[vector] Co teraz jest na topie?
#21
asmik napisał(a):Michał, bądźże artystą Smile Pozwól dyskusji się rozwijać, to przecież dla artystów forum a nie dla księgowych Icon_wink
Dyskusja poszła w innym kierunku bo i życie jest różnorakie, przyroda bogata a nasze zainteresowanie tematem duże. Jak już, to zmodyfikujmy temat; dyskusja niech się rozwija bo ciekawie się robi... Nie wylewajmy wody z akwarium tylko dlatego, że rozmnożyły się rybki zamiast roślinek Smile

Do Admina: nie mam nic przeciwko aby ten mój post został usunięty, bo nie jest zgodny z tematem, jest natomiast komentarzem. Nie chciałem nikogo urazić swoim postem, wyrządzić krzywdy ani nic w tym stylu.

Niech żyją artyści! Niech żyją, niech żyją, niech żyją! Smile

Spokojnie. tylko delikatnie zwróciłem uwagę. głównie to chodzi mi o przejrzystość forum. jeśli jest dyskusja na dany temat, to fajnie byłoby się go trzymać. to tylko sugestia z mojej strony.Icon_wink
Odpowiedz
#22
A ja mam pytanie do Edgara
w twoim portfolio na IS widziałam mapę Polski. Ciekawa jestem jak wygląda sprawa "własności kształtu" mapy. Bo przecież musisz korzystać z jakiegoś pierwowzoru mapy. Jakiego możesz użyć? I jakie są ograniczenia pod tym względem?
Poza tym widzę, że do wektorów dołączasz pliki psd na warstwach. To chyba sporo waży. Nie ma tutaj ograniczeń co do wielkości plików?
Odpowiedz
#23
Podzielam pytanie magori. Natomiast ja zaczynam się uczyc illustratora w trialu. legalny program troche drogi jest około 3000tyś złotych :-( czy macie na to jakiś sposób? Tworzycie grafike w illustratorze a potem otwieracie plik w inkscape lub innym darmowym programie i nadpisujecie plik eps? Byłbym wdzięczny za rade jak zacząc...
Odpowiedz
#24
Magoria: Jeśli chodzi o źródła do map - są źródła darmowe i dozwolone na IS. Przeczytaj opis mojej mapy Polski. Podałem tam źródło.
Jeśli chodzi o ograniczenia objętościowe - nie ma żadnych poza zdrowym rozsądkiem - pliki dodatkowe jak np. PSD załącza się spakowane podczas uploadu.

craft08: Nie ma sposobu żeby obejść. Jeśli tworzy się grafikę w ilustratorze to po co ją przepisywać w innym programie?

Co do ceny - sprawdź ile kosztuje np. body do canona 5d plus dwa dobre obietywy - i kto ma lepiej? Grafik czy fotograf? Icon_cheesygrin
Odpowiedz
#25
Edgar napisał(a):Co do ceny - sprawdź ile kosztuje np. body do canona 5d plus dwa dobre obietywy - i kto ma lepiej? Grafik czy fotograf? Icon_cheesygrin

Sprawdź ile zdjęć dziennie jest w stanie zrobić fotograf, a ile grafik wektorów. I kto ma lepiej? Icon_lol
Odpowiedz
#26
No w sumie też Bociek666 ma rację Smile Jedna sesja dla fotografa to kilkanaście (lub nawet kilkadziesiąt) dobrych zdjęć, a dla grafika ten czas starcza na jedną pracę. No ale w sumie nie ma co się sprzeczać co, kto i jak Smile
Odpowiedz
#27
bociek666 napisał(a):
Edgar napisał(a):Co do ceny - sprawdź ile kosztuje np. body do canona 5d plus dwa dobre obietywy - i kto ma lepiej? Grafik czy fotograf? Icon_cheesygrin

Sprawdź ile zdjęć dziennie jest w stanie zrobić fotograf, a ile grafik wektorów. I kto ma lepiej? Icon_lol

Hmm, nie sztuka pstryknąć 1000 zdjęć dziennie cyfrówką - spróbuj z tego tysiąca wybrać 1 dziennie, takie które da powiedzmy 10-20 $ miesięcznie.

Lepiej ma ten który więcej zarabia per image.Łączenie podwójnego posta
Ale nie ma co się sprzeczać każdy może sobie sprawdzić relację ilości prac w portfolio do ilości downloadów.

Poza tym może być tak że ktoś z 10 tys. zdjęć będzie miał 100 razy mniejszą sprzedaż niż ktoś z portfolio na które składa się 100 prac.

JAKOŚĆ a nie ilość drodzy przyjaciele Smile

Odpowiedz
#28
Zgodzę się ze wszystkim. Sam kiedyś trzaskałem wektory. Jedna dobra praca to 1 - 2 dni z życiorysu. Zarobki mizerne, problem z .epsami z Corela, każdy stock wymaga innego przygotowania wektora... masakra. Na waciki nawet nie wystarczyło.
Od czasu zakupu lustrzanki jest inaczej. Tygodniowo jestem w stanie przygotować ok. 50 fot, wątpię żeby jakikolwiek grafik dał radę zrobić 50 wektorów w tym czasie.
No i na waciki w końcu zaczęło wystarczać (oprócz raty za aparat oczywiście).
Odpowiedz
#29
bociek666 napisał(a):Zgodzę się ze wszystkim. Sam kiedyś trzaskałem wektory. Jedna dobra praca to 1 - 2 dni z życiorysu. Zarobki mizerne, problem z .epsami z Corela, każdy stock wymaga innego przygotowania wektora... masakra. Na waciki nawet nie wystarczyło.
Od czasu zakupu lustrzanki jest inaczej. Tygodniowo jestem w stanie przygotować ok. 50 fot, wątpię żeby jakikolwiek grafik dał radę zrobić 50 wektorów w tym czasie.
No i na waciki w końcu zaczęło wystarczać (oprócz raty za aparat oczywiście).


Bociek nie wprowadzajmy w błąd początkujących którzy będą w przyszłości czytać ten wątek.
Do wszystkich Stocków wystarczy eps w wersji 8 - wyjątek stanowi Fotolia z formatem svg.
Co do wyrwanego 1-2 dni z życiorysu też się nie zgodzę. Ale to jest rzecz subiektywna. Dlatego właśnie ja robię wektory bo robię je szybko i w miarę mi wychodzi. Żeby robić zdjęcia na poziomie który by mnie satysfakcjonował musiałbym poświęcić kilkaset godzin na naukę, testowanie, przeglądanie forum różnych. Wtedy nie zarabiałbym ani na stockach ani w firmie Icon_sad.

Przykład z kupnem i kosztem lustrzanki podałem żeby zobrazować fakt, że wektorowiec i tak musi zainwestować mniej niż fotograf. A kwestia kto więcej zarobi - czy fotograf na 2000 tysiącach zdjęć, czy wektorowiec na 200 grafikach jest nie zależna od ilości zdjęć w portfolio tylko od jego jakości.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#30
Edgar świetnie napisane i zgadzam się z Tobą Smile Edgar czy Ty używasz illustratora Triala? Jakie są sposoby na uniknięcie kupna tego drogiego programu? Słyszałem, że niektórzy robią grafikę w illustratorze a potem te prace zrobione w illustratorze są otwierane w darmowych programach vectorowych i zapisywane jako eps. Nie znam się zabardzo na tym ponieważ jestem fotografem od kilku lat Smile
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości