Dobry serwis Tokiny - problemy z Tokiną 100mm f/2.8
#1
No więc od początku, mam kumpla który zakupił sobie Canona 40D - puszka OK, bez zastrzeżeń.. Do puszki wybraliśmy obiektyw Tokina AT-X M100 PRO AF D 100 mm f/2.8 i zakupiliśmy na allegro (wg sprzedającego miał być w stanie idealnym).

Gdy dotarł, okazało się, że dziwnie się zachowuje w konkretnych przypadkach. Mianowicie, przy niskich odległościach ostrzenia (z obserwacji wynika, że zazwyczaj chodzi o odległości ~50cm i niższe) oraz ustawieniu przysłony na wartość inną niż f/2.8, puszka informuje o błędzie komunikacji obiektywu z aparatem i sugeruje przeczyszczenie styków (wykonywane kilkukrotnie - bezskutecznie). Obiektyw został sprawdzony z kilkoma innymi korpusami i za każdym razem wykazywał identyczne problemy. Ponadto (nie za każdym razem) w w/w warunkach słychać i widać, że przysłona ma problemy z przymknięciem się (występują też dziwne dźwięki). Nie jestem żadnym specem ale na moje oko wygląda na to że przysłona jest uszkodzona lub może jest mocno zabrudzony mechanizm przysłony i coś blokuje jej przymykanie.
Problemem jest też przeskakujący i luźno działający pierścień ostrości oraz przechodzenie z AF do MF, ale tą wadę już mogę pominąć bo kolega uznał idzie się przyzwyczaić do tego, więc jak uważa...

Ponieważ ta dziwna usterka przysłony pojawiała się tylko w określonych przypadkach, a kolega nie od razu zabrał się za poważne testowanie i robienie zdjęć, minęło trochę, a raczej sporo czasu zanim zorientowaliśmy się dokładnie o co dokładnie chodzi. Sprzedający najpierw uznał że odda pieniądze jeśli faktycznie stwierdzi uszkodzenie, wysłaliśmy do niego sprzęt za pobraniem, a po kilku dniach sprzęt wrócił i sprzedający uznał że jednak nie odda pieniędzy bo wysyłał sprzęt w stanie niby idealnym a sprzęt jest uszkodzony (innymi słowy - rozmyślił się). Sprzedający uznał że możliwe, że obiektyw uszkodził się podczas transportu za co on nie odpowiada mimo że zapakował obiektyw w pudełko wielkości opakowania po litrowych lodach. Niestety jest już dużo za późno na interwencję na allegro więc postanowiliśmy na własny koszt naprawić obiektyw - mądry polak po szkodzie bo kolega mógł od razu porządnie przetestować wszystko i można by wtedy kombinować Icon_sad.

Szukamy więc dobrego serwisu Tokiny, który szybko uporałby się z czymś takim. Czy ktoś z was miał kiedyś podobną usterkę i może podać przybliżone koszty naprawy oraz polecić jakiś dobry serwis?

BTW, osoba od której kupowaliśmy obiektyw ma na allegro nick: drson, na prawdę zwie się Darek Juszkiewicz i jest z Warszawy więc chciałbym przestrzec przez robieniem interesów z tą osobą. Podaję też stronę użytkownika.
Odpowiedz
#2
Mój canon 85 1.8 miał bardzo podobne objawy i wyszła uszkodzona przysłona. Zdjęcia wychodziły jedynie na 1.8. W górę puszka wywalała err 1. W przypadku ww. szkła naprawa wyszła mnie coś koło 500. Serwis w Warszawie.

Mam ta tokinę i odpukać wszystko z nią jest OK Smile
Odpowiedz
#3
Jeśli mówisz o serwisie C.S.I Foto i Video na Żytniej to tam już wysyłałem sprzęt i mi go odesłali bo się okazało że Tokin nie robią (mimo że wcześniej pisałem do nich o jaki obiektyw chodzi i kazali go wysłać) Icon_wink. No ale na szczęście wszystko się udało wyjaśnić i oddali kasę za przesyłkę.
Rozmawiałem natomiast z serwisem w Krakowie na Czapskich i chyba tam podeślę tą Tokinę mimo, że kilka nie pochlebnych opinii czytałem, że tam ponoć duży bałagan panuje... Wygląda na to że padła tasiemka od przysłony, bo objawy pasują w 100% i z tego co wyszperałem sporo osób ma z tym problemy w Tokinach.
Wklejam tutaj linka do serwisu i dokładnie opisanego problemu, wraz z wyceną, bo może się komuś kiedyś przydać.
Ogólnie ta Tokina to chyba klątwę ma jakąś, bo tyle problemów to ja dawno nie miałem Icon_wink
Odpowiedz
#4
Tak, serwis na żytniej Smile

Dzięki za linka - oby się nie musiał przydawać nikomu... ale wiadomo Smile Sprzęt to sprzęt i zepsuć się czasem musi Smile
Odpowiedz
#5
Jeśli chodzi o naprawę sprzętu polecam inżyniera Piotrowskiego z Lublina;
http://www.fotonaprawa.com/
Dokonywał cudów za sprzętu mechanicznego, jak się poprosiło bo wiadomo "zawodowiec" potrafił od ręki przejrzeć i naprawiać obiektyw. Z Pentacona z którym dosłownie wyrzucali mnie z każdego zakładu naprawczego zrobił cacko które mimo iż dostałem gwarancję na trzy miesiące pracował kilka lat. Tylko najlepiej rozmawiać bezpośrednio z nim a nie z pracownikiem...
Odpowiedz
#6
Dzięki yanuz, szkoda tylko że już nie studiuję w Lublinie bo bym się przeszedł tam osobiście, a tak jednak wypróbuję ten serwis na Czapskich w Krakowie - przynajmniej wiem że mają tą tasiemkę na stanie i szybko wymienią w razie czego. Ciekawe tylko jaka by była różnica w kosztach w porównaniu do lubelskiego specjalisty Icon_wink
Odpowiedz
#7
Troszkę, po czasie ale może komuś się przyda w podobnej sytuacji Smile Obiektyw przyszedł już jakiś czas temu z serwisu, tak jak przypuszczałem chodziło o tą nieszczęsną tasiemkę i została wymieniona, koszt 240 zł plus przesyłka no i wszystko śmiga już ładnie - zero błędów i zgrzytów, także polecam serwis na Czapskich (mimo, że trochę to trwało, bo mieli chyba niezły mętlik tam - z tydzień czekałem zamiast wspomnianych na stronie 2-3 dni) Smile
Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Serwis lamp Canona SHaiith 1 3 577 2014-11-16, 01:12:40
Ostatni post: rpd

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości