2008-09-19, 12:42:23
fotek - zrozumiałem problem dokładnie tak jak w Twojej rozszerzonej wersji opisu
piszesz:
zdjęcia innych fotografów mają wpływ na pozycję w głównym indeksie a ten z kolei ma bezpośrednie przełożenie na kolejność w PF (Best Match) - o tym mówiłem
jeśli kwiatek ma dużą oglądalność i sprzedaż będzie wysoko w PF (Best Match)
spada w wynikach wyszukiwania - spada również tu; jeśli rzecz dzieje się z dnia na dzień to trochę to podejrzane że tak szybko PF reaguje na sytuacje w indeksie głównym, jednak przy dużym portfolio inne zdjęcia siłą rzeczy zaczynają odnotowywać lepszy współczynnik Best Match od tego które poleciało i być może kolejność w PF może tak szybko się zmienić
to jednak tylko czyste teoretyzowanie
bardziej zainteresowało mnie to:
może klikalność ma wpływ na pozycję zdjęcia w wynikach i notoryczne naklikiwanie własnych zdjęć jest nagradzane banem? nawet takim nie do końca formalnym? ciekawe
nie bardzo chce mi się wierzyć w jakąś teorię spiskową poprzez moderowanie wyników, ale to tak z czystej zdroworozsądkowej kalkulacji. Kto miałby to robić i przede wszystkim po co? IS to maszyna do zarabiania pieniędzy (i to całkiem spora) a nie kółko różańcowe, na dobrej sprzedaży zdjęcia zarabiają przede wszystkim oni, dopiero potem fotograf
nie wydaje mi się też aby tej wielkości forma była zorganizowana w ten sposób że siedzi sobie jakiś pan Józek i robi co chce z wynikami wyszukiwarki, z własnych doświadczeń wiem że w tej wielkości firmach funkcjonują nie tyle ludzie co procedury - chyba raczej więc nie szukałbym tutaj jakiegoś logicznego (jeśli takowe w ogóle istnieje) rozwiązania,
to trochę tak jak z branżą pozycjonerską i co najmniej dziwnymi zachowaniami google pod kątem powtarzalności w wynikach, część rzeczy można przewidzieć i jakoś starać się zrozumieć inne zaskakują z dnia na dzień i nie dają się wpisać w żaden logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy
piszesz:
Cytat:Jeżeli zmienił pozycje w Twoim PF, to jaki wplyw mogą miec zdjecia innych fotografów?
zdjęcia innych fotografów mają wpływ na pozycję w głównym indeksie a ten z kolei ma bezpośrednie przełożenie na kolejność w PF (Best Match) - o tym mówiłem
jeśli kwiatek ma dużą oglądalność i sprzedaż będzie wysoko w PF (Best Match)
spada w wynikach wyszukiwania - spada również tu; jeśli rzecz dzieje się z dnia na dzień to trochę to podejrzane że tak szybko PF reaguje na sytuacje w indeksie głównym, jednak przy dużym portfolio inne zdjęcia siłą rzeczy zaczynają odnotowywać lepszy współczynnik Best Match od tego które poleciało i być może kolejność w PF może tak szybko się zmienić
to jednak tylko czyste teoretyzowanie
bardziej zainteresowało mnie to:
Cytat: (...) co jakiś czas powtarzasz zapytanie do wyszukiwarki z przyjemnoscia obserwując jak sie ten czerwony kwaitek wspina (...) Kolejnego dnia znowu sprawdzasz jego pozycjekurcze a może to tu jest pies pogrzebany? sprawdzając pozycję robisz to będąc zalogowanym? wchodzisz na swoje zdjęcie?
może klikalność ma wpływ na pozycję zdjęcia w wynikach i notoryczne naklikiwanie własnych zdjęć jest nagradzane banem? nawet takim nie do końca formalnym? ciekawe
nie bardzo chce mi się wierzyć w jakąś teorię spiskową poprzez moderowanie wyników, ale to tak z czystej zdroworozsądkowej kalkulacji. Kto miałby to robić i przede wszystkim po co? IS to maszyna do zarabiania pieniędzy (i to całkiem spora) a nie kółko różańcowe, na dobrej sprzedaży zdjęcia zarabiają przede wszystkim oni, dopiero potem fotograf
nie wydaje mi się też aby tej wielkości forma była zorganizowana w ten sposób że siedzi sobie jakiś pan Józek i robi co chce z wynikami wyszukiwarki, z własnych doświadczeń wiem że w tej wielkości firmach funkcjonują nie tyle ludzie co procedury - chyba raczej więc nie szukałbym tutaj jakiegoś logicznego (jeśli takowe w ogóle istnieje) rozwiązania,
to trochę tak jak z branżą pozycjonerską i co najmniej dziwnymi zachowaniami google pod kątem powtarzalności w wynikach, część rzeczy można przewidzieć i jakoś starać się zrozumieć inne zaskakują z dnia na dzień i nie dają się wpisać w żaden logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy