Kolorowe tła vs nakładki żelowe
#11
Dzięki, ogólnie na razie tematu nie ruszę bo czekam na mieszkanie (może jeszcze z rok), ale już rozmyślam nad różnymi rozwiązaniami, bo będę chciał zrobić sobie wtedy w pokoju coś konkretnego (połączonego razem z pokojem "stołowym"), więc całość musi też się komponować itp, ale póki co wielkie dzięki za przybliżenie sprawy.
A jakbyś kiedyś miał chwilę to będę wdzięczny jak sprawdzisz jaki efekt będzie jak na nałożysz jakiś kolor na lampę, chodź może to być problematyczne (wchodzenie do komory).
Odpowiedz
#12
Jezeli dobrze zrozumiałem to jest to cos na kształt produktu Lasolitte:
http://www.whatdigitalcamera.com/equipme...round.html

I filmik http://www.youtube.com/watch?v=Lp4z73ykfnw
Odpowiedz
#13
Też ciekawa opcja, niemniej dwie lampy na boki i 3-cia na dół to nie wiem czy nie lepsze rozwiązanie "stare", czyli po prostu rozwijane tło. To ma duże plusy jeżeli chodzi o uniwersalność (przenośność), w domu na stałe chyba tak średnio JA to widzę.

A powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, ogólnie mam tła te tanie po 30zł (duże rozmiary). Czy te tła tekturowe są dużo lepsze? Znajomy w profesjonalnym studio ma te tanie i aż się zdziwiłem.
Odpowiedz
#14
nie testowałem produktu Lasolitte, ale założę się że nie dorównuje równomiernością rozproszenia mojej konstrukcji Icon_wink
Pozatym płyta to płyta a nie materiał który może się zabrudzić i zżółknąć...
Pozatym tym moja konstrukcja wykorzystuje tylko jedną lampę a nie dwie, nie ma statywów itp, nie ma struktury powierzchni...
Jedyna wada to że nie jest przenośna, tyle że poco coś takiego przenosić w domowym studio

arturm
Nie mam filtra niebieskiego więc owinąłem osłonkę palnika niebieskim workiem na śmieci.
Do komory łatwo się wchodzi bo mam uchylną boczną ściankę.

zrobiłem testy z ciekawości
poniżej efekty:
[Obrazek: cc1.jpg]

pierwsza linia zdjęć to różne nastawy siły świecenia tła z nałożonym workiem śmieci na osłonkę palnika.
Druga linia - zdjęcie na szarym - to zdjęcie z wyłączoną lampą (płyta jest biała, lecz odrobinę ciemniejsza od płyt pcv z supermarketów, jest też matowa, ciekawy efekt - że za jej pomocą można robić zdjęcia również na szarym...).
druga linia drugie zdjęcie to zdjęcie z tłem podświetlonym bez worka na śmieci.
Odpowiedz
#15
Kawał dobrej roboty. Nie ukrywam, że daje to mi do myślenia. Tak na marginesie to widzę w tym jeszcze plusy (np. pod swoim kątem), że takie zagospodarowanie przestrzeni może służyć również jako tło pod projektor. Dzięki BLADE i + dla Ciebie Smile
Odpowiedz
#16
Smile
jak by co w przyszłości to tam na pw mogę napisać więcej szczegółów co i jak...
Nie wiem czemu nie wiedzę zdjęć które podlinkowałem -same wygasły
Odpowiedz
#17
Nie mam pojęcia, bo u mnie wszystko jest ok.
Odpowiedz
#18
http://www.shutterstock.com/pic-13189534...LnIbQ-3-88

tutaj zastosowałem wrota z rozłożonymi skrzydłami z filtrem niebieskim. Ściana biała, a jasność koloru regulowana mocą lampy.

http://www.shutterstock.com/pic-13189465...BLnIbQ-4-9

tutaj natomiast ciemnoszare tło i strumiennica z filtrem niebieskim. Stąd lekka winieta, która moim zdaniem jest ciekawsza niż jednolite tło.

W obu przypadkach lampa na statywie piesku. Jej odległość od tła też istotna szczególnie w przypadku robienia winiety ze strumiennicą.
Teraz stosuję czaszę do tła i mam zamiar kupić folie kolorowe aby założyć na nią. Czasza pozwala uzyskać zarówno fajną winietę jak i jednolite tło. Wszystko dzięki regulacji bliskości do tła.
Zapraszam na Instagram
shutterstockistockphotodreamstimefotoliadepositphotos
Odpowiedz
#19
Pierwszy raz słyszę o tej "czaszy", też ciekawa rzecz. Muszę się bardziej przyjrzeć temu tematowi.
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kolorowe filtry na softboxy - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie Tomek De 7 7 871 2016-03-27, 16:34:37
Ostatni post: misterm

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości