Renderingi z programów 3d
#11
no to pochwal się co tam wyrzeźbiłaś w tym 3D ?
udało Ci się już coś uploadować?

sam kiedyś działałem w 3d studio ale to dawno było, ostatnio nawet zastanawiałem się czy nie wrócić do tego, ale trochę to praco-, maszyno, i czasochłonne + ceny softu; 3dsmax któego nawet nieźle znałem to ponad 3000$ ... trochę sporo

ale można robić ciekawe rzeczy, które całkiem nieźle się sprzedają
Odpowiedz
#12
no już sobie poradziłam jakoś na tzw. "okrętkę" i przyjęli moje pierwsze wypocinki (przedwczoraj chyba) na Shutterstock (są w moim folio w nowościach: zwykłe modele książek i ramki złote)
na razie 0 DL, trudno ocenić czy to pójdzie, dopiero szykuję coś może lepszego, muszę sobie przypomnieć wszystko czego się nauczyłam ładnych parę lat temu, nie mam pojęcia czy się to opłaci, ale szukam czegoś co chwyci lepiej niż fotki pomidorówIcon_wink
Odpowiedz
#13
Ha!, ramki ... myślałem o nich kiedy pewien nasz forumowy kolega ujawnił jak dobrze się sprzedają, myślałem o muzeach, prawach autorskich itp... i nawet przez chwilę nie przeszło mi przez myśl że znacznie prościej byłoby wyrychtować je w 3D,
sprzedają Ci się dobrze?
Odpowiedz
#14
na razie zero, ale ja to w ogóle chyba mam jakiegoś pecha na stockach (czasem tak myślę sobie, jak czytam o ilościach DL innychIcon_sad)
miałam przerwę, więc może galerie muszą się rozbujać, a może mam pecha, a może słabsze fotki, nie potrafię tego obiektywnie ocenić
Odpowiedz
#15
nie przejmuj się, mam podobnie Icon_biggrin
zwłaszcza że u mnie akurat sprzedaż ewidentnie siadła względem drugiej połowy 2008 roku, nawet na samym IS gdzie teraz jestem EX. Jednak dostrzegam problem który leży we mnie samym, w zmarnowanym czasie (pierwszej połowie tego roku) kiedy to zrobiłem tyle zdjęć co kot napłakał mając ku temu dobre warunki ... ale to trochę nie na temat

Renderuj, ja nie mam na to czasu - musiałbym rozciągnąć dobę o jeszcze kilka godzin - ale jak masz do tego talent i możliwości to działaj. Rendery na pewno sprzedają się świetnie, tylko że muszą być bardzo dobre jakościowo (co można przecież wypracować) i komercyjne (co można podejrzeć). Mnie się temat 3D bardzo podoba ale nie będę skakał z kwiatka na kwiatek i na razie skupię się na zdjęciach, ale w przyszłości... kto wie ? To bardzo ciekawa i pasjonująca działka i z pewnością dochodowa - na wiele sposobów.
Odpowiedz
#16
no zamierzam trochę porenderować, póki mam zapał do stocków, to wrzucę ile będę miała siły i zdjęc i renderów, może wreszcie coś wypracuję konkretniej
tez miałam właśnie taki moment, że były warunki do pracy, a mnie jakoś zapał siadł kompetnie i teraz moje galerie jakby zamarły, no widać tak być musiało i teraz trzeba nad tym popracować
wbrew pozorom modelowanie 3d nie jest imho aż tak strasznie czasochłonne (dla mnie to przyjemna praca póki co i idzie mi dosyć sprawnie chyba) bo przecież jak raz zrobisz jakiś model, to potem możesz nim manipulować w dowolnej następnej scenie
Odpowiedz
#17
(2009-08-25, 18:14:42)fotoaloja napisał(a): ak raz zrobisz jakiś model, to potem możesz nim manipulować w dowolnej następnej scenie

i to jest w tym najpiękniejsze ... a jak łatwo tam zrobić isolated on white Icon_mrgreen

niestety, nie miejmy złudzeń; choć ewidentnie słynie z tego shutter to każdy stock wymaga pielęgnacji swojego ogródka, nawet iStockphoto - rozmawiałem kiedyś z jednym z inspektorów, na IS od 2002 roku wiec coś o nim już wie i sam potwierdził że lenistwo i tutaj się odbija czkawką tyle tylko że z pewnym opóźnieniem Icon_wink
Odpowiedz
#18
Temat już trochę nieświeży, ale może warto odgrzać ten kotlet.
Ostatnio nie za bardzo chce mi się wyciągać światła, zacząłem więc 'rzeźbić' w 3D. I tu rzecz dziwna: Dreamstime, DepositPhotos - 100% przyjęć, Shutterstock - 100%... odrzutów. Chyba nie zaznaczyłem jakiegoś magicznego kwadracika; nic to, wrzucę im ponownie. iStockphoto - 100% czekania...
W sumie to nawet mi się spodobała zabawa w 3D. Inna rzecz,że od kilku lat połowa tego co robię w pracy (może nawet więcej niż polowa) - to są rysunki w 3D. Mam więc i oprogramowanie do rysowania, i programy do renderingu i gigantyczną (kilka tysięcy!) bibliotekę tekstur. Jestmi więc relatywnie łatwiej.
A tu jeden z moich ostatnich 'malunków'. Wszystko zrobione w 3D, bez jakichkolwiek elementów fotograficznych...

[Obrazek: 001ready2.jpg]
Odpowiedz
#19
Chciałem coś podobnego zrobić, ale póki co pstrykam. Nie chce mi się czekać kilkunastu godzin na wyrenderowanie jednej grafiki. Może jak złożę sobie wydajniejszy komputer... Smile. Ostatnie grafiki 3d jakie włożyłem schodzą słabo a pracy więcej niż przy zdjęciach. Ale to ma potencjał. Widziałem na Fotolia coś podobnego bardzo dobrze się sprzedawało.
Odpowiedz
#20
Fakt: zrobienie tego rysunku było trochę bardziej pracochłonne. Ale poniższy - robiłem z pół godziny:

[Obrazek: dep_34901345-Unemployment.jpg]

To prawda, że należy także doliczyć czas renderingu. A przy sposobie oświetlenia który stosuję, wynosi on jakieś 4 godziny... Ustawiam wię kolejkę renderingu i... ide spać. Na rano jest gotowe...
Ale zabawa jest przednia... Bo można wymyślić takie kombinacje w obrazie, których w naturze albo się nie da zrobić, albo trzeba się sporo nagimnastykować...
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości