2020-06-09, 11:23:11
Chalkon o ile w temacie ekonomi mówi z sensem bo sam przewartościowałem jakiś czas temu swoje usługi i zamiast reportaż ślubny robić za 2k robię za 4k u bogatszych klientów. Wystarczy poszukać i się rozwinąć
Jak chcesz koniecznie porównywać stocki to porównuj do czegoś mniej fizycznego - np Zaiks i sprzedaż licencji.
Jednak ten temat dotyczy SS, a tutaj możemy albo poddać się chłoście pana albo zrezygnować. Nie ma opcji rozwoju lub zmiany kierunku. Co z tego, że podejdziesz inaczej do zdjęć jak Shutterstock przyjmuje ich 200k tygodniowo (strzelam, nie pamiętam statystyk) i moje zdjęcie po godzinie jest na 10 stronie i nieważne jak genialne jest w kadrze (ego artysty xD) Oczywiście są ludzie, którzy potrafią przewidzieć co będzie trendy, ale to jakby umiejętność wbudowana.
Obecna sytuacja spowodowana jest dominacją Shutterstock na rynku i tym, że kilka lat temu poszedł w ilość nie jakość. Przez to, że ma największą bazę może stawiać warunki - oni i tak wyjdą na swoje nawet jak jakiś % dostawców odejdzie. Dalej będą pierwsi i najtańsi. Pamiętacie kilka lat temu jak Yuri zrezygnował ze stocków? Najbogatszy stockowiec? i co? przeprosił się i dalej wrzucał foty
Proszę rozwiń myśl, że klient woli kupić drożej niż taniej (w fotografii np do magazynu,broszury, na stronę internetową) bo nie ogarniam tej ekonomii. Piszesz tutaj o jakiś kalendarzach co wymagają super jakość, ale ilu jest takich klientów a ile serwisów internetowych, które tną koszty gdzie mogą?
Generalnie kołczujesz jak w MLM
Jak chcesz koniecznie porównywać stocki to porównuj do czegoś mniej fizycznego - np Zaiks i sprzedaż licencji.
Jednak ten temat dotyczy SS, a tutaj możemy albo poddać się chłoście pana albo zrezygnować. Nie ma opcji rozwoju lub zmiany kierunku. Co z tego, że podejdziesz inaczej do zdjęć jak Shutterstock przyjmuje ich 200k tygodniowo (strzelam, nie pamiętam statystyk) i moje zdjęcie po godzinie jest na 10 stronie i nieważne jak genialne jest w kadrze (ego artysty xD) Oczywiście są ludzie, którzy potrafią przewidzieć co będzie trendy, ale to jakby umiejętność wbudowana.
Obecna sytuacja spowodowana jest dominacją Shutterstock na rynku i tym, że kilka lat temu poszedł w ilość nie jakość. Przez to, że ma największą bazę może stawiać warunki - oni i tak wyjdą na swoje nawet jak jakiś % dostawców odejdzie. Dalej będą pierwsi i najtańsi. Pamiętacie kilka lat temu jak Yuri zrezygnował ze stocków? Najbogatszy stockowiec? i co? przeprosił się i dalej wrzucał foty
Proszę rozwiń myśl, że klient woli kupić drożej niż taniej (w fotografii np do magazynu,broszury, na stronę internetową) bo nie ogarniam tej ekonomii. Piszesz tutaj o jakiś kalendarzach co wymagają super jakość, ale ilu jest takich klientów a ile serwisów internetowych, które tną koszty gdzie mogą?
Generalnie kołczujesz jak w MLM