Problemy techniczne Shutterstock
zdjecia gotowe, kolejka zajeta, portfel pusty, olabogacotobedzie
Odpowiedz
Potrzebuję pomocy od ludzi wrzucających na Shutterstock wektory. Poczyniam właśnie pierwsze kroki w Illustratorze ale mam pewien problem. Wiem już, że nie można używać photoshopowo rastrowych opcji, ale nawet w projektach w których używam tylko i wyłącznie przezroczystości, albo mieszania warstw i zapisuję zgodnie z instrukcją 100% vector, wciąż odrzucają mi za "no bitmaps allowed". Czy ktoś może powiedzieć mi gdzie robię błąd?

Oto przykład bąbelków bazujących tylko i wyłącznie na gradiencie i przezroczystości :
[Obrazek: 2016-04-06_144749.png]
Odpowiedz
Ja wiem, ja wiem i nawet przerabiałem takie babelki..Po prostu zapomnij w projektach o gradientach z przezroczystością które się "raztrują" przy zapisywaniu do wersji 10 a taka wymagają stoki i tego nie przeskoczysz, takie efekty mozesz robić na kilka innych sposobów.
Piwo wisisz Smile
Format podglądu dajesz na none (nie wiem jak jest po polsku Icon_wink zaoszczędzisz na megabajtach.
Odpowiedz
(2016-04-06, 17:09:14)kreatorex napisał(a): Po prostu zapomnij w projektach o gradientach z przezroczystością które się "raztrują"

A jakie to są te gradienty, które się "raztrują"? Bo siedzę w tym od niedawna i w gradiencie liniowym i kołowym stosuję od początku przeźroczystości i dodaję efekty typu "multiplay" i "overlay" jak mi się podoba i nic się nie raztruje i wszystko przechodzi jak leci.

Jedyny problem jest z gradientem kołowym, który zaczynam spłaszczać ręcznie w kształt "jaja". Dlatego tak z ciekawości pytam, czy to o ten typ gradientu chodzi?
Odpowiedz
Miałem też jeden projekt w którym była użyta tylko jedna warstwa Overlay, ustawienia tak jak na górze i też nie przyjeli. To musi być jakiś banalny problem w postaci odznaczenia lub zaznaczenia jakiegoś checkboxa, tylko nie wiem gdzie. No cóż jak komuś coś przyjdzie do głowy to piszcie, a ja dalej będę próbować Smile
Odpowiedz
Nie raczej nic nie odhaczysz.
Jak zapiszesz w wersji 10 to go ponownie otwórz, wcisnij ctr+y i będziesz miał taki szkieletowy podgląd tam gdzie pojawią się na bańkach kwadraty to znaczy że się zrastrowały i przezroczystość plus właśnie te tryby mieszania to powodują. Ogólnie z gradientami to trzeba uważać najlepiej ich unikać, drugi powód że strasznie powiększają wielkość pliku przy skomplikowanych projektach można się nie zmieścić w limicie. Dziesiątka po prostu pewnych niuansów nie obsługuje nowe wersje trzymają wszystkie te parametry, Dycha je zamienia po swojemu. Miałem sporo podobnych problemów i zmieniłem styl projektowania bo szukanie rozwiązań nie przynosiło efektów.
Odpowiedz
Witam,
szakalikus polecam Ci używanie opcji przeźroczystości w illustratorze, które pózniej nie powodują powstawania rastrów. w tym przypadku ustawiłem "Rozjaśnianie" , ale może też być "Mrożenie odwrócone".
[Obrazek: 48b99d4b73bc.png]
Aby wygladało to tak jak na obrazku wyżej musisz najpierw narysować kołko następnie utworzyć siatkę gradientów lub zrobić po prostu gradient kołowy i pomalować go w ten sposób:
[Obrazek: 55db8b58032a.png]
Następnie wybierasz opcję mieszania tak jak wspominałem wcześniej czyli:
"Rozjaśnianie" , lub "Mrożenie odwrócone" (biele rozjaśniają obraz a czernie są neutralne i robią się przeźroczyste) i gotowe! można zapisać w eps10 
Dla potwierdzenia zapisałem w eps10 i otworzyłem ponownie w illustratorze - żadne rastry nie powstały.
Na widoku outllinowym widać że to dalej mesh gradientIcon_cheesygrin
[Obrazek: 87d5330041b7.png]

EPS do podpatrzenia:
https://drive.google.com/file/d/0B8Zs7PA...sp=sharing

Pozdrawiam i udanej sprzedaży życzęIcon_cheesygrin
Odpowiedz
Ja tam już u siebie do tego doszedłem jak u mnie to działa. Mój illustrator, przerabia niektóre gradienty po zapisaniu do EPS10, na "opacity maski". A z "opacity mask" korzystałem wielokrotnie robiąc je samemu ręcznie i takie pliki wszystkie mi przechodziły, nigdzie nigdy takiego czegoś nie odrzucili.
Odpowiedz
Możliwe, te małe 3 można zrobić w ten sam sposób, który opisałem i nie powstaną rastry przy eksporcie.
[Obrazek: 423715076957.png]

i outline:
[Obrazek: e0637c20485f.png]
Jest to chyba najlepszy sposób jaki znam, aby uzyskać fajne efekty przeźroczystości, które są akceptowane na stockach. Oczywiście można nakładać te efekty na siebie i stosować pstrokate tła, tu tak dla przykładu:
[Obrazek: 54414881565e.png]
Odpowiedz
Gradient mesh warto potrenować bo jest chyba najbezpieczniejszy. Ja ostatnio robiłem takie jajka wielkanocne juz dokładnie nie pamiętam nałożyłem gradienty z mieszaniem ( lub coś innego) i zrobiła mi się jedna wielka bitmapa, przerobiłem na mesze i smiga cacy Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 138 gości