2008-03-15, 23:10:12
I tu pojawia się pytanie czy isc w slady strobist;ów i wykorzystywać lampy tzw. off camera , czy może bardziej skłonić się ku profesionalnemu studio. Każde z tych możliwości ma swoje wady i zalety. Na pewno z jednej strony wysoki koszt 580, ale z drugiej strony częste możliwe plenery, bo nie byłoby problemu z bateriami - co bardzo byłoby przydatne. Z drugiej strony tani koszt lamp studyjnych, duża moc, ale ograniczenie praktycznie do samego studia...
Tak wiem, że nikon nie współpracowałby z E-TTL dlatego go nie podawałem jako możliwość zakupu, tylko powiedziałem że strobist chwali sobie bardzo te lampy. Metz natomiast bezproblemowo działa z większością lustrzanek cyfrowych, w tym też z systemem E-TTL...
Mam aktualnie dwie lampy po 180Ws z soft boxami 80 x 60 oraz mocne stałe światło, dlatego nie wiem czy lepszym mocnym dodatkiem byłoby 580EX II lub ten Metz 58 AF-1, który pomóglby i w studiu i w plenerze.
Kalim, nigdy nie cierpiałeś z powodu niedostatku światła w studiu?
Tak wiem, że nikon nie współpracowałby z E-TTL dlatego go nie podawałem jako możliwość zakupu, tylko powiedziałem że strobist chwali sobie bardzo te lampy. Metz natomiast bezproblemowo działa z większością lustrzanek cyfrowych, w tym też z systemem E-TTL...
Mam aktualnie dwie lampy po 180Ws z soft boxami 80 x 60 oraz mocne stałe światło, dlatego nie wiem czy lepszym mocnym dodatkiem byłoby 580EX II lub ten Metz 58 AF-1, który pomóglby i w studiu i w plenerze.
Kalim, nigdy nie cierpiałeś z powodu niedostatku światła w studiu?