Liczba postów: 1 210
Liczba wątków: 21
Dołączył: Mar 2009
Reputacja:
8
Miejscowość: Warszawa
czyli jaki wniosek? do normalnej wydajnej pracy wyposażenie "trzeba mieć ". inwestycja jak w każdym biznesie. a akurat inwestycja w rozsądne lampy zwraca sie bardzo szybko. a namiot wcale nie jest taki fajny. mnie np packshooty o wiele wygodniej i szybciej robiło sie na stole bezcieniowym.
Liczba postów: 101
Liczba wątków: 5
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Miejscowość: Kościerzyna
Osobiście namiot bezcieniowy odradzam, kupiłem, bawiłem się i leży od kilku miesięcy nie używany. Jeśli poważnie myślisz o stockach to nie baw się w półśrodki bo wydasz znacznie więcej niż trzeba. Najlepiej od razu ze 3 lampy błyskowe + blendy (ja wykorzystuję jedną dużą + kilka luster do odbicia mniejszych powierzchni) Taki zestaw starcza nie tylko do izolacji przedmiotów ale też do robienia zdjęć ludzi.
Można ten sam efekt uzyskać przy świetle stałym (sam tak na początku robiłem), ale jak po 2 miesiącach stwierdzisz że chcesz zrobić ludzi, a na światło stałe wydasz już kasę to się trochę wk*** .
Dobra wracam do tematu. Opiszę jak ja to robię, by nie bawić się w photoshopie dłużej niż 20 sek.
Na początek - strzelasz raw-y (jak nie możesz to zadbaj o odpowiedni balans bieli). Aparat na statyw (jeśli posługujesz się światłem stałym to koniecznie podłącz wężyk spustowy lub pilot). Najlepiej F9 lub wyżej - to nie dostaniesz odrzutu z powodu błędnej ostrości.
Co do ustawienia przedmiotu to wszystko zależy od tego czy ma być widoczny cały, czy tylko jego część (np. kwiat bez wazonu w którym stoi). W tym drugim przypadku stawiasz przedmiot na dowolny stół, jeśli natomiast chcesz zrobić zdjęcie gdzie jest widoczny cały przedmiot to stawiasz go na szybie, lub transparentnej plexi. Całość stawiasz ok 1,5m lub więcej od białej ściany. 2 źródłami światła oświetlasz ścianę, a trzecie na przedmiot jako oświetlenie główne (np z lewego boku), dobrze było by zmiękczyć światło (parasolka,softbox lub kawałek ortalionu czy plexi). Następnie stawiasz blendy wokół tak by przedmiot był dobrze doświetlony (musisz postarać się usunąć twarde cienie oraz oświetlić światłem odbitym te elementy które mają być wyróżnione.
Zadbaj o to by przedmiot się nie ruszał bo wyjdzie nie ostry. Ustaw aparat na statywie i ustaw czas naświetlania tak by tło za przedmiotem było idealnie białe (w przypadku światła stałego może to być nawet kilka sek.). Jeśli chcesz zrobić cały przedmiot to musisz zadbać o to by tło widoczne przez szybę było też idealnie białe. Ustawiasz to zawsze czasem naświetlania. W sumie to tyle, teraz zostaje strzelić fotę, wrzucić do ps-a i wymazać zaczernienia w rogach (jeśli takowe są).
Izolacje ogólnie nie należą do prostych. Admini wymagają idealnej ostrości i sporej głębi (dlatego f9 lub wyżej), a i tak najczęściej dostaje się odrzucenie typu że zdjęcie nie ostre lub ostrość znajduje się w złym miejscu.
Sorry jeśli coś zagmatwałem, starałem się opisać tak prosto jak tylko potrafię.
Liczba postów: 101
Liczba wątków: 5
Dołączył: May 2009
Reputacja:
0
Miejscowość: Kościerzyna
jeszcze jedno, jeśli znasz angielski to polecam youtube i poszukaj "white background photography"
Liczba postów: 623
Liczba wątków: 17
Dołączył: Feb 2010
Reputacja:
2
Miejscowość: Planet Earth
gdybym mial sie czegos czepic to
- kontrast za maly
- wlosy przepalone, tlo pewnie za mocno doswietlone albo model byl zbyt blisko tla (zrob tak zeby byl minimum te 1.5m od tla za nim)
- kwadratowy softbox w oczach