[monster666] Moje domowe studio - NOWE! 10.02.08
#11
Bardzo ladny rysunek. Widze, ze masz tylko jedna lampe Delicacy 180, jakby zamiast tego stolu postawic modelke (mowiac oglednie!) to taka jedna lampa z parasolka do oswietlenia takiej sceny styknie czy cos jeszcze do oswietlenia by sie przydalo ? hmm :/
#12
monster666 napisał(a):Co do łączeń to trzeba je usuwać w PSie.

Dlatego normalny stół bezcieniowy jest z tyłu podgięty w górę i robi od razu za tło.
#13
no piękności panie Jarek!
o to właśnie chodziło; jak chłopu na granicy
bardzo wielkie dzięki za ten szkic, wiele mi naświetlił, ale żeby nie było tak różowo, oto nowy zestaw pytań:
1. CY100MR i Delicacy180 - oto coś co masz Ty a czego nie mam ja Smile
są to regulowane lampy, więc czy dajesz max siłę przy packshotach?
trochę na około pytam czy moje 2x68Ws mogłyby zastąpić te dwie w/w?
bo co mam teraz:
mam 2x68Ws, wedle Twojego schematu jednej użyłbym na tło z softem (60x90), drugiej od przodu z softem (np.60x60)i dokupiłbym trzecią od dołu, po prostu chodzi o to aby jakoś wykorzystać to co mam, czy w/g Ciebie i Twojego doświadczenia w pracy z tym zestawem, ma to szanse zagadać? nie będzie za mało światła?
na dzień dzisiejszy robię 2x68Ws z namiotem (sześcian 75cm) i jest światła sporo lub nawet za dużo, w pierwszej chwili Twój schemat mógłby przerażać, ale Twoje lampy mają regulację mocy i niekoniecznie przy fotografii na stole muszą świecić pełną parą.
Rozwiń ten temat, bo przyznam Ci się kolego szczerze, iż znacznie mnie oświeciłeś, dzięki czemu mam już bliżej jak dalej

Cytat:Dlatego normalny stół bezcieniowy jest z tyłu podgięty w górę i robi od razu za tło.

tak właśnie planowałem zrobić, kupić plexi 2x1 (m) i wygiąć ją termicznie - tak aby mieć w jednym kawałku, no ale wtedy znów zaczynam walkę z rozłożeniem światła i gabarytami - dziś macałem taki arkusz w castoramie - całkiem [/quote]spore to
#14
Dupa tam a nie trzeba usuwać że tak powiem nie ładnie. Taki setup jak narysowałem + dobrze zrobione zdjęcie to nie trzeba usuwać, jedynie na rogach/bokach ale tam zwykle nie ma przedmiotu to biały pędzel i jazda, w środku kadru powinno być dobrze. A druga sprawa to że przy plexi 1x1 i odpowiednim kącie to łączenie nawet nie wchodzi w kadr, tłem jest powierzchnia plexi. A zdjęcia "poziome" również robiłem i nie widać łączenia.

http://www.shutterstock.com/pic-6249628-...oller.html
http://www.shutterstock.com/pic-6631393-...lated.html
jest łączenie czy nie?

Rachwal mam 1% doświadczenia w zdjęciach ludzi w studio Smile robiłem raz kobiecie na próbę, no zdjęcie wyjdzie ładne, ale jak ktoś się chce bawić światłem w zaawansowany sposób to na pewno nie styka. Zresztą wystarczy podpatrzeć na stronkach co poniektórych, choćby tu:
http://www.photoflexlightingschool.com/L...index.html

jest trochę złomu Icon_wink

Tomek, tło mam ustawione na połowę mocy, a przód na maxa zwykle, chyba kupię za jakiś czas drugi soft zamiast parasola do przedmiotów.
Co do reszty to nie czuje się na siłach Ci radzić, mam ten zestaw miesiąc czasu Smile
#15
no trudno ...
chyba zaryzykuję i pójdę w trzecią 68Ws - zawsze to trochę taniej niż CY100MR Icon_wink
najwyżej obkupię się jak idiota w te 68 i zamiast jednej porządnej lampy będę rozstawiał kilkanaście żarówek Icon_cheesygrin

Jarek - jeszcze jedno;
czy przy tym zestawie zdarza Ci się biel inna od 255/255/255?
bo to jest mój dylemat - podciąganie tła w PSie, chciałbym dostawać idealną biel tła prosto z aparatu - powoli staje się to moją obsesją, a jak wiadomo od tego już tylko krok do szaleństwa Icon_cheesygrin
#16
Tomek De napisał(a):Jarek - jeszcze jedno;
czy przy tym zestawie zdarza Ci się biel inna od 255/255/255?
bo to jest mój dylemat - podciąganie tła w PSie, chciałbym dostawać idealną biel tła prosto z aparatu - powoli staje się to moją obsesją, a jak wiadomo od tego już tylko krok do szaleństwa Icon_cheesygrin

Zdziwiło mnie to pytanie, przecież na "janość" bieli ma wpływ tyle rzeczy że zawsze możesz uzyskać i szare i białe. Wystarczy domknąć bardziej przysłonę.
Nie zawsze udaje się zrobić tak aby całe tło na około przedmiotu było idealnie białe bo np. focisz coś połyskliwego, dajmy na to paprykę, zrobisz tło #fff a papryka będzie przejarana na krawędziach. Najczęściej robię tak że toolsem dodge rozjaśniam obrys przedmiotu do białego tam gdzie trzeba a reszta leci w zaznaczenie i delete białym kolorem.
Miałem też przypadki że nic nie musiałem robić, przy zdjęciach obiektywu ostatnio co pamiętam, tło ideał - tylko rogi klatki szare do zamazania.
Im bardziej kontrastowy kolor do białego tym łatwiej o idealne tło i dobry wygląd przedmiotu.

Rachwal - żeby już nie mącić w 2 tematach, takim zestawem spokojnie zrobisz portret od pasa w górę jak również biznesowe fotki za biurkiem.
#17
Cytat:przecież na "janość" bieli ma wpływ tyle rzeczy że zawsze możesz uzyskać i szare i białe. Wystarczy domknąć bardziej przysłonę.

tak, ale przez przysłonę widzę nie tylko tło, ale również obiekt
więc przymykanie/otwieranie jej ma wpływ nie tylko na tło ale niestety na obiekt również, gdy otworze na tyle żeby przepaliło tło to obiekt jest zbyt jasny i łapie zafarb tła na brzegach, co dzieje się odwrotnie - wiadomo
do tej pory udało mi się zbliżyć do czegoś co na siłę mógłbym nazwać ideałem, jednak nadal wymaga to korekt w PS, może za bardzo się czepiam ale bardzo chciałbym mieć 3x255 w tle a obiekt oświetlony wedle gustu
na mój rozum można coś takiego uzyskać poprzez rozdzielenie światła - w mojej obecnej konfiguracji świecę tym samym w obiekty i tło - więc nie trudno sie domyśleć że specjalnie nie mam się czym rządzić, natomiast mądre rozłożenie kilku źródeł światła powinno dać oczekiwany rezultat - tak przynajmniej myślę i do tego dążę
w gruncie rzeczy rozwiązanie teoretyczne leży pewnie w fizyce światła, należałoby wiedzieć skąd bierze się zafarb tła na obiekcie, czy jest wynikiem odbicia tła w obiekcie, czy może powstaje w wyniku rejestracji kontrastowych kolorów na dalece niedoskonałej względem oka ludzkiego matrycy czy klatce filmu i konwersji 3 wymiarów w 2.[/quote]
#18
Zamierzam zmienić te prymitywne halogeny na jakieś żarówki błyskowe, np. 68Ws lub mocniejsze, ale chciałbym wykorzystać przy tym moją SB-600 do podświetlenia od dołu.
Da radę w ogóle to ze sobą połączyć (2x68Ws + SB-600)?
Jeśli można to w jaki sposób? Kabel synchro do każdej z lamp?
Na razie jestem w tym temacie zielony, więc prosiłbym o pomoc.
Dzięki!
#19
Jedna lampka przez kabel synchro a reszta z fotoceli
#20
No tak, tylko Sb-600 nie ma fotoceli, więc jak to zrobić?
Chyba, że sb-600 podłączyć przez kabel synchro, a żarówki błyskowe będą się wtedy wyzwalać przez fotocelę? Tylko, że SB będzie pod tym stolikiem to chyba może być problem z wyzwalaniem żarówek, dobrze myślę?


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [rachwal] Moje nowe domowe mini studio rachwal 23 26 530 2008-05-06, 13:41:25
Ostatni post: monster666

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości