Tomek De napisał(a):Grafika - tu nie trzeba szaleć chyba że lubi się pograć w wolnej chwili, do grafiki statycznej znów można przyoszczędzić i brać np. GeForce 8800 GT - polecali ją w jakiejś foto gazecie
Może jedna uwaga co do grafiki: Adobe zapowiada, że kolejne wersje konwerterów do rawów (i w ogóle PS) dostaną "kopa" i będą działać znacznie szybciej, wykorzystując do konwersji procesor karty graficznej. O co chodzi: nie wnikając w szczegóły, taki procek jest zbudowany tak, że potrafi wykonywać równolegle wiele takich samych operacji. Tak się składa, że konwersja rawa polega na robieniu tego samego dla danych opisujących poszczególne piksele, czyli równoległa architektura procesora graficznego świetnie pasuje. Wystarczy więc napisać program, który nie będzie renderował kolejnej sceny w grze, lecz zajmował się konwersją rawa, działając wielokrotnie szybciej niż na głównym procesorze komputera.
Już dawno dziwiłem się, że nikt tego jeszcze nie zrobił, wreszcie Adobe się zdecydowało, może inni też pójdą w tę stronę
Zresztą, do wielu operacji na plikach graficznych też już są lub na dniach będą wykorzystywane procesory graficzne. W końcu np. 128 pracujących równolegle rdzeni to "nieco" więcej, niż 2 lub 4 głównego procesora
Może jednak w związku z tym warto zainwestować w jakąś wypasioną grafę. Adobe gdzieś pisało, że poleca procesory NVIDIA, może z innymi też będzie ok.