Stock Board - forum fotografii stockowej
Wykorzystanie zdjęcia przez firmę odzieżową - Wersja do druku

+- Stock Board - forum fotografii stockowej (https://stock-board.info)
+-- Dział: Ogólnotematycznie (https://stock-board.info/forum-ogolnotematycznie.html)
+--- Dział: Ogólnie o stock photography (https://stock-board.info/forum-ogolnie-o-stock-photography.html)
+--- Wątek: Wykorzystanie zdjęcia przez firmę odzieżową (/watek-wykorzystanie-zdjecia-przez-firme-odziezowa.html)

Strony: 1 2


Wykorzystanie zdjęcia przez firmę odzieżową - cziluj - 2011-09-12

Witam.

Chciałabym poprosić o pomoc, radę, cokolwiek, bo spotkał mnie pewien problem.

Jestem fotografem z zamiłowania, jako hobby, zwykła amatorka. Nie sprzedaję zdjęć jak na razie, choć miałam taki plan, znajomy polecił mi to forum na przyszłość. Fotografowałam tak tylko w sumie dla własnej przyjemności, a zdjęcia umieszczałam w sieci.

Ale przechodzę do rzeczy. Otóż znana polska firma odzieżowa, która posiada sieć sklepów w całej Polsce, użyła bez mojej zgody mojego zdjęcia, mojego wizerunku jako nadruk na koszulkę. Zostały delikatnie zmodyfikowane, dodane jakieś napisy, kilka pędzli użytych, jednak zdjęcie nie jest zniekształcone, nadruk jest dość duży i wyraźnie wszystko widać wyraźnie. Zdjęcie znajduje się tylko na portalu deviantART, zapewne gdzieś krążą jego kopie.

Jednak to jest moje zdjęcie, i z tego co mi wiadomo, takie sytuacje są niedopuszczalne, tym bardziej, ze jest czerpany z tego zysk, a wszystko się odbyło bez mojej wiedzy.

Mógłby mi ktoś doradzić co mam robić, gdzie to zgłosić i co mi się należy z tego tytułu?
Z góry dziękuję za pomoc.



RE: Wykorzystanie zdjęcia przez firmę odzieżową - max - 2011-09-12