Kurs filmowania na stocki
#51
fotek nie narzeka na soniaczka, bo go chyba nie używa Smile
Odpowiedz
#52
(2017-03-22, 21:53:52)arfo napisał(a): fotek nie narzeka na soniaczka, bo go chyba nie używa Smile

to wiele wyjaśnia Icon_cheesygrin
______________
:twisted:
Odpowiedz
#53
(2017-03-22, 14:30:09)fotorince napisał(a): Ekhm ekhm chyba z lekka przyszalałeś.
Niby gdzie masz więcej?;>
Na Fotolia 4k możesz sprzedać tylko w licencji rozszerzonej czyli dostajesz na rękę 70$ (wiem bo sprzedałem tam w takiej licencji film)....to źle Twoim zdaniem?
Na pond5 mam cenę za 4k ustawioną 100$ to do mnie wędruje 50$ więc mniej. (większych cen nie ma co ustawiać bo się nie sprzedaje albo bardzo bardzo rzadko)
Na videoblocks jak do tej pory idą mi same full hd więc co mi po większej cenie jak się duży rozmiar sie nie sprzedaje?
Na Shutterstock to w sumie nigdy nie wiem jaki kto rozmiar kupił bo rozrzut mam tam od 6 do 130$ za filmy....oczywiście ta najwyższa cena raz na tysiąc lat, standardem u mnie na Shutterstock jest jakieś 23$ za film....na Fotolia 25$.
Ja Fotolia bardzo cenie filmowo, w sumie najwięcej mi sprzedaje i przyzwoite pieniądze....no ale jeśli 70$ to mało wg Ciebie za 4k to nie wrzucaj, możesz wrzucać przecież full hd i dostaniesz tą samą cenę jesli ktoś kupi licencje X....więc nie wiem w czym problem w sumie;]

u mnie minimum za 4k to 100$ do łapy - jeśli jakiś stock daje mniej to nie dostanie moich filmików, na pond5 ustawiam przeważnie 200$ za 4k (znajdują się klienci - może nie za często ale styknie, poza tym mam niewielkie folio jeszcze)...na Shutterstock rzeczywiście najczęściej poniżej 100$ (ale to za wersję HD - także spoko), zdarzają się jednak znacznie ciekawsze sprzedaże 4k. pewnie kwestia czasu i trzeba będzie przyzwyczaić się wszędzie do niższych cen za 4k - ale póki co lepiej się cenić (tym bardziej że TL to sporo roboty).
Odpowiedz
#54
(2017-03-22, 19:15:33)adalbert74 napisał(a): richart... dzięki za sugestie Smile
mam właśnie taki dylemat - czy dołożyć do olka omd-1 mkII (albo panasonica gh5) (rozważałem również a6500 - dałeś mi do myślenia), czy też poprzestać na tańszej opcji gh4 + gimbal (albo na początek obiektyw ze stabilizacją) ...tu brałem podobny wariant pod uwagę ze stajni sony - czyli a6300 + gimbal...
tylko cena optymalnej opcji olka lub panasonica - to już jest konkretne 9kzł za sam korpus - jak zauważył zresztą Grzegorz
....
czy poza menu jest coś jeszcze w sony, co wywołuje Twoją irytację?
Nie chciałbym wyjść na totalnego krytyka Sony, ale tak jak pisał bluefilter: komfort pracy jest bezcenny. Naprawdę, stopień irytacji w momencie gdy muszę zmienić dość szybko parametry w aparacie i za Chiny nie mogę sobie przypomnieć jak to zrobić ( a czas i sytuacja ucieka )  to 11 w dziesięcio stopnowej skali wk...wienia. Być może, to ze mną jest coś nie tak, i nie potrafię wykorzystać tych -  zbyt wielu ficzerów - upakowanych w tym małym aparacie, ale jedno jest pewne: nie polubiliśmy się - ja i a6300. Z kolei wiele dobrego słyszałem o Panasoniku, takim jakiego używa fotorince. Może więc opcja Gh4 + gimbal to jest odpowiednie rozwiązanie.  Ja po sprzedaniu Sonego wchodzę w Olympusa, albo jak już się pokaże - w nowego Panasonika Gh5. A tym czasem kręcę proste filmiki moim Nikonem D800.  

ZapiszZapisz
ZapiszZapisz
ZapiszZapisz
ZapiszZapisz
ZapiszZapisz
shutterstockistockphotodreamstimefotolia
Odpowiedz
#55
(2017-03-22, 21:53:52)arfo napisał(a): fotek nie narzeka na soniaczka, bo go chyba nie używa Smile

Prawda... kurzy sie Smile
Odpowiedz
#56
Czy moglibyście polecić coś trochę tańszego (do ok 5tyś. zł.), by rozpocząć filmowanie spełniające kryteria stockowe (jakościowo i kodekowo), a przede wszystkim sprawdzić, czy w ogóle ma się do tego dryg i wyczucie? Chodzi mi o zestaw body + obiektyw (np. stałka - odpowiednik 35mm na pełnej klatce), czy na początek byście polecili inną ogniskową?
Odpowiedz
#57
Podłączę się do tematu i zapytam o panasonica g7. Myślę o jego zakupie przede wszystkim ze względu na fakt, że jest mega wygodny po prostu i jakościowo przy dobrym świetle podoba mi się jego 4K Smile
Odpowiedz
#58
Oprócz aparatu, trzeba w budżecie uwzględnić jeszcze zewnętrzny rekorder, z tego co wywnioskowałem. Chyba że jest jakiś system (Panasonic, Sony, Olympus ?) którego kodeki mogą być wykorzystywane komercyjnie.
Odpowiedz
#59
Nie do końca rozumiem to komercyjne wykorzystywanie kodeków. Mógłby ktoś podać linka, do jakiegoś materiału, który o tym mówi? czuję się totalnie w tym zagubiony Smile
BTW, jaki jest problem w przerenderowaniu filmu na inny kodek?
Odpowiedz
#60
(2017-03-24, 00:08:59)ojmichal napisał(a): Nie do końca rozumiem to komercyjne wykorzystywanie kodeków. Mógłby ktoś podać linka, do jakiegoś materiału, który o tym mówi? czuję się totalnie w tym zagubiony Smile
BTW, jaki jest problem w przerenderowaniu filmu na inny kodek?

Jeśli masz aparat z opcją filmowania to gdzieś na końcu instrukcji jest takie info że nie można filmować w celach komercyjnych.
Co z tego że przerenderujesz jeśli i tak użyłeś aparat niezgodnie z prawem.
Jeśli kogoś to zainteresuje to w moim panasie nie znalazłem informacji że nie można filmować komercyjnie.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Forum filmowania lustrzankami - Cinema5D rachwal 0 5 479 2010-06-22, 10:27:55
Ostatni post: rachwal

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości