2020-09-07, 19:37:21
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2020-09-07, 19:40:36 {2} przez SHaiith.)
(2020-09-05, 14:58:47)Tomek De napisał(a): W Blenderze. Bardzo dobry soft, praktycznie niczym już nie ustępujący czołowym komercyjnym produktom a darmowy i ze sporą bazą wiedzy na YT.
Natomiast pod kątem nauki do pracy na etacie jako grafik 3D jednak warto poznać najbardziej popularne komercyjne narzędzia, i tu temat jest trochę bardziej złożony niż w przypadku grafiki 2D bo pod terminem 3D mieści się szeroki wachlarz zastosowań a każde ma preferowane narzędzie. I tak np. w archivizach dominuje 3Dsmax a np. animacjach Maya ... generalnie temat rzeka, jednakże podstawy, operacje na bryłach, modyfikatory są takie same wszędzie i przejście na inny program dla obytego w temacie grafika nie jest już takie trudne, kwestie przestawienia się na inny interface i czasem inne nazewnictwo operacji
Ja zainteresowałem się wizualizacjami produktowymi i do nich Blender jest absolutnie wystarczający. Programy komercyjne 3D sa niestety drogie chociaż ostatnio Autodesk wypuścił wersję 3Dsmaxa tzw. Indie która kosztuje ok. 1500 pln / rok więc śmiesznie tanio w stosunku do regularnej ceny, sa tam różnice w licencjach i dotyczą budżetów projektowych do których wykorzystujemy program.
Dzięki za wskazówki. Będę badał temat. Moje jedyne doświadczenie w grafice 3D to wieki temu sporo rzeczy robiłem w OpenGL. Ale to zabawa od zera.