Co radzicie - uniwersalny zakup.
#11
Widzę, że dyskusja się rozkręciła i to na dobre, bardzo mnie to cieszy, boje się tej "wąskości" strasznie, ale na dłuższą metę, nie planuje zostać w stockach, dlatego myślę, że to 24 w przeliczeniu 38 mm wystarczy. 70-200 f2.8 L z czystym sumieniem polecam, ja stwierdziłem że nie będę dokładał ponad tysiaka do IS i dzięki temu, jestem trochę do przodu jeśli chodzi o zakup kolejnego szkła, niebawem możliwość podbicia ISO pójdzie do ponad 12000 więc IS już tak naprawdę w ekstremalnych sytuacjach będzie potrzebny i dlatego uważam że się bez niego obędę, a jak już nie będę miał naprawdę co z kasą robić (to się pewnie nie zdarzy Icon_wink), to sobie wymienie na IS. A jeszcze pytanko czy miał może ktoś doświadczenie z 16-35 f2.8 L? Też jest to jakaś opcja, ale jednak skłaniam się ku temu pierwszemu. 24-105 f4 IS może i jest fajny, ale dla mnie to już troszkę ciemno się robi, zawsze może zabraknąć tych dwóch działek przesłony.
Odpowiedz
#12
zamien 40D na 5D, kup 24-70 i bedziesz mial swietny korpus orraz zakres ogniskowych od 24 do 200 i nic wiecej do szczescia nie potrzeba Icon_wink
Odpowiedz
#13
No jest w planach, ale raczej następca 5d. Myślę, że do końca roku jakoś ujadę na tej ogniskowej 38-320 Icon_wink Stockowo tymczasem pykam standardową 50-tką i jakoś to 80 mm po przeliczeniu daje radę. Gorzej z większymi przedmiotami, wtedy jednak mam nadzieję, to 38 mm też będzie wystarczać.
Tamron wiem, że jest dobry, miałem go w ręce, ale tak jak pisałem wcześniej wole się pchać w system Canona jednak, a ten 17-55 EF-S może i rzeczywiście dobra propozycja, ale robiąc inwestycje na dalszą mete, musi pasować do FF.
Odpowiedz
#14
hoomar napisał(a):24-105 f4 IS może i jest fajny, ale dla mnie to już troszkę ciemno się robi, zawsze może zabraknąć tych dwóch działek przesłony.
Między f/4, a f/2,8 jest różnica 1EV, czyli jednej działki przesłony, nie dwóch.
Odpowiedz
#15
Ja odpowiem tak:
Mam już trochę stockowych zdjęć, puszkę DX i praktycznie wszystkie liczące się zrobiłem ogniskową w zakresie 24-60 (głównie Micro Nikkorem 60/2.8). Dosłownie kilkanaście zdjęć mam na ogniskowej poza tym zakresem, bez żalu mógłbym je usunąć z portfolio, są tam na zasadzie "skoro już cyknąłem jakiś widoczek czy fokę na wakacjach, to wstawię, może ktoś kupi". Takie zdjęcia kiepsko się sprzedają, bo podaż znacznie przewyższa popyt. Tak więc do stocków mógłbym się ograniczyć nawet do 35-50 plus obiektyw macro.
Moja rada: dobierz starannie szkło do tych "innych" zastosowań, a do stocków i tak wystarczy Smile
Co najwyżej jakieś macro jeszcze dokupisz, jeśli chcesz cykać mniejsze przedmioty Smile
Odpowiedz
#16
No Macro też się kiedyś znajdzie w szklarni z pewnością, ale aktualnie priorytetem jest właśnie obiektyw do wszystkiego, stocki rzeczywiście dla przyjemności w wolnej chwili można zapełnić fotkami, ale wydaje mi się, że ten rynek może się kiedyś skończyć z racji właśnie podaży, która śmiga do góry jak głupia. Dlatego tymczasowo się w to bawię i przy okazji nabywam doświadczenia, później raczej będę się nastawiał na sesje zdjęciowe umawiane z ludźmi za lepszą kasę.
Odpowiedz
#17
hoomar napisał(a):No Macro też się kiedyś znajdzie w szklarni z pewnością, ale aktualnie priorytetem jest właśnie obiektyw do wszystkiego, stocki rzeczywiście dla przyjemności w wolnej chwili można zapełnić fotkami, ale wydaje mi się, że ten rynek może się kiedyś skończyć z racji właśnie podaży, która śmiga do góry jak głupia. Dlatego tymczasowo się w to bawię i przy okazji nabywam doświadczenia, później raczej będę się nastawiał na sesje zdjęciowe umawiane z ludźmi za lepszą kasę.

jeśli chodzi o ludzi w studiu to 24-70 powinien w zupełności wystarczyć na początek. Tak jak pisałeś potem będziesz planował jakieś bradziej dochodowe dziedziny fotografii, zatem pewnie łatwiej przyjdzie kupić eLkę szerokokątną (np 17-40L) i dłuższy zoom (np 70-200L).

Pozdrawiam,
Odpowiedz
#18
No tak jakoś dziwnie zacząłem, bo w sumie od długiego Zooma i o niego już nie muszę się martwić, a widzę po backstagach, że mając dość przestronne studio 70-200 jest dość często używany. Jako że robię też czasem reportaże z imprez muzycznych, będzie też wskazane zakupić kiedyś rybie oczko! Icon_wink Kurcze spora ta lista życzeń i zachcianek, no ale nie można mieć wszystkiego na raz. Także pozostaje na razie przy 24-70. Chętnie zobaczyłbym próbki zdjęć z tego obiektywu, jeśli ktoś posiada byłbym wdzięczny.
Odpowiedz
#19
hoomar napisał(a):No tak jakoś dziwnie zacząłem, bo w sumie od długiego Zooma i o niego już nie muszę się martwić, a widzę po backstagach, że mając dość przestronne studio 70-200 jest dość często używany. Jako że robię też czasem reportaże z imprez muzycznych, będzie też wskazane zakupić kiedyś rybie oczko! Icon_wink Kurcze spora ta lista życzeń i zachcianek, no ale nie można mieć wszystkiego na raz. Także pozostaje na razie przy 24-70. Chętnie zobaczyłbym próbki zdjęć z tego obiektywu, jeśli ktoś posiada byłbym wdzięczny.

rybie oko to raczej tylko dla FF na cropie słabe wg mnie i szkoda kasy na taki obiektyw jeśli ma się body z cropem.

onośnie próbek - dużo jest tego w sieci... np. tu:

http://flickr.com/groups/24-70l/

Pozdr.
Odpowiedz
#20
hoomar napisał(a):Mój na razie pierwszy i ostatni typ to Canon 24-70 f2.8 L.

Przelecialem wczoraj troche watkow na CB o tym szkle i jestem zszokowany faktem, ze za tyle kasy mozna kupic kompletne mydlo ... Chyba, ze to byly opinie jakis anty-fanow Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Uniwersalny obiektyw do Canona Leszczu 11 13 898 2008-09-16, 12:47:19
Ostatni post: robgr85
  Uniwersalny zoom do Alpha 700 pixelman 9 8 556 2008-06-02, 18:39:01
Ostatni post: Jarek

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości