2007-11-15, 12:01:47
Cytat:przecież na "janość" bieli ma wpływ tyle rzeczy że zawsze możesz uzyskać i szare i białe. Wystarczy domknąć bardziej przysłonę.
tak, ale przez przysłonę widzę nie tylko tło, ale również obiekt
więc przymykanie/otwieranie jej ma wpływ nie tylko na tło ale niestety na obiekt również, gdy otworze na tyle żeby przepaliło tło to obiekt jest zbyt jasny i łapie zafarb tła na brzegach, co dzieje się odwrotnie - wiadomo
do tej pory udało mi się zbliżyć do czegoś co na siłę mógłbym nazwać ideałem, jednak nadal wymaga to korekt w PS, może za bardzo się czepiam ale bardzo chciałbym mieć 3x255 w tle a obiekt oświetlony wedle gustu
na mój rozum można coś takiego uzyskać poprzez rozdzielenie światła - w mojej obecnej konfiguracji świecę tym samym w obiekty i tło - więc nie trudno sie domyśleć że specjalnie nie mam się czym rządzić, natomiast mądre rozłożenie kilku źródeł światła powinno dać oczekiwany rezultat - tak przynajmniej myślę i do tego dążę
w gruncie rzeczy rozwiązanie teoretyczne leży pewnie w fizyce światła, należałoby wiedzieć skąd bierze się zafarb tła na obiekcie, czy jest wynikiem odbicia tła w obiekcie, czy może powstaje w wyniku rejestracji kontrastowych kolorów na dalece niedoskonałej względem oka ludzkiego matrycy czy klatce filmu i konwersji 3 wymiarów w 2.[/quote]