Białe tło
#41
Mimo wszystko to przesiadka z lustra na lustro, a nie jak u lesniczego90 z kompaktu na lustro.
Odpowiedz
#42
No patrząc z tej perspektywy to będzie rewelacja!
Pozdrawiam!
Odpowiedz
#43
Materiały softboxów i tła w studio dają zafarb, najczęściej karmazynowy... jak się tego pozbyć nie wydając wielu tysięcy na coś z najwyższej półki, choć i te droższe firmy nie gwarantują nam idealnej jakości? Pozostaje etap obróbki, a moim sposobem jest:
- kopia tła, barwa/nasycenie, gdzie głównie usuwam karmazyn i niebieski na jakieś 15%, (pracuję tylko na zaznaczonym tle, ew. gumkowanie obiektu,dalej
- kopia, kolor selektywny, biel na - 15%,
- pozostałości na obrzeżach pędzluję na biel
Przepalenie daje często niepożądany efekt zafarbu, silne światło odbijające się i wpadające w obiektyw niszczy jakość kolorów, tak jakbyśmy robili zdjęcie pod słońce...
Odpowiedz
#44
(2009-10-26, 13:10:51)Ariene napisał(a): Przepalenie daje często niepożądany efekt zafarbu, silne światło odbijające się i wpadające w obiektyw niszczy jakość kolorów, tak jakbyśmy robili zdjęcie pod słońce...

Nie do końca. Taki efekt (+efekt podświetlania obiektu przez tło i niezbyt fajnego "zawijania" się światła na krawędziach) daje za mała odległość od tła.

Zafarb dają niestety odbicia - polecam przy tych samych ustawieniach zrobić zdjęcie sceny szerokim kątem - widać wtedy jak świecą np. ściany w domu Icon_sad

Co do tematu wątku, to staram się na maksa wypalić tło, odsunąć "temat" Icon_wink od tła (2 lampy) tak daleko jak się da i doświetlić go niezależnie. Po zrobieniu zdjęcia widzę od razu migotanie na podglądzie aparatu - jak nie mryga, zmieniam ustawienia. Potem w odrawiaczu zazwyczaj wystarczy włączyć pokazywanie przepaleń i ciutkę ponieść ekspozycję (u mnie udaje się zazwyczaj nie więcej niż 0.3ev). Ważne, żeby przepalone było tło na którym jest fotografowany obiekt. Boczki, rogi itd. to już gimp.

Sprawdza się w 99% przypadków.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości