexi też widać, ale jest to bardzo proste do usunięcia. Co do plexi to nie wiem jaka jest różnica między białym a mlecznym.
#38
(2009-01-30, 12:19:15)monster666 napisał(a): Jeśli obiekt jest większy to rzeczywiście przydałoby się tło z softboxu. Przeważnie wychodzi szare, ale wszystko da się podciągnąć w rawach (oczywiście w miarę rozsądku). Linię łączenia tła z plexi też widać, ale jest to bardzo proste do usunięcia. Co do plexi to nie wiem jaka jest różnica między białym a mlecznym.

Pewnie w foceniu różnica jest istotna, bo mleczne plexi ma znacznie większą przepuszczalność światła niż białe. ( We Wrocku bardzo ciężko znaleźć białe) Dostałem mleczne i na nim rozpoczynam próby.
U Ciebie jak rozumiem i blat i tło są z jednakowego kolorystycznie materiału.
Też mam problemy z szarością, a niestety w graficznej obróbce jestem nowicjuszem i do tego mękolę poprawki w GIMPIE 2.6. ( GIMP jest dopełnieniem "linuxa"). Podobno GIMP "goni" PS-a. Nie umiem porównać tych obu oprogramowań bo do PS-a dopiero się przymierzam.
pozdr
w
#39
GIMP byłby ok, gdyby nie gubił exifa przy zapisie jpegów lub potrafił obrabiać 16bitowe tify.
#40
mi także wystarcza w wielu przypadkach GIMP. Smile
w jakim celu niezbędne są exify ?


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [rachwal] Moje nowe domowe mini studio rachwal 23 26 459 2008-05-06, 13:41:25
Ostatni post: monster666

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości