2013-04-09, 22:55:12
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-04-09, 22:55:53 {2} przez SHaiith.)
To ja może podpowiem inaczej. Nie ostrość w fotografii stokowej jest najważniejsza.
Najważniejszy jest temat zdjęcia i co na nim jest przedstawione.
Zwykły kluz, nóż, czy co tam jest pod ręką nie nadaje się na fotografie stockową/ reklamową.
Pomyśl w taki sposób.
Klucz z czym się kojarzy, z mieszkaniem, można go zobaczyć jako symbol kupionego mieszkania na kredyt, lub jako forma zabezpieczeń.
I teraz pomyśl, czy ktoś kupiłby takie zdjęcie od Ciebie na plakat lub bilbord, a może do reklamy w TV? Raczej nie.
Wracając do ostrości i przysłony jaka jest najlepsza. ja nie kieruje się wykresami, ale tym co ma być na fotografii i jaki chce uzyskać efekt. jak dasz dużą głębię, tzn że wszystko jest ostre to znaczy ze na zdjęciu wszystko jest ważne. Robisz tak np: fotografując widoczki.
Jeżeli na tym samym zdjęciu pojawi się na pierwszym planie osoba a w tle jest widoczek to już wtedy można zastosować mniejszą głębie, tak że osoba jest ostra a tło rozmazane. W tym momencie mówisz odbiorcy, że na tej fotografii ważna jest osoba a nie tło.
Z grubsza do tego służy przysłona. Do sterowania głębią ostrości, a tym samym mówisz odbiorcy co chciałaś przekazać na fotografii.
Najważniejszy jest temat zdjęcia i co na nim jest przedstawione.
Zwykły kluz, nóż, czy co tam jest pod ręką nie nadaje się na fotografie stockową/ reklamową.
Pomyśl w taki sposób.
Klucz z czym się kojarzy, z mieszkaniem, można go zobaczyć jako symbol kupionego mieszkania na kredyt, lub jako forma zabezpieczeń.
I teraz pomyśl, czy ktoś kupiłby takie zdjęcie od Ciebie na plakat lub bilbord, a może do reklamy w TV? Raczej nie.
Wracając do ostrości i przysłony jaka jest najlepsza. ja nie kieruje się wykresami, ale tym co ma być na fotografii i jaki chce uzyskać efekt. jak dasz dużą głębię, tzn że wszystko jest ostre to znaczy ze na zdjęciu wszystko jest ważne. Robisz tak np: fotografując widoczki.
Jeżeli na tym samym zdjęciu pojawi się na pierwszym planie osoba a w tle jest widoczek to już wtedy można zastosować mniejszą głębie, tak że osoba jest ostra a tło rozmazane. W tym momencie mówisz odbiorcy, że na tej fotografii ważna jest osoba a nie tło.
Z grubsza do tego służy przysłona. Do sterowania głębią ostrości, a tym samym mówisz odbiorcy co chciałaś przekazać na fotografii.