Liczba postów: 2 479
Liczba wątków: 10
Dołączył: Jan 2009
Reputacja:
13
Miejscowość: Otwock
Hej, poczytaj trochę o licencjach na stokach. Jeśli Twoje zdjęcie będzie sprzedawane w licencji RF to możesz je umieszczać wszędzie tak jak i sprzedawać. Jeśli chodzi o wystawy czy konkursy to tu wszystko zależy od organizatora tego konkursu. Często na tego typu akcjach w regulaminie zastrzegają sobie aby wystawiane zdjęcie nie było nigdzie wcześniej publikowane.
Jeśli chodzi o weryfikacje to każdy bank musi Cie jakoś zweryfikować. Nie da się tego obejść i trzeba ich warunki zaakceptować. Myślę, że danymi teleadresowymi nie handlują, możesz być spokojny.
To są Twoje zdjęcia i Ty posiadasz do nich prawa. Wystawiając je gdzieś nie tracisz praw autorskich ale w niektórych konkursach mogą sobie zastrzec, że będą w dowolny sposób je wykorzystywać i Ty przystępując do konkursu akceptujesz ten zapis. Co innego sprzedaż praw majątkowych do zdjęcia (np. na DT).
Liczba postów: 123
Liczba wątków: 2
Dołączył: Feb 2013
Miejscowość: Warszawa
2013-04-02, 19:13:38
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-04-02, 19:16:35 {2} przez Onaaa71.)
Podłączę się pod temat z kilkoma zagadnieniami.
1. Jak rozumiem wstawiając na stocki zdjęcie na sprzedaż czyli taka standardowa umowa (jak dobrze rozumiem w licencji RF) to mogę takie same zdjęcia sprzedawać na różnych stockach i taka samo mogę te zdjęcia mieć np. na własnym blogu czy np. zrobić przy użyciu nich jakiś filmik czy prezentacje np. w serwisie YouTube?
2. Co jeśli np. dziś zrobiłam filmik na blog czy YouTube przy użyciu np. zdjęć krajobrazów i te same zdjęcia wstawiłam za np tydzień sobie na Stocki i ktoś wykupił prawa do tego zdjęcia?
Rozumiem, że przede wszystkim usuwam dane zdjęcie z wszystkich Stocków i więcej go nie wystawiam na sprzedaż ani też na blog np. ale co z tym filmikiem w którym dane zdjęcie zostało użyte? Wiadomo, przecież, że nie mam już możliwości edycji danego filmiku i usunięcia tego zdjęcia w filmiku?
3. Dopiero zaczynam, nie jestem jeszcze zarejestrowana na żadnym Stocku. Co więc polecacie założyć od razu konta na wielu stockach i próbować wgrywać zdjęcia czy może wybrać sobie na początek jakiś jeden czy dwa stocki i tam próbować szczęścia?
4. Wiem, że jestem początkująca i zdjęcia w moim wykonaniu nie będą pewnie za dobre, liczę na początku na to aby w ogóle zostały akceptowane na jakichkolwiek stockach.
Dlatego chciałbym zapytać co w takim przypadku polecacie, na którym obecnie stocki jest najłatwiej wgrać i mieć zaakceptowane zdjęcia? Oczywiście też taki w miarę aby byłą jakiś szansa na ewentualną sprzedaż.
5. Jeszcze mam takie pytanie. Robiąc teraz zdjęcie ma ono wymiary 4272x2848. Słyszałam, że dobrze jest je odpowiednio zmniejszyć aby było lepszej jakości, czy to prawda? Jeśli tak to do jakiej granicy najlepiej to zrobić?
Liczba postów: 506
Liczba wątków: 6
Dołączył: Feb 2011
Reputacja:
6
Miejscowość: Dębica
2013-04-02, 20:28:41
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 2013-04-02, 20:28:50 {2} przez aniaz.)
1. O ile nie deklarujesz wyłączności z którymś ze stocków (np IS, Dreamstime) to możesz sprzedawać wszędzie.
2. Nie końca rozumiem tego pytania, dlaczego miałabyś usuwać zdjęcie ze stocka tylko dlatego, że je ktoś kupił?
3. Tu zdania są podzielone, nikt nie zna odpowiedzi na "lepszą" metodę.
4. Każdy stock ma inne zasady uploadu, akceptacji zdjęć, na tym forum możesz poczytać, które są bardziej dochodowe, a które mniej. Te większe stocki są bardziej wymagające przy akceptacji. Mniejsze przyjmują przeważnie wszystko.
5. Wrzucaj oryginalne wymiary zdjęć, jeśli jest kiepskiej jakości/nieostre to zmniejszanie nic nie pomoże. Klient powinien mieć opcje kupna największego rozmiaru, dla Ciebie to też korzyść, większe zdjęcia mają wyższe ceny (wyjątki to tam gdzie kupuje się zdjęcia w abonamencie i niezależnie od wielkości prowizja jest taka sama).
Liczba postów: 6 005
Liczba wątków: 26
Dołączył: Oct 2007
Reputacja:
65
Miejscowość: Malbork
2. Sprzedajemy zdjęcia RF. Każde zdjęcie może Ci sie sprzedać 10, 100, 1000 razy na każdym stocku razem lub z osobna. Inne zasady obowiązuja przy zdjęciach RM (right managed) - ale tymi sie tu nie zajmujemy (no prawie)
3. Próbuj wszędzie o ile starczy Ci czasu