Zdjęcia na czarnym tle
#1
no wlasnie, jak uzyskac czarne tlo, tak zeby obiekt byl dobrze oswietlony a tlo nie wyszlo szare? tu tez sekret tkwi w postprocessingu?
Odpowiedz
#2
Czarne tło, tak samo jak białe można uzyskać bez żadnego postprocessingu !
Fotografia istnieje już blisko 200 lat i zawsze uzyskiwano takie efekty poprzez odpowiednie oświetlenie.
Odpowiedz
#3
Z czarnego tła korzystam bardzo rzadko, w sumie do tej pory skorzystałem raz Smile

[Obrazek: istockphoto_4464329_envelope.jpg]

Tło to czarny karton. W PS usunąłem kilka paprochów i podbicie czerni w levelsach. To wszystko.
Odpowiedz
#4
Jerzy napisał(a):Czarne tło, tak samo jak białe można uzyskać bez żadnego postprocessingu !
Fotografia istnieje już blisko 200 lat i zawsze uzyskiwano takie efekty poprzez odpowiednie oświetlenie.

No pewnie, lecz jesli ktos nie ma "odpowiedniego oswietlenia" to trzeba kombinowac ...
Odpowiedz
#5
200 lat temu nikt nie myslal o uzyskaniu kolorow idealnie #000 albo #FFF Icon_wink
Odpowiedz
#6
patkob napisał(a):200 lat temu nikt nie myslal o uzyskaniu kolorow idealnie #000 albo #FFF Icon_wink

taaa powiedz to inspektorom ze stocków
ale takie czasy
większość roboty ze zdjęciami odwala fotograf
zamiast cykać foty trza się męczyć z PSami żeby białe było białe
grafik kupuje już gotowca aaaaa najlepiej ze ścieżkami odcinania
Odpowiedz
#7
Może pomogę troszkę.
Jako tło wykorzystujemy matowy materiał. Jeżeli model jest oświetlony z boku to możemy część tła zasłonić parawanem, który możemy wykonać z listewek, materiału, zawiasów itp., robiąc to za grosze, tak by nie wchodził nam w kadr. Jak oświetlamy z przodu to można w miarę możliwości oddalić czarne tło. Eliminujemy zbędne oświetlenie w pomieszczeniu i uzyskujemy modela pięknie wtopionego w matową czerń.
Odpowiedz
#8
to i ja dorzucę swoje dwa grosze;
uzyskanie czarnego lub białego tła za modelem rządzi się moim zdaniem w sumie jedną zasadą: odległością tła od modela i odpowiednimi warunkami oświetleniowymi
przy przepalaniu dzięki temu możemy zapobiec podświetlaniu modela światłem odbitym od tła (dlatego stosuje się tła matowe w celu zminimalizowania odbicia światła, tła są światło przepuszczalne tj. więcej światła przejdzie przez tło niż odbije się od niego) natomiast w przypadku czerni fotografujemy w ciemnym pomieszczeniu oświetlając tylko modela - a to już tylko teoria której nie omieszkam sprawdzić niebawem - jednak wydaje się to logiczne, w/g mnie wystarczą 2m odległości modela od tła aby wyszło idealnie czarne - oczywiście przy eliminacji światła zastanego, dysponując choćby zwykłym softboxem można już przecież jakoś ukierunkować światło z lampy
faktycznie postprodukcja dziś to spore ułatwienie, ale Jerzy ma rację, przecież czarnego czy białego tła nie wymyślił ktoś w erze photoshopa ale dużo wcześniej - odpowiednią konfiguracją lamp i przestrzeni studia z pewnością można uzyskać niemal każdy efekt
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: