2016-09-16, 18:56:28
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2016-09-16, 19:04:21 {2} przez yuma2.)
fotorince- kilka dni temu Alamy wrzucilo filmik objasniajacy licencje wiec spytalem dlaczego nie ma mowy o tym ze Rm nie mozna sprzedawac w innych miejscach, odpisali ze nigdy nie bylo to ich polityka/zasada.
o ile ja juz bylem przekonany o tym wczesniej to rozumie ze jest masa osob ktore uwazaja ze jest wrecz przeciwnie.
Kiedys sprzedalem zdjecie w RM, potem zalogowalem sie z drugiego konta i okazalo sie ze to samo zdjecie moge kupic na usage w tym samym kraju i czasie takze skoro taka opcja jest dostepna to znaczy ze klient w RM nie kupuje wylacznosci a jedynie placi za to jak kiedy i gdzie wykorzysta zdjecie , w przeciwienstwie do RF gdzie wykorzystac moze wielokrotnie. RM jest tylko i wylacznie opcja dla klienta a nie ograniczeniem dla fotografa, wyjatkiem jest oczywiscie licencja RM exclusive , zreszta jak kazde exclusive na kazdym innym stocku.
Jesli chodzi o poruszana wczesniej strone etyczna to nie bardzo wiem jaki to ma zwiazek z czymkolwiek, ja stosuje sie do licencji/zasad prawnych. Etycznie to ja sie moge zastanowic jak robie zdjecie czy to wypada ale nie gdy je juz sprzedaje.
za Almy:
RM stands for Rights Managed. With this license, the customer only pays for what they’re using the image for. Rights Managed licenses can define how, where, when or for how long an image is being used.
RM to skrot od licencji Zarzadanie prawem. Z ta licencja klient placi tylko za to jak bedzie uzywal tego zdjecia. RM licencja moze definiowac jak, gdzie lub przez jak dlugi czas zdjecie bedzie uzywane.
o ile ja juz bylem przekonany o tym wczesniej to rozumie ze jest masa osob ktore uwazaja ze jest wrecz przeciwnie.
Kiedys sprzedalem zdjecie w RM, potem zalogowalem sie z drugiego konta i okazalo sie ze to samo zdjecie moge kupic na usage w tym samym kraju i czasie takze skoro taka opcja jest dostepna to znaczy ze klient w RM nie kupuje wylacznosci a jedynie placi za to jak kiedy i gdzie wykorzysta zdjecie , w przeciwienstwie do RF gdzie wykorzystac moze wielokrotnie. RM jest tylko i wylacznie opcja dla klienta a nie ograniczeniem dla fotografa, wyjatkiem jest oczywiscie licencja RM exclusive , zreszta jak kazde exclusive na kazdym innym stocku.
Jesli chodzi o poruszana wczesniej strone etyczna to nie bardzo wiem jaki to ma zwiazek z czymkolwiek, ja stosuje sie do licencji/zasad prawnych. Etycznie to ja sie moge zastanowic jak robie zdjecie czy to wypada ale nie gdy je juz sprzedaje.
za Almy:
RM stands for Rights Managed. With this license, the customer only pays for what they’re using the image for. Rights Managed licenses can define how, where, when or for how long an image is being used.
RM to skrot od licencji Zarzadanie prawem. Z ta licencja klient placi tylko za to jak bedzie uzywal tego zdjecia. RM licencja moze definiowac jak, gdzie lub przez jak dlugi czas zdjecie bedzie uzywane.