2012-10-23, 00:26:14
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2012-10-23, 00:27:29 {2} przez BLADE.)
Ja raz zrobiłem zdjęcia w studio tych samych przedmiotów na białym tle obiektywem droższym 50L, a potem 24-105L na ogniskowej 50mm, przysłony ustawiałem w obu przypadkach na F13.
I prócz tego że 50L miał nieco większą aberracje chromatyczną, to nie zauważyłem specjalnych różnic… Nie dostrzegłem różnicy która by spowodowała, że któreś zdjęcie było ładniejsze, lub ostrzejsze.
A w teren owszem - stało ogniskowe obiektywy leprze bo jaśniejsze, i fajnie wychodzą zdjęcia na niskich przysłonach.
24-105L mydli na skrajnych ogniskowych czyli blisko 24mm i 105mm.
24-105L ma szybki autofokus, 100L MACRO takiego nie ma.
DPP obsługuje DLO dla 24-105L, dla 100L MACRO nie, więc tak w sumie praktycznie patrząc to można zrobić obiektywem 24-105L o wiele ostrzejsze zdjęcie niż 100L MACRO, z tym że tak jak napisałem - nie na tych skrajnych ogniskowych.
Przy 24-105L używam zakresu ogniskowych mniej więcej od 35mm do 75mm.
Szczerze mówiąc nigdy nie zwróciłem uwagi czy na rogach jest mniejsza ostrość - pewnie dlatego że robię głównie zdjęcia na białym tle..
Chyba ze 50% moich zdjęć na białym tle mam zrobionych obiektywem 24-105L i dalej robię.
24-105L to obiektyw o bardzo niskiej aberracji chromatycznej.
Miałem kiedyś przez chwilę okazję używać 24-70L - zdziwiłem się jak w niektórych przypadkach ten obiektyw potrafi zrobić "wielką" aberracje chromatyczną… - na szczęście w DPP łatwo się ją usuwa.
Nie spodziewam się czegoś takiego po droższym obiektywie, cieszyłem się że mam 24-105L
I prócz tego że 50L miał nieco większą aberracje chromatyczną, to nie zauważyłem specjalnych różnic… Nie dostrzegłem różnicy która by spowodowała, że któreś zdjęcie było ładniejsze, lub ostrzejsze.
A w teren owszem - stało ogniskowe obiektywy leprze bo jaśniejsze, i fajnie wychodzą zdjęcia na niskich przysłonach.
24-105L mydli na skrajnych ogniskowych czyli blisko 24mm i 105mm.
24-105L ma szybki autofokus, 100L MACRO takiego nie ma.
DPP obsługuje DLO dla 24-105L, dla 100L MACRO nie, więc tak w sumie praktycznie patrząc to można zrobić obiektywem 24-105L o wiele ostrzejsze zdjęcie niż 100L MACRO, z tym że tak jak napisałem - nie na tych skrajnych ogniskowych.
Przy 24-105L używam zakresu ogniskowych mniej więcej od 35mm do 75mm.
Szczerze mówiąc nigdy nie zwróciłem uwagi czy na rogach jest mniejsza ostrość - pewnie dlatego że robię głównie zdjęcia na białym tle..
Chyba ze 50% moich zdjęć na białym tle mam zrobionych obiektywem 24-105L i dalej robię.
24-105L to obiektyw o bardzo niskiej aberracji chromatycznej.
Miałem kiedyś przez chwilę okazję używać 24-70L - zdziwiłem się jak w niektórych przypadkach ten obiektyw potrafi zrobić "wielką" aberracje chromatyczną… - na szczęście w DPP łatwo się ją usuwa.
Nie spodziewam się czegoś takiego po droższym obiektywie, cieszyłem się że mam 24-105L