[monster666] Moje domowe studio - NOWE! 10.02.08
#1
Ja zrobiłem sobie "tymczasowe" studio jak zaczynałem zabawę ze stockami. Chciałem jak najmniejszym kosztem bo nie wiedziałem co z tego wyjdzie.
Zrobiłem coś takiego:
[Obrazek: dsc8154ml0ef8.jpg]
[Obrazek: dsc8162ru0sd8.jpg]
i tak zostało do tej pory, ale w końcu muszę zainwestować w coś lepszego bo to światło jest za słabe (halogeny 150W).
A efekty można zobaczyć w stopce.
#2
noo takie podswietlenie od spodu to ciekawy pomysl, musze sprobowac ze swoim namiotem bo jak na razie to drecza mnie wiecznie problemy z cieniami pod fotografowanymi rzeczami
#3
Podoba mi sie ta konstrukcja, moze kiedys sie takiej "dorobie" Icon_cheesygrin
Nieznoszący słów krytyki burak admin.
#4
Bardzo fajnie zrobione, a ja nie moge dostac bialej pleksi. Jest tylko przezroczysta. Pomyslec ze mieszkam za granica Icon_cheesygrin
#5
No nie wiem gdzie mieszkasz, ale w Polsce to w każdym markecie budowalnym jest. Na widoku raczej nigdzie nie leży, ale jak się zapytać to mają.
#6
monster
jak rozumiem podstawa jest plexi; i od razu dwa pytania:
1. czy matowiłeś ją np. papierem ściernym?
a jesli tak to:
czy zmatowiona jest łatwa w utrzymaniu czystości? - oczywiście jeśli wylewałeś na nią różne dziwne substancje płynne tudzież ustawiałeś brudzące przedmioty
2. jaką ma grubość - i co za tym idzie wytrzymałość - na zasadzie prób i błędów czyli; jak kładłem piłę łańcuchową było Ok ale jak sam na niej siadłem to w moich oczach zawitał blady strach Icon_cheesygrin
z tego co widac na Twoim zdjęciu jako tło pionowe stosujesz jakiś inny materiał? jeśli tak to jaki?
oraz czy nie widać w zdjęciach punktu styku tych materiałów?

właśnie zabieram się za składanie stołu własnej roboty - stąd te szczegółowe pytania, po prostu lepiej uczyć się na cudzych powodzeniach niż własnych błędach

pozdrawiam
Tomek
#7
Z plexą nic się nie robi, ja akurat kupiłem w castoramie i koniec. Pod nią najlepiej dać jakaś szybę grubości ok 6mm bo sama plexi będzie się wyginać. Jako tło najlepsza jest lampa z softboxem prostopadle do plexi na krawędzi, "łączenia" na dobrze zrobionym zdjęciu nie widać (a sporo zdjęć nawet nie ma go w kadrze). Od spodu jest dobra żarówka np. 68ws która można zakryć kartką(mi) A4 w zależności od potrzeb. W sumie to większość zdjęć i tak robie z cieniem odbitym w plexi lub lekko rozjaśnionym lampą od spodu, taki cień ponoć podbija sprzedaż. Fotki bez cienia są bardzo płaskie.
#8
nie matowi się jej?
tzn. no wiadomo ze zależy od tego jaki kto chce uzyskać efekt, ja potrzebuję jednak matowego podłoża, a plexi jest błyszcząca, będą więc refleksy, słyszałem ze matowić można drobnoziarnistym papierem ściernym, ale chciałbym pogadać z kimś kto już to robił
planuje zakup 3mm plexi - nie wiem jaką może mieć "nośność" to mnie właśnie ciekawi

Cytat:Jako tło najlepsza jest lampa z softboxem prostopadle do plexi na krawędzi, (...) Od spodu jest dobra żarówka np. 68ws która można zakryć kartką(mi) A4 w zależności od potrzeb

a tego to nie kumam, tzn. do samego tła dwie lampy?
oraz czy 68Ws to nie za dużo do przepalenia tła? - chodzi o to żeby nie było zafarbu tła na obiekcie
w funsporcie mają zrobić mi taki test z różnymi żarówkami; 32Ws 45Ws, 68Ws. Bo chciałem kupić a nie wiem jaką - gość z tego sklepu teoretyzował że 68Ws to za dużo na podświetlenie plexi, ale zobowiązał się sprawdzić to w studio
do tej pory myślałem (i tak planowałem zakupy) aby:
1. dwoma 68Ws które już mam świecić w obiekt (z softboxami)
2. jedną dodatkową (jaką - jeszcze nie wiem) świecić w tło a konkretnie pod kątem tak aby flash obejmował poziomą i pionową płaszczyznę, gdyż planuje ją zmajstrować z jednego, dużego kawałka (nie wiem czy jedna lampa obejmie taką powierzchnię, zatem wypadałoby może dać większą moc np. 68Ws i duży softbox aby lepiej rozłożyć światło)
no właśnie - sporo tych niewiadomych
dziś sprawdze jaki największy kawałek plexi mogę kupić - chciałbym 2 x 1 (m) ale nie wiem czy takie są, w dużej mierze od jego wielkości będzie zależała konfiguracja lamp

Zgadzam się w 100% że trochę cienia musi być - inaczej jest mocno nienaturalnie

pozdrawiam
Tomek[/quote]
#9
Ja niczym nie matowiłem i wydaję mi się, że jest ok.
U mnie tło to biały karton, ale jak pracujesz na żarówkach błyskowych to na tło najlepszy jest właśnie softbox, jak to pisze Jarek.
Co do łączeń to trzeba je usuwać w PSie.
#10
Eh, korzystaj z doświadczenia kolegów. Sam mam 68Ws i dobrze że nie kupiłem słabszej. Słabej lampy nie wzmocnisz ale mocną osłabisz. Przy dużych przedmiotach nawet 68Ws nie jest za dużo, a przy małych zakrywasz ją kartką (ja akurat wkręcam ją do pionowej lampki z ikei więc kartka na niej leży) lub więcej niż jedną jeśli trzeba, czy nawet kalką techniczną ale będzie zbyt cienka. Softboxa można nawet sobie zrobić z jakiegoś dużego jogurtu Icon_cheesygrin
Co do ustawienia to najlepiej będzie pokazać rysunek:

[Obrazek: setupal4.gif]

Softy im większe tym lepiej - ładniejsze światło, ale muszą pasować do lamp żeby nie były za słabe. Ja osobiście mam wszystko z funsportu, do tła lampa CY100MR + soft 60x90 + statyw, na przód Delicacy 180 + parasolka + statyw (to jest zestaw w promocji) oraz właśnie 68Ws od spodu. Całość wychodzi ok. 1000 (można prosić o rabat Icon_wink Plexi 1x1m będzie ok. Do wygodnej pracy szyba im grubsza tym lepiej (bez przesady oczywiście) mnie już jedna pękła, a fajnie jest oprzeć choćby łokcie.
Do tego robisz sobie jeszcze własnoręcznie ze dwie blendy ze stojaczkami, np. jakiś karton (nie pudełko) 40x40 owijasz aluminiową folią kuchenną.


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [rachwal] Moje nowe domowe mini studio rachwal 23 26 242 2008-05-06, 13:41:25
Ostatni post: monster666

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości