2009-09-01, 23:20:39
pełna zgoda, problemem jest to obłędne tempo
pisząc poprzedni post miałem oczywiście na myśli to że jako kontrybutorzy widzimy tylko jeden koniec tego kija, po drugiej stronie są graficy których ilość też nie jest constans, przybywa ich tak samo jak fotografów. Oczywiście teoretycznie mogliby korzystać z tych samych baz zwiększając sprzedaż per zdjęcie ale to się nie sprawdza.
Osobiście miałem taki przypadek gdzie mój klient zlecił sesję tylko dlatego że zobaczył podobne zdjęcie u bezpośredniej konkurencji - była to fotka Arcursa z tą jego flagową modelką której wszędzie pełno, po takim doświadczeniu woleli grubiej zapłacić ale mieć swoje.
Tak jak w przypadku Istocka mniejwięcej widać w którą stronę zmierza - a pisałem już o tym rok temu - teraz potwierdza to Vetta (a zobaczycie powiadam wam że za kilka lat zostaną tam już tylko wyłącznościowi), tak w przypadku np. Shutterstock to jedna wielka niewiadoma. Oni chyba sami nie mają specjalnego pomysłu na siebie - przynajmniej takie można odnieść wrażenie. Wygląda to trochę tak że jak się kręci to niech się kręci, a jak się będzie sypać to... się obetnie prowizje
Co by nie mówić iStockphoto jest tu najbardziej innowacyjny.
pisząc poprzedni post miałem oczywiście na myśli to że jako kontrybutorzy widzimy tylko jeden koniec tego kija, po drugiej stronie są graficy których ilość też nie jest constans, przybywa ich tak samo jak fotografów. Oczywiście teoretycznie mogliby korzystać z tych samych baz zwiększając sprzedaż per zdjęcie ale to się nie sprawdza.
Osobiście miałem taki przypadek gdzie mój klient zlecił sesję tylko dlatego że zobaczył podobne zdjęcie u bezpośredniej konkurencji - była to fotka Arcursa z tą jego flagową modelką której wszędzie pełno, po takim doświadczeniu woleli grubiej zapłacić ale mieć swoje.
Tak jak w przypadku Istocka mniejwięcej widać w którą stronę zmierza - a pisałem już o tym rok temu - teraz potwierdza to Vetta (a zobaczycie powiadam wam że za kilka lat zostaną tam już tylko wyłącznościowi), tak w przypadku np. Shutterstock to jedna wielka niewiadoma. Oni chyba sami nie mają specjalnego pomysłu na siebie - przynajmniej takie można odnieść wrażenie. Wygląda to trochę tak że jak się kręci to niech się kręci, a jak się będzie sypać to... się obetnie prowizje
Co by nie mówić iStockphoto jest tu najbardziej innowacyjny.