Quadcopter do zdjęć stockowych
#17
No dobrze ale trzeba jeszcze wyrabiać jakieś licencje od ULC by mieć pozwolenie w Polsce na komercyjną fotografie czy filmy z powietrza czyli z góry w USA też jest zakaz komercyjnego korzystania modeli RC.

I latać w miastach nie można bo są strefy CTR (Control Zone) – strefa kontrolowana lotniska. Polecam mapkę https://maps.google.pl/maps/ms?ie=UTF8&o...47d6135d65

I przepisy:
Modele latające oraz bezzałogowe statki powietrzne o maksymalnej masie startowej (MTOM) nie większej niż 25 kg, używane wyłącznie w operacjach w zasięgu wzroku

Rozdział 1
Zastosowanie
1.1.
Przepisy załącznika stosuje się do modeli latających oraz bezzałogowych statków powietrznych o maksymalnej masie startowej (MTOM) nie większej niż 25 kg, zwanych dalej „modelami latającymi lub bezzałogowymi statkami powietrznymi”, używanych wyłącznie w operacjach w zasięgu wzroku.
1.2. Na uzasadniony wniosek, w szczególności w przypadkach wykonywania lotów pokazowych, rekordowych, eksperymentalnych lub doświadczalnych, Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego może zwolnić zainteresowany podmiot od obowiązku spełnienia niektórych wymagań załącznika, z zachowaniem wymogów bezpieczeństwa. Rozdział 2 Określenia 2. Użyte w załączniku określenia oznaczają: 1) AIP Polska – publikację wydawaną przez instytucje zapewniającą służby żeglugi powietrznej, zawierającą informacje lotnicze o charakterze trwałym, istotne dla żeglugi powietrznej, dotyczące Rejonu Informacji Powietrznej Warszawa (FIR Warszawa); 2) ATZ (Aerodrome Traffic Zone) – strefę ruchu lotniskowego; 3) D (Danger Area) – strefę niebezpieczną; 4) operator – osobę sterującą modelem latającym lub bezzałogowym statkiem powietrznym; 5) CTR (Control Zone) – strefę kontrolowaną lotniska; 6) GND – poziom terenu (poziom ziemi); 7) MATZ (Military Aerodrome Traffic Zone) – strefę ruchu lotniczego lotniska państwowego; 8) MCTR (Military Control Area) – strefę kontrolowaną lotniska wojskowego; 9) P (Prohibited Area) – strefę zakazaną; 10) R (Restricted Area) – strefę o ograniczonym ruchu lotniczym; 11) VLOS (Visual Line of Sight) – operacje w zasięgu wzroku operatora.

Rozdział 3 Odpowiedzialność

3.1. Operator:
1) zapewnia, aby każdy model latający lub bezzałogowy statek powietrzny będący w jego dyspozycji był używany w sposób niestwarzający zagrożenia dla osób, mienia lub innych użytkowników przestrzeni powietrznej;

2) wykonuje lot z uwzględnieniem warunków meteorologicznych oraz informacji o ograniczeniach w ruchu lotniczym;
3) wykonuje lot w sposób zapewniający bezpieczną odległość od osób i mienia, w przypadku awarii lub utraty kontroli nad modelem latającym lub bezzałogowym statkiem powietrznym;
4) ponosi odpowiedzialność za decyzję o wykonaniu lotu oraz jego poprawność.

3.2. Przed lotem operator dokonuje kontroli stanu technicznego modelu latającego lub bezzałogowego statku powietrznego oraz stwierdza poprawność działania tego modelu lub statku i urządzeń sterujących, jeżeli występują.

Rozdział 4 Zasady wykonywania lotów

4.1. Loty modeli latających lub bezzałogowych statków powietrznych w warunkach VLOS wykonuje się z zachowaniem następujących warunków: 1) zapewnieniem ciągłej i pełnej kontroli lotu, w szczególności przez zdalne sterowanie przy użyciu fal radiowych; 2) w sposób umożliwiający uniknięcie kolizji z innym użytkownikiem przestrzeni powietrznej; 3) poza strefami kontrolowanymi lotnisk (CTR); 4) poza strefami ruchu lotniskowego lotniska wojskowego (MATZ) oraz strefami kontrolowanymi lotniska wojskowego (MTCR), z zastrzeżeniem pkt 4.4; 5) poza strefami R, D oraz P, z zastrzeżeniem pkt 4.4; 6) poza otoczeniem lotniska lub lądowiska, tj. w odległości powyżej 5 km od jego granicy; 7) w strefach ATZ lub w odległości mniejszej niż 5 km od granicy lotniska lub lądowiska – za zgodą zarządzającego lotniskiem lub lądowiskiem; 8) w strefach CTR na warunkach określonych i opublikowanych w AIP Polska przez instytucję zapewniającą służby żeglugi powietrznej i za zgodą właściwego organu ATC. 4.2. Warunków, o których mowa w pkt 4.1, nie stosuje się do modeli latających lub bezzałogowych statków powietrznych wykonujących loty na uwięzi lub w obiektach zamkniętych. 4.3. Operator modelu latającego lub bezzałogowego statku powietrznego zapewnia, że model ten lub statek dają pierwszeństwo drogi innym użytkownikom przestrzeni powietrznej. 4.4. W strefach D, MCTR lub MATZ dopuszcza się loty modeli latających lub bezzałogowych statków powietrznych za zgodą lub na potrzeby zarządzającego daną strefą. 4.5. Przepisów pkt 4.1–4.3 nie stosuje się do modeli latających lub bezzałogowych statków powietrznych, które wykonują lot swobodny.
Odpowiedz


Wiadomości w tym wątku
Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-13, 18:27:44
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych. - przez kreatorex - 2013-11-13, 18:41:49
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych. - przez monoimposm - 2013-11-13, 19:03:30
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych. - przez kreatorex - 2013-11-13, 19:19:04
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych. - przez craft08 - 2013-11-13, 19:19:38
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych. - przez kreatorex - 2013-11-13, 21:16:21
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-14, 21:35:32
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez kreatorex - 2013-11-14, 21:54:06
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez yanuz - 2013-11-14, 22:06:24
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-14, 22:35:47
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez yanuz - 2013-11-14, 23:01:21
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-14, 23:44:03
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez Tomek De - 2013-11-15, 19:11:38
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-15, 19:58:48
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-15, 20:53:53
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez Tomek De - 2013-11-17, 11:39:25
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-17, 22:35:08
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez greg801 - 2013-11-18, 15:34:40
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2013-11-20, 00:26:29
RE: Quadcopter do zdjęć stockowych - przez craft08 - 2014-01-11, 14:21:45

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości