2016-09-14, 13:16:08
Lukas79
... dołożę swoje trzy grosze:
1. Analiza - to podstawa na stokach:
- trendów: kolorystycznych, tematycznych, etc, swojego PF i innych fotografów
Warto np. Śledzić newsletter SH poświęcony tym sprawom, artykuły na microstockowych grupach, etc.
Moje najcześciej pobierane zdjecie typu background zostało właśnie opracowane (dostosowałem do tego balans bieli, kolorystykę zdjecia w PS) po lekturze takiego artykułu o dominujących kolorach ... długo by o tym pisać - ale na własnej skórze przekonałem się, że te analizy SH nie są wzięte z sufitu
- swojego PF (dodam kilka uwag) - obserwuj, które zdjecia sprzedają sie najlepiej, jakie tematy znajdują uznanie kupujących i... CISNIJ właśnie tam - zrób kolejną sesję tego typu - jeszcze lepszą od poprzedniej
2. Szukaj nisz
- niszą nazywam tematy, które są dość rzadko podejmowane przez fotografów a ... niesłusznie
- sam zauważyłeś, że trzeba się jakos wyróżnić, by zostać wyłowionym spośród setek innych...
- w moim przypadku strzałem w dziesiątkę było np. realizowanie mini sesyjek (bo trudno to nazwać pełnymi sesjami) "okolozdrowotnych" moich córek (plasterki, zastrzyki, bandaże, ranki, wysypka, etc)... dobrze zrealizowany i opracowany materiał pozwolił w krótkim czasie bardzo wysoko wypozycjonowac te zdjecia w wynikach wyszukiwania... w kilku przypadkach nawet na pierwszych miejscach... uwierz mi - to naprawdę znajduje przełożenie na ilość pobrań
- yuma2 np. realizował/ realizuje tematy "około KUBOWE ", Miłosz ustrzelił alpaki - prawie kazdy na tym forum ma takie tematy, w których się wyspecjalizował.
3. Nie zawsze więcej znaczy lepiej
Nie ma sensu zarzucać stoków 15 niewiele różniącymi się ujęciami tego samego motywu. To wpływa na obniżenie ilości pobrań ... 10 zdjec z takiej sesji pobranych łącznie 100 razy znajdzie sie po pewnym czasie w wynikach wyszukiwania znacznie niżej niż 1 najlepsze pobrane 100 razy...
Wiem, że czasami trudno samemu wybrać... ale lepiej mimo wszystko trochę się - na etapie wyboru zdjec do wysyłki - bardziej przyłożyć
Zdradzę Ci jeden "myk" ktory stosuje z powodzeniem od jakiegoś czasu - otóż analizując swoje PF wybieram zdjecia najlepiej sprzedające się w danym okresie i wymyślam temat pokrewny, ktory w dużym procencie pokrywa się z tym wybranym... do tego stopnia, że słowa kluczowe są w 90% zbieżne, podpisuje je niemal tak samo, lub identycznie jak to wyjściowe...
Efekt? Takie zdjecie/a pojawiają się pod tym wyjściowym (SIMILAR images lub same artist) i niejako przypadkiem są cześciej zauważane przez innych, którzy pierwotnie zainteresowali się tym wyjściowym.
Pozornie wydaje się to bez sensu... po co robić sobie wewnętrzna konkurencję? Ale działa to troche inaczej... Te dodatkowe zdjecia zaczynaja się coraz lepiej sprzedawać i np. po miesiącu posrod zdjec dziewczynki z plastrem na nodze mam w pierwszej setce juz nie jedno zdjecie a cztery... co nakręca kolejne sprzedaże...
I pewnie najważniejsze - co u mnie niestety szwankuje (jeszcze KONSEKWENCJA W UPLOADZIE... założyć pewne minima wysyłkowe i twardo się ich trzymać.
Powodzenia
... dołożę swoje trzy grosze:
1. Analiza - to podstawa na stokach:
- trendów: kolorystycznych, tematycznych, etc, swojego PF i innych fotografów
Warto np. Śledzić newsletter SH poświęcony tym sprawom, artykuły na microstockowych grupach, etc.
Moje najcześciej pobierane zdjecie typu background zostało właśnie opracowane (dostosowałem do tego balans bieli, kolorystykę zdjecia w PS) po lekturze takiego artykułu o dominujących kolorach ... długo by o tym pisać - ale na własnej skórze przekonałem się, że te analizy SH nie są wzięte z sufitu
- swojego PF (dodam kilka uwag) - obserwuj, które zdjecia sprzedają sie najlepiej, jakie tematy znajdują uznanie kupujących i... CISNIJ właśnie tam - zrób kolejną sesję tego typu - jeszcze lepszą od poprzedniej
2. Szukaj nisz
- niszą nazywam tematy, które są dość rzadko podejmowane przez fotografów a ... niesłusznie
- sam zauważyłeś, że trzeba się jakos wyróżnić, by zostać wyłowionym spośród setek innych...
- w moim przypadku strzałem w dziesiątkę było np. realizowanie mini sesyjek (bo trudno to nazwać pełnymi sesjami) "okolozdrowotnych" moich córek (plasterki, zastrzyki, bandaże, ranki, wysypka, etc)... dobrze zrealizowany i opracowany materiał pozwolił w krótkim czasie bardzo wysoko wypozycjonowac te zdjecia w wynikach wyszukiwania... w kilku przypadkach nawet na pierwszych miejscach... uwierz mi - to naprawdę znajduje przełożenie na ilość pobrań
- yuma2 np. realizował/ realizuje tematy "około KUBOWE ", Miłosz ustrzelił alpaki - prawie kazdy na tym forum ma takie tematy, w których się wyspecjalizował.
3. Nie zawsze więcej znaczy lepiej
Nie ma sensu zarzucać stoków 15 niewiele różniącymi się ujęciami tego samego motywu. To wpływa na obniżenie ilości pobrań ... 10 zdjec z takiej sesji pobranych łącznie 100 razy znajdzie sie po pewnym czasie w wynikach wyszukiwania znacznie niżej niż 1 najlepsze pobrane 100 razy...
Wiem, że czasami trudno samemu wybrać... ale lepiej mimo wszystko trochę się - na etapie wyboru zdjec do wysyłki - bardziej przyłożyć
Zdradzę Ci jeden "myk" ktory stosuje z powodzeniem od jakiegoś czasu - otóż analizując swoje PF wybieram zdjecia najlepiej sprzedające się w danym okresie i wymyślam temat pokrewny, ktory w dużym procencie pokrywa się z tym wybranym... do tego stopnia, że słowa kluczowe są w 90% zbieżne, podpisuje je niemal tak samo, lub identycznie jak to wyjściowe...
Efekt? Takie zdjecie/a pojawiają się pod tym wyjściowym (SIMILAR images lub same artist) i niejako przypadkiem są cześciej zauważane przez innych, którzy pierwotnie zainteresowali się tym wyjściowym.
Pozornie wydaje się to bez sensu... po co robić sobie wewnętrzna konkurencję? Ale działa to troche inaczej... Te dodatkowe zdjecia zaczynaja się coraz lepiej sprzedawać i np. po miesiącu posrod zdjec dziewczynki z plastrem na nodze mam w pierwszej setce juz nie jedno zdjecie a cztery... co nakręca kolejne sprzedaże...
I pewnie najważniejsze - co u mnie niestety szwankuje (jeszcze KONSEKWENCJA W UPLOADZIE... założyć pewne minima wysyłkowe i twardo się ich trzymać.
Powodzenia