2014-10-02, 13:50:09
(2014-10-02, 10:06:08)claraveritas napisał(a): rekomendacja=trzeba upchnąć, ja jak sam nie sprawdze nie uwierze ani marketingowcom ani opłaconym testerom..życie uczy
a w micro i tak sRGB rządzi bo zanczna wiekszosc klientów nie posiada tak szerokiego gamutu w smoich monitorkach, od portretow na wielki format sa macro..
ps. zapomnialem dodac ze konwersja z adobe na srgb obcina o jakis 15-20% kolor czerwony i fioletowy przy zalozeniu ze to widzimy na swoim lcd
A od kiedy Photoshop czy raczej Adobe zajmuję się sprzedażą monitorów firmy NEC ???
Co do utraty kolorów przy konwersji z Adobe RGB do sRGB to przede wszystkim przycinany jest kolor zielony później żółty, niebieski i czerwony a fiolet akurat najmniej.
przestrzeń aRGB sRGB
Pozostaje jeszcze kwestia fotografii stockowej i wszechobecnego tam sRGB a sensowności pracy w aRGB aby później i tak konwertować materiał do sRGB.
Dobry monitor do tego skalibrowany to podstawa, sam kiedyś dziwiłem się czemu gdy odbieram zdjęcia z fotolabu są one całkiem inne, dziś problem ten udało mi się mocno zminimalizować. Oprócz gamutu wiele innych rzeczy wpływa na prawidłowe postrzeganie barwy jak równomierność podświetlania, poziom czerni... Pozostaje jeszcze kwestia tego na jakich monitorach pracują moderatorzy i co widzą kupujący
Ale nawet gdy już powołasz do życia wypasiony obrazek aRGB na wypasiony monitorze to nasz przyjaciel Windows w każdej aplikacji typu FastStone, Corel, PS czy przeglądarka internetowa wyświetli go inaczej