Coś na start do fotografii studyjnej
#1
Naciułałem trochę funduszy i planuję zakupić pierwsze wyposażenie studia i chciałbym poznać Wasze sugestie co jest warte uwagi. Mam budżet 1000 pln.

Początkowo byłem zdecydowany na zakup zestawu http://allegro.pl/item629463399_zestaw_o...witch.html
w ilości trzech sztuk a do tego wyzwalacz na podczerwień. Jednak (na całe szczęście) odwiedziłem dziś forum i nabrałem wątpliwości po kilku wypowiedziach a nagłych śmierciach tych żarówek. Na początek myślę, że mi takie coś starczy ale chciałbym dostać jakieś propozycje od doświadczonych ludzi, czy np. nie lepiej kupić jedną mocniejszą(na allegro widzę jakieś 120ws za 200pln) i jeden wcześniej pokazany zestaw. Z softboxami problem z głowy jak na razie bo mam mały dryg do majsterkowania i zbudowałem sobie dwa całkiem przyzwoite wg projektu z cyberfoto. Nie posiadam ani statywów ani mocowań do żarówek. Blendy raczej są mi zbędne bo podpatrzyłem patent z kocem ratunkowym.

Przy dzisiejszym przeglądaniu forum natknąłem się również na wątek o światłomierzu i wychodzi na to, że sprawa bardzo pożyteczna z tym że stać mnie na jakiś najwyżej do 150 pln(a bodaj Pershing o L-308 mówił że nie kosztuje dużo(8-10 stów)... Więc czy warto mieć takiego osobnika jak przykładowo LUKSOMIERZ ST-1301 przy nauce focenia w studiu(ogólnie na światłomierz jestem zdecydowany, z tego co wyczytałem wynika, że obeznanie z tym narzędziem pozwala na uniknięcie dziesiątek zdjęć próbnych)


Jako, że jeszcze nie mam swojego lustra(ciułanie na d80...) i będę tymczasowo polegał na znajomych zapaleńcach z d40 i d60 zastanawia mnie czy lampy(takie z niższego przedziału cenowego) dobrze współpracują z takimi aparatami. Gdzieś wyczytałem że modele takie jak d40 i d60 nie mają jakiegoś sterownika od lamp zewnętrznych czy coś w tym stylu.

Czy ktoś jest w stanie zopiniować ten wyzwalacz lamp http://allegro.pl/item623835032_bezprzew...mocja.html ?

Przede wszystkim proszę o propozycję na spożytkowanie wspomnianej na początku kwoty.

Dziękuję za cierpliwe przeczytanie posta a jeszcze bardziej za wszelkie odpowiedzi.
Odpowiedz
#2
Ech po raz kolejny wałkowanie tego samego ciasta

Żarówki - zapomnij, szkoda kasy
CY-100 z funsportu x3 + jakieś tanie wyzwalacze na dzień dobry i zestaw gotowy (statywy i jakieś parasolki do tego rzecz jasna, ale to pomijam). Powinieneś się zmieścić w 1000 zł.

Światłomierz? Fajna rzecz, ale uważam że nie jest niezbędny, naucz się czytać histogram - lepiej na tym wyjdziesz. A z D80 może być problem, bo już go nie produkują, a z wielu sklepów został już wycofany.
Pozdrawiam

ps. koniecznie zainwestuj w książki lub posiedź kilka nocy nad virtualną wiedzą nt fotografii i aparatów cyfrowych - serio Smile
Odpowiedz
#3
Witaj, no tak d80 jest coraz ciezej kupic... Jesli chodzi o zarowki blyskowe to uzywalem ich na poczatku ale poczytalem troche na forum nikona o strobingu i wykorzystaniu lamp blyskowych wyzwalanych droga radiowa. kupilem na ebay dwie lampy nissin 360tw z trzystopniowa regulacja mocy do tego parasolki i jestem o wiele bardziej zadowolony z efektow. Pozatym jest to bardziej mobilny zestaw.
Odpowiedz
#4
wiem wiem... niestety nikon mnie ładnie załatwił a kursy walut jeszcze bardziej bo teraz za używane D80 zapłacę więcej niż za nówkę pół roku temu. Jakie książki o fot studyjnej i portretowej polecacie? Oprócz Fotografii studyjnej Freemana bo to już powoli wertuje.

A ten strobing przyznam, że daje bardzo ciekawe efekty. Jakie lampy poza serię SB(czytaj takie do 300-400 pln) nadają się do tego?

Dzięki za podsunięcie CY-100 czuję że to optymalne rozwiązanie dla mnie.
Pytanie "A ten strobing przyznam, że daje bardzo ciekawe efekty. Jakie lampy poza serię SB(czytaj takie do 300-400 pln) nadają się do tego?" nieaktualne, w sieci jest mnóóóstwo na ten temat.

A co z wspomnianym na samym początku wyzwalaczem lamp na podczerwień?
Odpowiedz
#5
Klawod - nadajniki podczerwieni lepiej zostaw w spokoju, nie są dobrym wyjściem.

Jak już wyżej mówiłem tanie nadajniki/odbiorniki radiowe, w domowym studio, w niewielkich dystansach super zdadzą egzamin. Jest w czym wybierać chooć większość to ta sama konstrukcja czyli PT-4. Oto linki do dwóch typów droższego zestawu i tańszego. Na ebay'u możesz wycharzyć jeszcze tańsze jak np. te co mam ja - tu link do mojego bloga z mini-testem
http://tj-photographer.blogspot.com/2008...lacza.html
http://tj-photographer.blogspot.com/2008...cigaj.html

http://www.funsports.pl/p,pl,425,1+kanal...mplet.html

http://www.funsports.pl/p,pl,249,nadajni...+wr1n.html
http://www.funsports.pl/p,pl,492,odbiorn...ciowy.html

Aha, słuszna rada Piotra Adamskiego, lampy aparatowe - hot shoe, to o 100% lepsze wyjście niż żarówki błyskowe, moc ta sama - a i czasem sporo większa - mobilność, możliwość regulacji mocy, ach, zalet wiele. Polecam starego Vivitara 285HV lub Lumo Pro - poszperaj na moim blogu coś tam chyba mam o Vivitarze.

Narqa

ps. Moj nikoś d80 z cyfrowym gripem bedzie wkrotce na sprzedaż hehe
Odpowiedz
#6
Czy ktoś jeszcze mógłby się wypowiedzieć nt. czy lepiej studyjne żarówki błyskowe czy lampy aparatowe hot shoe? Mówimy o żarówkach do 300 pln i lampach do 400 pln. Przykłady konkretnych modeli mile widziane.
Odpowiedz
#7
i teraz czy chodzi ci o żarówki błyskowe czy lampy błyskowe ?

Jeżeli żarówki? to zdecydowanie lampy hot-shoe, do 400 zł to fajne do strobistyki są Lumo Pro, ale trzeba je sciągać ze stanów

Jeżeli lampy to zależy, czy chcesz wiecej pracowac w domu/studio czy w terenie, jezeli dom no to CY-100 z funsportu, jak w terenie to tak jak wyżej
Odpowiedz
#8
(2009-05-11, 20:53:15)tomas24 napisał(a): i teraz czy chodzi ci o żarówki błyskowe czy lampy błyskowe ?

Jeżeli żarówki? to zdecydowanie lampy hot-shoe, do 400 zł to fajne do strobistyki są Lumo Pro, ale trzeba je sciągać ze stanów

Jeżeli lampy to zależy, czy chcesz wiecej pracowac w domu/studio czy w terenie, jezeli dom no to CY-100 z funsportu, jak w terenie to tak jak wyżej

Oczywiście chodziło mi o lampy błyskowe tylko takie studyjne a nie aparatowe. Cóż, sam nie wiem, na pewno sporo będę pracował w domu, zwłaszcza że to początki, ale z drugiej strony przydałoby się mieć coś mobilnego, na jakiś wyjazd, taką aparatową zasilisz paluszkami a studyjną niestety trzeba do sieci. A co sądzisz o takim rozwiązaniu: 2x cy100 i jedna lumo pro? Miałbym od razu coś do lustrzanki i ewentualnego małego kombinowania w terenie a w domu przyzwoity zestawik na początek.

btw czy tymi powerluxami cy100 osiąga się te same(albo zbliżone) efekty co lampami aparatowymi(kwestia synchronizacji i pewnie kilku rzeczy o których jeszcze nie mam pojęcia) na przykładzie zdjęć z tego topicu http://www.forum.nikon.org.pl/showthread.php?t=69091

i ostatnie, te lumo pro poziomem dorównują mniej więcej której lampie nikonowej serii sb?
Odpowiedz
#9
ojojojoj ale bałagan hehe, zaczne od końca,

lumo pro, nie jest zbliżone do żadnej lampy nikona - to lampa maulana, nie współpracuje z systemami x-TTL bo takie jest jej złożenie, strobing - to manualne kontrolowanie lampy. Po za tym ma wejście PC i mini-jack do synchronizacji, liczbę przewodnią GN=100 albo nieco ponad czyli ze 2 razy wiecej niż SB-900. Lampa specjalnie zaprojektowana dla strobisty.
Dalej....

rozumiem, że chodzi Ci o wyzwalacze powerlux podłączone do... lamp CY-100 i do lampy lumo pro? Te wyzwalacze działają z każdą lampa - z CY-xxx a także z lampami hot-shoe poprzez wejscie mini-jack, PC lub stopkę z wyprowadzeniem PC.

Co do zestawu, 2 lampy w studio na początek wystarczą - spokojnie. W terenie z jedną lampą hot-shoe też świetne rzeczy zrobisz, o czym świadcza np. warsztaty - one light Zack'a Arias'a, poszperaj - www jest studnią bez dna.....
Odpowiedz
#10
a jak Waszym zdaniem wypada

lampa studyjna BL-120SMA
z
http://www.eltec.alpha.pl/produkty.php?id=42

w porównaniu z cy100mr ?

różnica w cenie 10%, i jak coś gwarancja do załatwienia na miejscu w wawie, to plusy BL-120SMA ale przydałaby się jakaś ocena jakości
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zestaw do nauki i skromny start MartinYa 14 10 288 2015-01-22, 00:02:38
Ostatni post: fotek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości