2008-05-11, 00:34:16
Oczywiscie, jesli sie podpisalo umowe z agencja RM, to automatycznie podpisalo sie rowniez zawarte w tej umowie zobowiazanie, ze sie nie wysle tego samego zdjecia, ani nawet podobnego (!) do zadnej innej agencji.
Zdjecia RM praktycznie sie nie sprzedaje, a jedynie licencje na jego jednorazowe wykorzystanie.
Cena uzycia zdjecia RM, inaczej niz RF, nie jest stala i zalezy od wielu czynnikow. Dla tego klient musi najpierw podac: cel do jakiego fotke wykorzysta, w jakiej wielkosci, jej polozenie (np. okladka, ostatnia strona czasopisma), rodzaj medium, naklad, jak dlugo zdjecie bedzie wykorzystywane. Cena jest kalkulowana dopiero na podstawie wszystkich tych danych.
Klient ma tez mozliwosc za dodatkowa oplata zablokowac sprzedaz wybranego przez siebie zdjecia przez agencje, czyli zarezerwowac sobie wylacznosc na okres jaki go interesuje (np. aby w trakcie kampanii reklamowej z uzyciem tego zdjecia, nie bylo ono gdziekolwiek indziej, przez kogokolwiek innego uzyte, albo chociazby po to, aby inne czasopismo nie mialo w tym samym czasie identycznej okladki). Moze je tez zablokowac bardziej "selektywnie" tzn. np. tylko w okreslonej branzy.
Zdjecia RM praktycznie sie nie sprzedaje, a jedynie licencje na jego jednorazowe wykorzystanie.
Cena uzycia zdjecia RM, inaczej niz RF, nie jest stala i zalezy od wielu czynnikow. Dla tego klient musi najpierw podac: cel do jakiego fotke wykorzysta, w jakiej wielkosci, jej polozenie (np. okladka, ostatnia strona czasopisma), rodzaj medium, naklad, jak dlugo zdjecie bedzie wykorzystywane. Cena jest kalkulowana dopiero na podstawie wszystkich tych danych.
Klient ma tez mozliwosc za dodatkowa oplata zablokowac sprzedaz wybranego przez siebie zdjecia przez agencje, czyli zarezerwowac sobie wylacznosc na okres jaki go interesuje (np. aby w trakcie kampanii reklamowej z uzyciem tego zdjecia, nie bylo ono gdziekolwiek indziej, przez kogokolwiek innego uzyte, albo chociazby po to, aby inne czasopismo nie mialo w tym samym czasie identycznej okladki). Moze je tez zablokowac bardziej "selektywnie" tzn. np. tylko w okreslonej branzy.