Słowa kluczowe na iStockPhoto
#11
Team do poprawiania slow kluczowych (zdaje sie 20 osobowy!), na razie ma trudnosci ze znalezieniem co ma poprawiac...
Drugi raz "poprawil" mi slowa do zdjecia ... dawno zdeaktywowanego...
Moze to i dobrze, bo poprawianie wyglada inaczej niz zapowiadano. Polega na ogoloceniu zdjecia z polowy slow kluczowych, (w tym takze z calkiem stosownych), a dodaniu jednego...

Tez fajnie!...
Odpowiedz
#12
Mi też dziennie edytują po parę zdjęć, nie raz może i mają rację a te słowa co dodają nijak się mają do zdjęcia.
Odpowiedz
#13
max napisał(a):Drugi raz "poprawil" mi slowa do zdjecia ... dawno zdeaktywowanego...

hehe... pare dni temu miałem to samo
Odpowiedz
#14
a mnie parę dni temu pozmieniali keywordy przy zdjęciu, które miało 1048 DL, ciekaw jestem, jak teraz będzie kształtowała się jego sprzedaż.
Odpowiedz
#15
max napisał(a):Team do poprawiania slow kluczowych (zdaje sie 20 osobowy!), na razie ma trudnosci ze znalezieniem co ma poprawiac...

W ogloszeniach o prace mozna przeczytac, ze caly czas szukaja Search Engine Editors ... obawiam sie, ze nie wielu spelnia ich wszystkie kryteria, potem powstaja takie kwiatki jak piszesz ...

http://jezykpolski.istockphoto.com/istoc...n.php?ID=9
Odpowiedz
#16
Troche sie pozalilem w Istocku. Odpisal mi manager tego teamu, ze juz nie bedzie sie zdarzalo edytowanie nieaktywnych zdjec, bo zmieniaja jakies procedury wyszukiwania.
Mala pociecha, bo prawdziwym problemem, nawet zagrozeniem dla sprzedazy naszych zdjec, jest systematyczne ogalacanie ich ze slow kluczowych. O tym tez napisalem przy okazji temu managerowi, bo mnie prosil o numery tych nieaktywnych "poprawionych". Podalem jako moj najswiezszy przyklad, przypadek z dzisiejszego rana. Zabrali 32 slowa kluczowe z 50-ciu, nie dodali ani jednego. Nie twierdze, ze wszystkie 32 super pasowaly, ale byly wsrod nich cenne i wazne.

Uwazam, ze prosciej i taniej byloby ograniczyc limit slow klucz. z 50 do np. 25. Wtedy kazdy sam ledwo by sie zmiescil z tymi najistotniejszymi i nie mial nawet szans na "slowotworstwo" odbiegajace od tematu zdjecia.
Odpowiedz
#17
Właśnie, po co te 50 słów? Mz 25 to nawet za dużo, wystarczyłoby 10-15 i każdy dawałby tylko konkretne słowa kluczowe. Sam ostatnio wstawiam ich mniej bo nie widze sensu przy fotce np. długopisu wpisywać "newspaper" albo "comunication" Smile
Odpowiedz
#18
"comunication" nie ma sensu, ale "communication" ma Icon_wink
caly ten iStockphoto to jedna wielka farsa, wyjatkowo uznaniowo dzialajaca 'instytucja'
odrzucili mi kilka fot z powodu zlych tagow
po ponownym uploadzie z tymi samymi tagami zdjecia zostaly zaakceptowane
cholera juz mnie bierze
Odpowiedz
#19
max napisał(a):Uwazam, ze prosciej i taniej byloby ograniczyc limit slow klucz. z 50 do np. 25. Wtedy kazdy sam ledwo by sie zmiescil z tymi najistotniejszymi i nie mial nawet szans na "slowotworstwo" odbiegajace od tematu zdjecia.


25? po co aż tyle...
Na początku swojej bytności na stockach też uważałem, że im więcej słów kluczowych, tym lepiej. Zazdrościłem "native spikerom" łatwości tworzenia długiej listy. Jakiś czas temu się z tego wyleczyłem. Moje zdjęcia mają po 10-15 słów kluczowych, sporadycznie nieco więcej. Często jest nawet tak, że dałbym mniej niż 10, ale na siłę dobijam do tych 10, ze względu na wymagania niektórych stocków. Więcej po prostu nie ma sensu. Może odbiegnę nieco od istocka, ale akurat na Dreamstime świetnie to widać - od jakiegoś czasu przy każdej sprzedaży zdjęcia podają słowa kluczowe, które doprowadziły do niego nabywcę. W prawie 20% słów brak, czyli nic nie wpisywał i szukał po kategoriach. Sporadycznie pojawiają się jakieś słowa zupełnie z innej parafii, czyli czegoś tam pierwotnie szukał, a potem może przez kategorie trafił, ale system pokazał wpisane wcześniej słowo.
Reszta, czyi 80% zdjęć, została znaleziona wyłącznie po wpisaniu najbardziej oczywistych słów, które dla mnie również takie były i umieściłem je na początku listy. Przejrzałem teraz kilkadziesiąt ostatnich DLi i nie znalazłem przypadku słowa, które umieściłem dalej na liście, niż na 5-7 pozycji. Kupujący wiedzą więc doskonale, czego szukać i nie ma co ich uszczęśliwiać na siłę (a często również wkurzać) jakimiś dalekimi skojarzeniami, które poprzez wyskakiwanie zdjęć w wynikach tylko utrudniają szukanie Smile
Podoba mi się system wyszukiwania Alamy, promujący listę słów kluczowych nie odbiegających za bardzo do tematu, ale to może już nie ten wątek Smile
Odpowiedz
#20
Fantastyczna ta mozliwosc widzenia jakim slowem klient znalazl Twoje zdjecie! To mi sie podoba! Icon_mrgreen Dokladna odpowiedz na dreczace chyba kazdego pytanie ile slow dawac, jakie, czy sa dobre, co jeszcze "native spikerzy" z angielskim, a zwlaszcza "angloamerykanskim" jeszcze dodaja.
Twoja statystyka przekonuje do przejscia na system "10-15" (plus wygrany czas!). Z reszta w Istocku nie bedzie niedlugo innego wyjscia, bo... "team" dziala! Icon_mrgreen
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Słowa kluczowe na iStock - co zrobić żeby nie wybierać ręcznie znaczenia? Edge 0 2 260 2017-04-07, 20:33:48
Ostatni post: Edge

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości