2018-09-27, 13:56:30
Agencje zapędziły się w kozi róg, skoro nie decydują się iść na jakość to idą na ilość, chcą zdeprymować konkurencję ilością, banki wykupić i zmniejszyć konkurencję. Jest pewnym paradoksem, że Adobe firma od obróbki fotografii woli sprzedawać jpg niż rawy. Robisz kilka rawów jednocześnie, składasz, masz większą rozpiętość tonalną a sprzedajesz jpg gdzie niuanse wyciągane z rawów się gubią, zdjęcia są powtarzalne jak z fabryki. Cena fotek będzie spadać i tego się nie zawróci no chyba, że kiedyś tam uznają, że jednak handel kaszanką może i przynosi zyski ale handel szynką i specjałami większe przynieść może. Nikt mi nie wmówi, że z jpg jakiś genialny grafik wyciągnie więcej niż z rawa. Na stockach szanujący się grafik w poważnej firmie raczej więcej ma korzyści z kupionej pracy wektora niż ze zdjęcia. Niektóre zdjęcia samemu lepiej zrobić.